Evropa míří k elektrické budoucnosti, ale její obyvatelé na ni nejsou připraveni –a podle šéfa Stellantisu Johna Elkanna tím Evropa riskuje nezvratný úpadek vlastního automobilového průmyslu.
Americké automobilky se s celkovým břemenem, které na ně bylo v tomto roce uvaleno, ještě jakž takž vyrovnaly, protože Trumpova administrativa se při uvalování dovozních cel zaměřila na automobilové importy. Ovšem prezident Donald Trump nebyl vůči detroitské velké trojce zcela neférový. Letos podepsal Zákon o jednom nádherném velkém zákoně, kterým zneplatnil...
Pokud Evropská unie nezmírní svůj postoj ke snižování emisí a neposkytne automobilkám větší volnost, evropskému automobilovému průmyslu hrozí nevratný pokles. Uvedl to podle agentury Reuters předseda představenstva evropsko-americké automobilové skupiny Stellantis John Elkann. Evropská komise by příští měsíc měla představit revizi emisních předpisů, které nyní počítají mimo jiné s ukončením prodeje automobilů se spalovacími motory do roku 2035.
Evropskému automobilovému průmyslu hrozí nevratný pokles, pokud Evropská unie nezmírní svůj postoj ke snižování emisí a neposkytne automobilkám větší volnost. Uvedl to předseda představenstva evropsko-americké automobilové skupiny Stellantis John Elkann.
Evropský automobilový průmysl varuje před hlubokým propadem, pokud EU nezmírní emisní regulace a neumožní větší flexibilitu výrobcům. Předseda Stellantisu John Elkann vyzývá k revizi plánů na ukončení prodeje spalovacích motorů do roku 2035 a nabízí alternativní cestu ke snížení emisí.
Evropskému automobilovému průmyslu hrozí nevratný pokles, pokud Evropská unie nezmírní svůj postoj ke snižování emisí a neposkytne automobilkám větší volnost. Uvedl to podle agentury Reuters předseda představenstva evropsko-americké automobilové skupiny Stellantis John Elkann. Evropská komise by příští měsíc měla představit revizi emisních předpisů, které nyní počítají mimo jiné s ukončením prodeje automobilů se spalovacími motory do roku 2035.
Evropskému automobilovému průmyslu hrozí nevratný pokles, pokud Evropská unie nezmírní svůj postoj ke snižování emisí a neposkytne automobilkám větší volnost. Uvedl to podle agentury Reuters předseda představenstva evropsko-americké automobilové skupiny Stellantis John Elkann. Evropská komise by příští měsíc měla představit revizi emisních předpisů, které nyní počítají mimo jiné s ukončením prodeje automobilů se spalovacími motory do roku 2035.
TURÍN (ČTK) – Předseda představenstva společnosti Stellantis John Elkann v úterý varoval, že evropskému automobilovému průmyslu hrozí „nevyhnutelný úpadek“, pokud Evropská unie nezmírní svůj postoj ke snižování uhlíkových emisí, čímž by výrobcům automobilů poskytla větší flexibilitu. Evropská komise má 10. prosince předložit návrhy na úpravu pravidel EU ke snižování emisí CO2 v automobilovém průmyslu.
TURÍN (Reuters) - Předseda společnosti Stellantis John Elkann v úterý varoval, že evropský automobilový průmysl je vystaven riziku „nevratného poklesu“ v důsledku tlaku na snižování emisí vyráběných vozů. Elkann během oslav u příležitosti zahájení velkovýroby nové hybridní verze malého vozu Fiat 500 v Turíně uvedl, že celý sektor předložil sadu návrhů pro Evropskou komisi, která má výrobcům automobilů poskytnout větší flexibilitu ve vztahu k cílům v oblasti emisí, a umožnit tak odvrácení poklesu v tomto odvětví.
Bitva o titul mistra světa formule 1 pokračuje již tento víkend v Kataru. Na okruh Lusail přijíždí Lando Norris stále jako vedoucí muž šampionátu, Oscar Piastri a Max Verstappen jsou ale oba pouhých 24 bodů za ním. A jelikož nás čeká sprintový víkend, bude možnost spoustu bodů získat i ztratit...
Frédéric Vasseur, šéf týmu, tvrdí, že nemá žádný problém s tím, když jeho jezdci vyjadřují frustraci v rádiu nebo v televizních rozhovorech. Na čem opravdu záleží je to, co udělají v pondělí ráno pro zlepšení situace.
Evropský automobilový průmysl stojí na hraně úpadku, varuje šéf Stellantisu John Elkann. Pokud EU neupraví zelenou legislativu a nezmění přístup k emisním limitům či zákazu spalovacích motorů, může se podle něj celé odvětví propadnout do sestupné spirály a ztratit konkurenceschopnost vůči Číně i USA.
Prezident Ferrari John Elkann se rozhodl veřejně vyčinit svým jezdcům, aby se méně vybavovali a více makali, čímž ale narazil na tvrdý odpor. Zatímco fanoušci zuří, Jenson Button se Lewise Hamiltona zastal a poukázal na to, že sedminásobný šampion odpověděl tím nejlepším možným způsobem… naprostou profesionalitou.
