Proti dlouholetému přesvědčení automobilového světa, že elektromobily jsou jen malé „podržtašky“ do města, vyrazila Kia loni v létě poměrně razantně do boje. Na trh uvedla mimo hranaté stylovky v podobě elektromobilu e-Soul také elektrickou verzi rodinného crossoveru e-Niro. Stojí sice skoro milion a čtvrt, výraznějších vad ale nemá.
Loňský se rok se rozhodně zapíše mezi historicky nejhorší období moderních motoristických dějin. Pád prodejů, zavřené autosalony, zrušené prezentace a výpadky ve výrobě zkrátka způsobily znatelné škody, které budeme napravovat ještě několik let. Naštěstí se tento průmyslový a obchodní kolos nezastavil úplně, takže vám můžeme naservírovat přehled nejprodávanějších osobních aut v Česku za rok 2020.
Elektromobilita nastupuje plnou silou a své oběti si nevybírá – kromě mainstreamových značek už nakoukla i k nejlacinější Dacii a nyní se chystá zaťukat na dveře luxusní značky Rolls-Royce. Faktem ale je, že právě v tomto případě dává velký smysl! Nevěříte?
Jednadvacetiletý řidič BMW nejspíš podcenil situaci a předjížděl náklaďák, přestože neměl dostatečný výhled. Čelně se pak střetl s protijedoucí Daciií a smetl přitom i předjížděný náklaďák. Silnice na Trutnov byla poté zhruba tři hodiny uzavřená.
V úterý krátce před 11. hodinou vyjížděli dopravní policisté k nehodě osobních automobilů značky BMW a Dacia a nákladního automobilu, která se stala na silnici I/16 mezi obcemi Trutnov a Pilníkov.
Dacia se po přelomu tisíciletí dočkala reinkarnace a byla to trefa do černého. Její auta, nabízející vcelku dost muziky za rozumné peníze a tak se prodávají velmi dobře. A právě model Sandero, který je tím nejprodávanějším, přijel v nové, už třetí generaci. My jsme ho vyzkoušeli v testu ve verzi Stepway.
I přes značné komplikace byl rok 2020 nakonec velmi úrodný na automobilové novinky, kterých bylo skutečně nespočet! Našly se mezi nimi opravdové skvosty, které nás svým pojetím a schopnostmi uchvátily, ale také podivnosti, nad kterými kroutíme hlavami. Pojďme si zástupce obou skupin pěkně podrobně proklepnout…
Když s nástupem chladného počasí začne baterie vozidla vykazovat zjevné známky opotřebení, nastává otázka její výměny. V takovém případě existuje logické pokušení nahradit starou baterii výkonnějším akumulátorem s vyšší kapacitou . Jak však ukazuje praxe, takové vylepšení není vždy bezpečné.
Jsou to nejpopulárnější auta současnosti, o to více byste se ale neměli nechat svést jejich lákadly a nepřehlížet problémy některých z nich. Zejména na těchto 10 modelů bude dobré dát si pozor.
Za velmi překvapivou lze vzhledem k britským tendencím označit volbu auta roku 2021 ze strany magazínu What Car? I když země míří směrem k drahé elektrické budoucnosti, autem roku je levná novinka na benzin a plyn.
Bezprecedentní úspěch rumunské značky Dacia bude evidentně pokračovat, v příštích třech letech totiž značka představí další modely a spojí se s podobně laděnou automobilkou Lada patřící také pod křídla aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Jaké další novinky nás čekají?
Už žádné spekulace, přes předchozí odmítání podobného auta se nakonec velké rumunské SUV až pro sedm stává realitou. Kde najednou Dacia vzala techniku i odvahu? Je to prosté, podobné auto už ukázala Lada.
Renault se chce stát značkou technologií, služeb a čisté energie. Do roku 2025 představí 7 nových elektromobilů včetně nového Renaultu 5. Značka Alpine bude plně elektrická a levné značky Dacia a Lada budou snižovat emise u benzínových motorů i pomocí hybridních technologií.
Dacia do toho opravdu šlape. Koncept Bigster je robustní a prostorné vozidlo s délkou 4,6 m, které se má prodávat za ceny obvyklé u aut z nižšího segmentu.
