Automobilka AvtoVAZ připravuje historicky první elektromobil značky Lada. Jmenuje se e-Largus a zatím víme jistě jen to, že se bude vyrábět v závodě v Iževsku.
Dacia v nedávné době neměla v nabídce žádné auto pro dělníky, ti tak museli použít nějaký osobní model. To se ale mění, protože je tady Dacia Duster Commerical. Jde o dvoumístné auto kategorie N1, které má v prostoru původních zadních sedadel a kufru nákladový prostor. Tohoto pracanta si navíc můžete pořídit i se čtyřkolkou.
Typ Duster je ikonickým modelem rumunské značky Dacia. Lidé z Miloveni si však řekli, že by nebylo na škodu, kdyby modelu nepatrně rozšířili „pole působnosti“, a tak přichází tato pracovní Dacia Duster, verze zvaná Commercial. Jeden malý háček by tu však byl…
Zatím bezejmenná značka čínské automobilky Nio údajně chce prodávat elektromobily v ceně v přepočtu od 360 tisíc korun. Pokud by takové auto dorazilo i na evropský trh - což není vyloučeno - kvůli přísnějším regulacím by však mohlo být dražší.
I když tankování paliva na čerpací stanici zabere jen chvíli, ruskému majiteli auta, které u nás známe jako Dacii Logan, přišlo asi moc dlouhé. A tak se rozhodl zkrátit si chvíli cigaretou, jak moudré.
Při současné situaci na trhu může člověk snadno podlehnout pokušení a poohlížet se po výhodných nabídkách, o kterých by za jiných okolností neuvažoval. Nemusí to být nutně špatně, je-li ale jejich středobodem některé z těchto aut, dobrý nápad to není.
Elektromobily jsou výrazně dražší než srovnatelná auta se spalovacími motory. Pokud se má ale elektromobilita rozšířit masověji, bude potřeba, aby auta zlevnila. Aktuálně nejlevnějším elektrickým autem je v současnosti na trhu Dacia Spring, ale už brzy by mohl ještě levnější auto představit Hyundai.
Nové informace vrhají více světla na dřívější vyjádření Elona Muska i kroky samotné Tesly. Ani čtvrt roku po začátku produkce a dočasném zavření své německé továrny se americká automobilka nedokáže zbavit až ohromující chybovosti při výrobě.
Ani v parných vedrech nepreferují všichni řidiči klimatizaci, z mnoha důvodů. Pak může přijít ke slovu osvědčené střešní okno s bezprůvanovým větráním a bonusovou funkcí na večer.
Hyundai rozjíždí evropskou elektromobilní ofenzivu. Do roku 2030 chce mít na trhu 11 nových elektromobilů. Mezi nimi i opravdu levný a dostupný městský model.
Prošli jsme aktuální ceníky automobilek, které mají v Česku své oficiální zastoupení a hledali modely a počty verzí, které lze koupit s cenou do půl milionu korun.
Legendární britská značka MG se pod křídly „čínského draka“ SAIC vrací zpět do Evropy a poprvé oficiálně i k nám. A přichází s cenami, které zákazníky potěší. Konkurenci už méně.
Dacia Duster je oblíbeným SUV, ale pokud byste si mysleli, že si jej můžete koupit jen s jednou karoserií, pletli byste se. V prodeji je totiž i jako pick-up.
Za dálnici si připlatíme a parkovné není většinou zdarma. Našli jsme ekologickou dobíječku s bateriovým uložištěm. DC nabíjecí stanice mají výkon od 40 do 150 kW na konektoru CCS.
Podle analýzy Portálu nehod totiž k největšímu počtu nehod, kdy je ve voze dítě, dochází právě v červenci a srpnu. Nejčastěji je to v případech, kdy bylo na palubě malé dítě do pěti let.
Hlavní silniční tah zablokovala nehoda několika vozidel na silničním tahu I/50 na Uherskohradišťsku. Svou roli zde sehrál i tolikrát opakovaný alkohol. K dopravní nehodě čtyř…
Prodeje aut klesají už dvanáctý měsíc za sebou. První pololetí letošního roku je nejhorší od roku 1996 a zlepšovat se to asi hned tak nebude. Problémy v dodavatelském řetězci, ale i inflace předpovídají, že na lepší časy se zatím neblýská.
