Zavřít
Palivový článek

Palivový článek

Nejnovější články na Seznamu na téma Palivový článek
  • busportal.cz

    V Evropě bylo během devíti měsíců registrováno přes 8 tisíc elektrických autobusů

    Před 7 dny
    Zpravodajství, Zprávy
     Komentáře
  • DesignMag

    Tatra Force e-Drive BEV 8×8 je plně bateriový nákladní vůz poháněný palivovými články na vodík

    Před 7 dny
    Česká automobilka Tatra Trucks představila další nákladních vozů, tentokrát Tatra Force e-Drive BEV 8×8. Jedná se o plně bateriový nákladní automobil, který ke svému pohonu využívá vodíkové palivové články. Na voze nezaujme jen jeho pohon všech kol, ale také design, který byl již oceněn prestižní cenou. Automobilka na stejném designérském jazyce navrhuje a připravuje také další modely, z nichž některé již
  • fDrive

    Toyota a Isuzu společně pracují na nové generaci autobusů poháněné vodíkem

    Před 18 dny
    Cílem je snížení výrobních nákladů díky standardizaci komponentů. Výroba vodíkových autobusů má být zahájena již v roce 2026. Autobusy budou postaveny na základě nízkopodlažní elektrické platformy od Isuzu.
     Komentáře
  • Auto

    Toyota a Isuzu plánují vodíkové autobusy. Taková větší Toyota Mirai

    Před 18 dny
    Na nové generaci autobusů poháněných vodíkovými palivovými články vyvíjejí Toyota spolu s Isuzu. První dodávky by měly být zahájeny už v příštím roce.
     Komentáře
  • Business-car

    Hyudai Nexo stvořilo 30 let zkušeností s vodíkem. Do ČR dorazí začátkem roku 2026 - BusinessCar

    Před 21 dny
    Hyundai posouvá svoji vodíkovou vlajkovou loď. Druhá generace modelu NEXO staví na téměř třicetiletých zkušenostech značky s palivovými články a cílí na zákazníky, kteří chtějí lokálně bezemisní SUV, ale nechtějí se vzdát dlouhého dojezdu ani rychlého „tankování“. Globální uvedení, včetně českého trhu, je naplánováno na začátek roku 2026,  Technika pohonu prošla kompletní modernizací. Nově vyvinutá ›››
     Komentáře
  • fDrive

    Hyundai s vodíkem nekončí. Nové Nexo na něj ujede až 826 kilometrů – e-Salon 2025 - doplněno o video

    Před 26 dny
    Hyundai pokračuje ve vývoji automobilů s palivovými články na vodík. Na e-Salonu se pochlubil druhou generací vodíkového crossoveru Nexo. To je oproti předchůdci ve všech směrech výrazně vylepšeno.
     Komentáře
  • Autaprozeny.cz

    e-Salon v Letňanech dnes začíná. Představí několik novinek, například Hyundai Nexo

    Před 26 dny
    Dnes začíná v pražských Letňanech další ročník veletrhu, představujícího novinky v oblasti elektromobility. O jejho programu jsme psali již dříve,
     Komentáře
  • EV Magazin

    Nové Hyundai NEXO 2025: Dojezd přes 800 km a tankování za pět minut. Vodíkové SUV jde jinou cestou

    Před 27 dny
    Hyundai představuje novou generaci modelu NEXO pro rok 2025 a potvrzuje tak svou pozici v oblasti vodíkové mobility. Zatímco trh zrychluje v adopci bateriových vozů, toto SUV přináší odlišný přístup k bezemisní jízdě. Nabízí dojezd přesahující 800 kilometrů a klíčovou výhodu v podobě tankování, které trvá jen pět minut. Podívali jsme se podrobně na technologii palivových článků třetí generace, kterou toto plnohodnotné SUV přiváží.
     Komentáře
  • Jakub Slavík
    naMédium

    Elektromobilita v praxi: Tak trochu nechtěný zázrak jménem TriHyBus

    Před 27 dny
    Je tomu patnáct let, co na MSV v Brně získal zlatou medaili český vodíkový autobus TriHyBus. Jestliže jsem jej později v případové studii nazval „nechtěným zázrakem“, byla to nadsázka, ale ne zas moc.
     Komentáře
  • DesignMag