Skupina Renault v rámci čtvrtečního oznámení nové strategie s názvem „Renaulution” oznámila úzkou spolupráci mezi značkami Dacia a Lada. Rumunská automobilka rovněž ukazuje nové logo na konceptu Bigster.
Někdy vyhrajete i proto, že se s vámi ostatní přestanou prát. V této pozici se nyní ocitla Dacia, jejíž variace na čínský Renault bude profitovat hlavně z toho, že skoro ve všech ohledech lepší Škoda Citigo-e skončila.
Pokles emisí oxidu uhličitého o 6 procent měla na svědomí registrace nových bateriových a plug-in hybridních vozidel. Pomáhá ale i stálé zlepšování nových benzínových a naftových agregátů. Nejlépe z hlediska emisí dopadl Peugeot, nejhůře Audi.
I když šlo o některými Čechy vytouženou verzi, do České republiky zatím oficiálně nemíří. Neměla se prodávat ani nikde poblíž, neoficiální dovoz se ale postaral o to, že Duster Pickup koupíte v Německu.
Automobilka Škoda má ze všech značek koncernu Volkswagen největší potenciál k růstu, alespoň podle šéfa prodejů koncernu Christiana Dahlheima. Nenavrhuje ale, jakými výrobními kapacitami by Škoda ten růst mohla pokrýt.
Dlouho se mluvilo o tom, zda Škoda neklesne na úroveň Dacie, ale ono to nakonec nebude třeba. Dacia totiž stoupá k úrovni Škody, tedy přinejmenším cenově zcela nepochybně.
České zastoupení automobilky Dacia zveřejnilo ceny nové generace modelů Sandero a Sandero Stepway. Ceny jsou sice vyšší, ale tento rozdíl je vzhledem bohatší výbavě nových aut zanedbatelný. Dacia Sandero a Dacia Sandero Stepway se v nové generaci liší více než v té předchozí, i proto mají každá svůj vlastní ceník.
Zbrusu nová Dacia Sandero se začala prodávat na českém trhu. Auto je aktuálně nejlevnějším modelem rumunské automobilky a patří i mezi nejdostupnější vozy v Česku. Řidič za to ale zaplatí nedostatkem komfortu, protože v základu dostane prakticky holé auto. Klimatizace je součástí až vrcholné výbavy.
Nové Sandero je pro značku velkým technickým a kvalitativním skokem vpřed a první svezení nám to jen potvrdilo. Ale také vyvolalo velké otázky, jak se tento posun promítne do ceny. České zastoupení nás ujišťovalo, že Sandero zůstane i cenou pravá Dacia – a nyní vám to můžeme potvrdit i my, tohle auto je skvělá koupě!
Druhá generace malého hatchbacku od Dacie dorazila na český trh s cenou od 239 900 korun. Jedná se tak o jedno z nejlevnějších aut na českém trhu. I přesto, že mezigeneračně novinka ohromně dospěla.
U automobilky Dacia se budou dít velké změny. Po příchodu nového Sandera, které je o poznání lepší a modernější než jeho předchůdce, můžeme očekávat i další podobné modely. Už letos by měl přijít nástupce Lodgy a mělo by jít o velký, až sedmimístný crossover, jenž by se měl stát vlajkovou lodí rumunské značky.
Na trh dorazilo teprve červnu, přesto se ještě loni stačilo stát nejprodávanějším autem svého druhu a zastínit vozy mnohem známějších značek. Stačilo, aby stálo asi polovinu nejlevnější Dacie.
Za rok 2020 se prodalo o pětinu méně aut, což znamená pokles o téměř 50 tisíc vozů. Výrazně rostly prodeje elektromobilů, meziročně se zvýšily o 300 procent. Absolutně jde však jen o zhruba tři tisíce prodaných kusů.
Prodej nových osobních aut v Česku loni klesl o 18,8 procenta na 202.971 vozů. Je to o téměř 47.000 aut méně než o rok dříve. Důvodem byla opatření proti koronavirové epidemii. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.