Hlavní silniční tah I/50 na Slovensko byl mezi Popovicemi a Míkovicemi na Uherskohradišťsku ve středu dopoledne uzavřený. Ráno se tam totiž srazila tři osobní auta a jedno nákladní. Tři lidé jsou po nehodě vážně zranění.
Obě jízdy dohromady měřily téměř 800 km. Během trasy jsme využili nabíjecí stanici zdarma. Cesta na Slovensko byla cíl, stejně jako jízda po tamní přírodě.
Objemy Dacie, které rostou o 5,9 % oproti předchozímu roku, v roce 2022 dosahují 277 885 prodaných kusů na trhu, který je silně postižen epidemiologickou krizí a krizí v oblasti elektronických součástek. Ve své obchodní oblasti zvyšuje Dacia svůj podíl na trhu o 0,8 bodu na 3,9 % na trhu, který klesl o 14,6 %.
Nový vzhled prodejní sítě značky Dacia vychází z několika hlavních principů, a to z ambice být funkční, ekologický a nákladově efektivní. Jednotlivá dealerství proto byla navržena tak, aby se jejich vzhled zjednodušil a zpřehlednil a zachoval si pouze ty prvky, které jsou nezbytné a které usnadní orientaci zákazníka.
Dacia vyslyšela přání českých chalupářů a na tuzemský trh snesla náhradu za oblíbené rodinné kombi Logan MCV a velkoprostorové MPV Lodgy. Takzvaný „běžec", neboli Jogger boduje bezkonkurenčním poměrem ceny/výkonu. Již za 411 tisíc korun dostanete slušně vybavený vůz s povedeným designem i svižným motorem. Navíc s kufrem větším, než má Škoda Octavia Combi. Více informací zjišťoval Honza Říha.
Dacia Duster se prakticky hned po svém příchodu na trh stala velmi úspěšným typem rodinného SUV. Je to navíc jedno z mála aut, které je schopné absolvovat také terénní přesuny a přitom nestojí příliš mnoho. Ve své recenzi se zaměřuji rovněž na to, jak moc jsou jednotlivé části odolné po letech používání.
Teprve čísla za druhé čtvrtletí v plné nahotě odhalí, jak velkou ránu pro některé automobilky znamená odchod z Ruska. Renault už je zveřejnil a jsou snad až hrozivá, i když se je snaží prezentovat pozitivněji. A do lepšího světla staví i zájem o elektrifikované vozy. (Petr Prokopec)
Dacia jako jediná evropská značka na evropském trhu stále roste. Za první pololetí 2022 si podílem 3,9 % upevnila třetí místo v maloobchodním prodeji. 76 % zákazníků předtím vlastnilo vůz jiné značky, 64 % následně u Dacie zůstává.
Růst značky Dacia je způsoben zejména úspěchem jejích nových výrobků. V prvním poletí roku 2022 posiluje Dacia své 3. místo na evropském trhu osobních vozidel v prodeji fyzickým osobám.
Dnes už bývalý šéf Škody varoval, že automobilka v jednu chvíli nebude prodávat Fabii levněji než za půl milionu korun. Měli jsme tehdy pocit, že něco takového přijde jen z donucení s nástupem nových emisních norem, někde to ale přichází už nyní z vůle samotné Škody.
Britsko-čínská značka Morris Garages oznámila svůj vstup na český trh teprve nedávno, nicméně už nyní zde máme první vozy k otestování. Sáhli jsme proto po potenciálním bestselleru, levném SUV ZS, a pořádně jej prozkoumali. Čeká nás díky MG nějaká automobilová revoluce? A jak se na autě podepisuje práce inženýrů z Velké Británie?
Auto-moto trh stále stagnuje a měsíc červen, který je tradičně silný na poli aut i motorek, byl tentokrát silný pouze u jednostopých. Nízká čísla u registrací nových automobilů dále prohloubila celkový pokles, jak vyplývá z čísel Svazu dovozců automobilů (SDA).
Konečně přišla doba, kdy si v Evropě můžeme koupit auta srovnatelná s evropskou produkcí, ovšem za ceny, kterým jsme donedávna nemohli ani uvěřit. Nové MG ZS patří k nim.
Není snad lepšího důkazu o tom, že prodeje elektrických aut žijí jen z dotací, kvót a nařízení. U nás tyto instrumenty fungují jen okrajově, a tak elektromobily prodejně rázem nestačí ani na pohon, na který už naprostá většina značek dávno zanevřela.