Karta se obrací rychle a počet příznivců posledního z absurdních pokusů poroučet větru a dešti se začíná limitně blížit nule. Už ani Stellantis není ani trochu pro to, co roky podporoval, teď je jasně proti. A neříká to někdo, koho by šlo jen tak odvolat.
Začátkem roku Evropská unie znovu potvrdila svůj plán na postupné ukončení prodeje nových aut se spalovacími motory od roku 2035. Ani tentokrát ale nejde o definitivní rozhodnutí.
Lewis Hamilton prožívá po svém přestupu do Ferrari sezónu daleko za očekáváním. Nyní se do něj pustil i Ralf Schumacher. Kritikou na adresu sedminásobného šampiona rozhodně nešetřil.
Ve Ferrari roste napětí a při špatných letošních výsledcích nemá nikdo své místo jisté. K dispozici je navíc zkušený Christian Horner, jenž se jednoznačně chce do formule 1 co nejdříve vrátit. Svůj názor na celou situaci nyní vyjádřil bývalý šéf formule 1 Bernie Ecclestone.
Mizerný víkend v Brazílii, dvě odstoupení a pád v Poháru konstruktérů, to všechno spustilo v Maranellu zemětřesení. Olej do ohně přilil samotný prezident Ferrari John Elkann, který se nezdráhal prohlásit, že by se jeho hvězdní piloti měli „více soustředit na jízdu a méně mluvit“, čímž jasně ukázal, kdo je podle něj viníkem současné krize.
Napětí ve Ferrari se v posledních dnech stupňuje. John Elkann po Velké ceně Brazílie zkritizoval Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona, kteří se podle něj více soustředí na mluvení než na ježdění. Už tak složitou situaci svým prohlášením ještě vyhrotil.
Předseda představenstva Ferrari John Elkann řekl, že se mají jezdci soustředit na závodění a méně mluvit. Ralf Schumacher se zamýšlí nad tím, zda Ferrari nemá ukončit smlouvu s Hamiltonem předčasně.
K čemu se schyluje ve stáji Ferrari? Prezident Ferrari John Elkann po zpackaném víkendu při Velké ceně Brazílie pochválil mechaniky i týmové inženýry. A zároveň vyslal poselství na adresu pilotů Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona – ti dva prý mají méně mluvit a raději se víc soustředit na závodění.
Po dalším fiasku v Brazílii už došla trpělivost i nejvyššímu vedení Ferrari. Prezident stáje John Elkann veřejně pokáral Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca a vyzval je, aby se přestali vymlouvat a soustředili se na závodění. Oba piloti totiž po noční můře v Sao Paulu nedojeli do cíle.
Šéf Ferrari John Elkann se po neúspěšném závodním víkendu v Brazílii pustil do pilotů italské stáje. Zatímco mechaniky a inženýry si pochvaloval, závodníci prý nejsou na stejné úrovni a podle jeho slov by se měli více soustředit na řízení a méně na mluvení.
John Elkann včera kritizoval jezdce Ferrari. Hamilton poté uveřejnil příspěvek na sociálních sítích, který vypadá jako reakce na slova předsedy Ferrari.
Po katastrofálním víkendu, který zažilo Ferrari v Brazílii, prolomil mlčení i šéf značky John Elkann. Do cíle včera nedojeli oba piloti, a Ferrari tak nezískalo ani bod. V Poháru konstruktérů kleslo z druhého místa až na čtvrté.
Předseda představenstva Ferrari John Elkann uvedl, že Ferrari má plnou důvěru ve Frédérica Vasseura. Prohlášení přichází poté, co se objevily spekulace o možném příchodu Christiana Hornera.
Prezident Ferrari John Elkann vyjádřil plnou podporu Frédéricovi Vasseurovi během víkendu v Texasu. Některé zprávy z paddocku totiž naznačovaly, že Ferrari má zájem nahradit Francouze Christianem Hornerem.
Suzuki představí dvojici vozů, které ukážou, jak by mohly vypadat malé elektromobily nové generace. S aktuálním vývojem situace jsou zajímavou předlohou pro Evropu.
Den, který měl být pro Ferrari oslavou technologického pokroku, skončil historickým pádem na burze. Akcie italské automobilky se ve čtvrtek propadly o více než 15 procent – nejvíc od vstupu firmy na trh před devíti lety.
Předseda Ferrari a Stellantis John Elkann čelí novému právnímu sporu se svou matkou poté, co její právníci v pondělí předložili dříve neregistrovaný rukou psaný dodatek k závěti jejího otce, zesnulého Gianniho Agnelliho. Poznámka, předložená během soudního slyšení v Turíně, by mohla vyvolat otázky týkající se vlastnictví holdingové společnosti na vrcholu Exoru, investiční firmy rodiny Agnelliů v čele s Elkannem, která ovládá výrobce sportovních vozů Ferrari a je hlavním investorem ve společnosti Stellantis, vyrábějící vozy od Fiatu k Jeepu. Holdingová společnost, nazvaná Dicembre, je ve vlastnictví tří Margheritiných dětí z prvního manželství: Elkanna a jeho sourozenců Lapa a Ginevry.