Rok 2021 přinese rostoucí záplavu elektrifikovaných aut – plug-in hybridů a elektromobilů. Inu, emisní limity se letos dále zpřísňují a hrozící pokuty děsí účetní všech automobilek ze snů. Ale můžeme vás ujistit, že auta přicházející na trh budou zase o kus lepší a v reálném světě použitelnější než dosud!
Jakkoli se to mohlo zdát nepravděpodobné, tohle auto už skutečně vzniká. A zaujmout nakonec dokáže nejen svým vzhledem či faktem, že za ním stojí úpravce drahých aut, ale i svou překvapivě nízkou cenou.
Nikdo není tak bohatý, aby si mohl dovolit kupovat levné věci, praví staré přísloví. Nemusí to tak být vždy, v případě ojeté Dacie Logan ale platí bezezbytku, hlavně kvůli její technice.
Ceny elektromobilů klesají a v roce 2021 by se na trhu měly objevit opět levnější modely. Jedním z příkladů je elektrické SUV Dacia Spring, která by měla být v prodeji od podzimu 2021.
Ceny ropy v posledním týdnu roku 2020 rostly i v důsledku naděje, že se zvýší přímá podpora v USA občanům zasaženým pandemií COVID-19. Nárůst přímé podpory by měl dle očekávání zvýšit poptávku po energii a stimulovat ekonomický růst. Obavy ohledně dalšího vývoje pandemie a souvisejících karanténních opatření ovšem růst cen limitují.
Koupě ojetého auta nebude v nadcházejícím roce nic jednoduchého. Nedostatek nových vozů se logicky projeví i na trhu ojetin a mnoho modelů spadne do velmi rizikové kategorie. Pojďme se podívat na nejdůležitější věci, na které si budete muset dát velký pozor.
Dávno pryč jsou doby, kdy byla Dacia vysmívanou vzpomínkou na minulý režim. Dnes je na tom přesně naopak. Vytvořil se kolem ní neobyčejný, až fanatický kult, speciálně pak kolem revolučního Dusteru a prodeje strmě stoupají i na vyspělých trzích západní Evropy. Ostatně, rumunskou značku si oblíbil i James May z Top Gearu. Ne že by to mělo pro můj test zásadní vliv na úsudek, ale mnoho majitelů Ferrari Daciím jistě nefandí.
Bílá dacia odbočuje doleva v místě, které vypadá jako kruhový objezd, a za zvuku klaksonu jiného řidiče jede v protisměru – ovšem jen na první pohled. To ukazuje video, které sklidilo spoustu komentářů na Facebooku. Pravda je složitější.
O modelech rumunské automobilky Dacia se za hlubokého komunismu říkalo, že jsou to auta za trest. V celém Československu jste nenašli jediného majitele Dacie, který by byl se svým autem spokojen.
Renault je v problémech jako málokterá jiná tak velká automobilka a Luca de Meo má za úkol je z nich vysekat. Jak? To má do detailu představit v polovině ledna, už teď se ale ví to podstatné. (
Testy vozů u nás stále patří k těm nejčtenějším materiálům, což je dobrá známka toho, že vás auta stále zajímají velmi detailně. U nás se ale vedle rozsáhlých článků o horkých novinkách můžete těšit také na testy vzrušujících sporťáků, významných historiků, oblíbených youngtimerů i neobvyklých speciálů. Které byly tedy letos ty čtenářsky nejatraktivnější?
Po osmi letech na trhu značně přetahuje a mluvilo se i tom, že skončí bez nástupce. Přímého asi skutečně nedostane, ten nepřímý by ale měl dorazit příští rok na podzim pod jiným jménem než dnešním Lodgy.
Ačkoli srovnatelná auta stejných tříd vypadají na první pohled podobně a mohou jako nová stát i velmi podobné peníze, jejich pozdější ceny jako ojetin ukazují, že některá vás mohou vyjít dlouhodobě mnohem levněji.
Rumunská automobilka založená v roce 1966. V září 1999 ji koupila francouzská společnost Renault. Název je odvozen od antického státu Dácie.
Rumunská automobilka založená v roce 1966. V září 1999 ji koupila francouzská společnost Renault. Název je odvozen od antického státu Dácie.