Známé okřídlené rčení praví, že nové auto ztratí třetinu své hodnoty ve chvíli, kdy vyjede z brány prodejny. Jde samozřejmě o trochu přehnané tvrzení, faktem ale je, že auta s časem svoji cenu ztrácejí. Míra toho, jak rychle přicházejí o svoji hodnotu, je ale pro různé značky různá. Které značky jsou na tom v tomto ohledu nejlépe a které nejhůře?
Současné moderní automobily nemají problém s pasivní ochranou dospělých i dětí při havárii. Na nejlepší pětihvězdičkové hodnocení tedy často nedosáhnou kvůli nějakým chybějícím nebo hůře fungujícícm bezpečnostním asistenčním systémům.
Rumunská auta proslula hlavně díky poměru ceny a užitné hodnoty, s výkonem se nikdy moc daleko nepouštěly. Co ale nevzniklo ve fabrice, může vzniknout jinde, 220koňový stroj je na vůz značky Dacia extrém.
Kompletně nová a naprosto ojedinělá. Tak by se dala popsat nová Toyota BZ4X, kterou letos Japonci světu s velkou slávou představili. Mohlo by se zdát, že výrobci lehce zaspali dobu, důležité ale je, že elektromobil vůbec dodali. Vozidlo s odvážným vzhledem navíc disponuje špičkovými technologiemi, bezpečnostními prvky a samozřejmě velice vydařenou baterií.
Pokud máte dvě a více dětí a přemýšlíte, jaký vůz si pořídit, tak si na svůj seznam možných modelů určitě připište novou Dacii Jogger. Novinka totiž nejenom velmi solidně vypadá z hlediska designu, ale hodně toho uveze a ve verzi Extreme má i zajímavou výbavu.
"Jsem pravidelnou řidičkou a převážně jezdím větší vzdálenosti, ale i když se každý den setkávám s několika dopravními přestupky, ať už úmyslnými, nebo ne, toto jsem ještě nezažila," napsala nám čtenářka k videu, které v úterý kolem šesté hodiny ráno natočila na palubní kameru při cestě z Mostu do Prahy. Řidič dacie si na záběrech plete silnici se závodní tratí a ohrožuje všechny kolem sebe.
Jízda elektromobilem je levnější než jezdit MHD. Výhodou elektromobilu je parkování v Praze zcela zdarma. Elektromobil mezi osobními auty nemá v nákladovosti na PHM konkurenci.
Speciální edice modelů aut jsou výsadou výrobců, výjimečně lokálních importérů a ještě méně samotných dealerů. Existují ale výjimky, jako například v Německu u prodejce Carpoint. Ten totiž před pár dny představil další ze svých speciálních edic pro Dacii Duster.
Proč vlastně nejvyšší rychlost omezuje značka, jejíž modely často ani takové rychlosti nedosáhnou? Má to vůbec nějaký smysl, nebo jde jen o inspiraci Volvem?
Pohonná jednotka 1.2 TCe je jednou z nejoblíbenějších ve své třídě, protože se používá ve vozech Renault a Nissan od segmentu B až po větší crossovery. V současné době způsobuje takové problémy, že byla ve Francii podána hromadná žaloba, píše server Byri.
Jde o auta ze dvou jiných světů, kdy za cenu pár náhradních dílů na jedno můžete mít celé druhé. Jejich srovnání by tak mělo být obrazem naprosto jednoznačné převahy dražšího modelu, jenže není, i když je pro jízdu v terénu optimalizován mnohem víc než Dacia.
Dacia v moderní době toho vždy uměla nabídnout spoustu za málo peněz a model Jogger není výjimkou. Je praktický, neskutečně prostorný a ani v základní výbavě Essential se nemá za co stydět. I palubní systém do mobilu Media Control je docela dobrý nápad. Příplatek za prostřední výbavu je ovšem příliš malý na to, abych mohl základ skutečně doporučit.
Je to teprve pár dní, kdy Dacia představila novinky pro svou kompletní modelovou řadu. Tou hlavní změnou je zcela nové logo, ale pro Duster se chystá změn mnohem více. Oblíbené SUV dostane přepracovaný interiér, ale naopak přijde o verzi na LPG a naftovou čtyřkolku.
Už když jsem viděl první prezentační fotografie nové Dacie Jogger , bylo mi jasné, že tohle auto má obrovský potenciál zaplnit vytvářející se prostor na trhu. Test ukázal, že pozicemi konkurentů může skutečně významně otřást a pro spoustu koupěchtivých zákazníků je to splněný sen.