Giorgio Armani vybudoval během pěti dekád značku, kterou zná celý svět. Po jeho smrti se otevírá otázka, kdo převezme otěže firmy a zda si udrží nezávislost, na které zakladatel vždy trval.
Oběti jakýchsi modelových čistek Carlose Tavarese zažívají pozoruhodnou rehabilitaci. Loni vyhozený šéf Stellantisu šel po některých typech aut bez ohledu na, kolik lidí o ně stálo a kolik peněz firmě vydělávaly. Antonio Filosa nyní dává věci znovu do pořádku.
Žádné změny, žádné novinky, žádný další vývoj. Dnes zjevně stačí vrátit zpátky čas a dát zase lidem to, co jste jim kdysi bez otázek vzali, aby se na vás seběhli se šekovými knížkami v ruce. (Petr Prokopec)
Evropští výrobci automobilů Stellantis a Renault vyzývají Evropskou komisi, aby přehodnotila aktuální předpisy týkající se malých městských aut. Podle obou společností jsou současné technické a bezpečnostní normy pro nově vyvíjené vozy natolik přísné, že brání evropským značkám konkurovat levnějším modelům – včetně těch elektrických – pocházejícím z Číny. Klíčovým bodem jejich návrhu je vytvoření nové [&hellip
Je to smutný pohled do zákulisí, který jen potvrzuje, proč jsou dnes auta v Evropě tak drahá. Ač jsou už tisíckrát zregulovaná, řada na ně dojde ještě tisíckrát znovu a bude jen hůř. Proto John Elkann žádá jinou legislativu pro nový typ vozů.
Již třetí rok po sobě triumfovalo Ferrari v závodě 24 hodin Le Mans, když si zajistilo 93. ročník francouzského vytrvalostního závodu s číslem 83 499P řízeným oficiálním jezdcem týmu Vzpínající se kůň Yifei Ye, spolu s Philem Hansonem a Robertem Kubicou, kteří projeli cílem ve voze týmu AF Corse v barvách Giallo Modena. Ve čtvrtém kole FIA WEC 2025 obsadil třetí místo Alessandro Pier Guidi, James Calado a Antonio Giovinazzi se startovním číslem 51 499P před dalším oficiálním vozem Ferrari – AF Corse s číslem 50, který řídili Antonio Fuoco, Miguel Molina a Nicklas Nielsen. Předseda Ferrari John Elkann a generální ředitel Benedetto Vigna se zúčastnili akce, která přilákala 332 000 diváků a oslavila vítězství s týmem.
Na první pohled se může zdát, že na tomhle kousku někdo při jeho specifikování šetřil. Jenže dvanáctiválcový stroj používal člověk, který si naopak může vyhazovat z kopýtka. A Ferrari mu splní, co mu na očích uvidí. Tady při volbě doplňků myslel na svého dědu. (Petr Prokopec)
Kvůli zpřísněným bezpečnostním požadavkům takřka zmizela malá a levná auta, ideální do města. V této roli by byl ideální elektromobil, avšak ten je stále příliš drahý. Ředitel Dacie má řešení a souhlasí s ním i šéfové Renault Group a Stellantis.
Je to Ital, který si navíc vysloužil ostruhy hlavně mimo Evropu v dnes podstatně konkurenčnějším prostředí. Zdá se tak být tím pravým, kterého dnes Stellantis potřebuje, aby se vrátil na správnou cestu i se záplavou svých slavných značek.
Stellantis oznamuje, že představenstvo skupiny jednomyslně zvolilo Antonia Filosu novým enerálním ředitelem skupiny Stellantis. Toto rozhodnutí je výsledkem výběrového řízení, které zahrnovalo interní i externí kandidáty a vedl ho zvláštní výbor představenstva pod vedením výkonného předsedy Johna Elkanna.
Novým šéfem evropsko‑americké automobilové skupiny Stellantis byl jmenován Ital Antonio Filosa, který v současnosti řídí její aktivity v Severní a Jižní Americe. Filosa v čele podniku nahradí Carlose Tavarese.
Dne 28. května společnost Stellantis N.V. (NYSE:STLA) jmenovala nového generálního ředitele, Antonia Filosa. Pan Filosa byl v současnosti provozním ředitelem pro region Americas a ředitelem pro kvalitu. Toto jmenování přichází ve chvíli, kdy se globální automobilka snaží oživit své aktivity na náročném trhu. Filosa je veteránem v oboru s více než 25 lety […]
Stellantis oznamuje, že představenstvo skupiny jednomyslně zvolilo Antonia Filosu novým generálním ředitelem skupiny Stellantis. Toto rozhodnutí je výsledkem výběrového řízení, které zahrnovalo interní i externí kandidáty a vedl ho zvláštní výbor představenstva pod vedením výkonného předsedy Johna Elkanna.
Společnost Stellantis (STLA) jmenovala svým příštím výkonným ředitelem Antonia Filosu, dlouholetého zástupce firmy, neboť společnost čelí klesající ziskovosti, poklesu prodejů v USA a celkově stále náročnějšímu globálnímu automobilovému trhu.