    Tatra ukázala projekt nákladního vozu Force e-Drive FCEV 6×4 s palivovými články a automatizovaným řízením

    Před 1 měsícem
    V roce 2023 představila kopřivnická automobilka Tatra nadějný prototyp nákladního automobilu Tatra Force e-Drive. Nyní přichází další kapitola ve vývoji vozů s vodíkovým pohonem jménem Tatra Force e-Drive FCEV 6×4. Díky spolufinancování z Evropské unie se rozjíždí budoucnost nákladní dopravy s mnohem ekologičtějším palivem a stále velmi atraktivním designem. Navíc má být vybaveno automatizovaným řízením. Už předchozí model získal mezinárodní ocenění
  • CarNews24

    Toyota představila vodíkový pick-up Tacoma H2-Overlander

    Před 1 měsícem
    Toyota patří mezi hrstku výrobců, kteří i přes masivní nástup elektromobility nadále sází na vodíkové palivové články. Zatímco sedan Toyota Mirai zůstává v prodeji na americkém trhu, automobilka pracuje na nové generaci systému FCEV, který má být o 20 % účinnější a objeví se i v příští generaci Corolly. Na veletrhu SEMA v Las Vegas nyní Toyota představila nový koncept.
     Komentáře
  • Brněnský deník

    V Brně spoluvytváří vodíkové letadlo budoucnosti. Vzlétnout má za pár let

    Před 1 měsícem
    V brněnské Slatině se rodí inovativní vodíkový letadlový pohon. Tvůrci doufají, že letadlo pro devatenáct pasažérů vzlétne za tři až čtyři roky.
     Komentáře
  • Auto

    Nová Toyota Corolla dostane vodíkový pohon. Plničky prý zaručí dostatek kamionů

    Před 1 měsícem
    Nejširší nabídku pohonů má dnes automobilka Toyota, která má v portfoliu spalovací motory od tří do osmi válců, elektromobily, hybridy a vodíkové palivové články. Právě ty chce vměstnat také do nové Corolly, která se právě představila v Tokiu.
     Komentáře
  • Electric Drive

    Vodík měl být spásou mobility. Místo toho se z něj stane jen epizoda v dějinách elektrifikace

    Před 1 měsícem
    Ještě nedávno se zdálo, že budoucnost bez ropy povede dvěma směry: k bateriovým elektromobilům a k autům s vodíkovými palivovými články. Mnozí výrobci se vydali první cestou, ale několik značek věřilo, že právě vodík bude klíčem k dlouhému dojezdu a rychlému tankování. Dnes to ale vypadá, že tato kapitola se pomalu uzavírá, alespoň podle Stellantisu.
     Komentáře
  • Electric Drive

    General Motors končí s vodíkem. Přitom to byla první značka, která vodíkové auto vůbec nabídla

    Před 1 měsícem
    General Motors oznámil, že ukončuje vývoj nové generace vodíkových palivových článků pro automobily v rámci své značky Hydrotec.
     Komentáře
  • Transport-logistika.cz

    Tatra Force e-Drive FCEV 6×4 s vodíkovými palivovými články

    Před 1 měsícem
    Tatra Force e-Drive FCEV 6x4 s vodíkovými palivovými články. Kopřivnická Tatra Trucks společně s partnery zahájila vývoj zcela nového vodíkového nákladního vozidla Tatra Force e-Drive FCEV 6x4 na plat
     Komentáře
  • Novinky

    Po Stellantisu končí s vodíkovým pohonem pro auta i General Motors

    Před 1 měsícem
    Americký automobilový koncern General Motors oznámil konec vývoje nové generace vodíkových palivových článků pro automobily. Společnost se místo toho zaměří na bateriové elektromobily. Po Stellantisu jde o druhou velkou společnost, která s vodíkovým pohonem pro vozy končí.
     Komentáře
  • EnviWeb.cz

    Mezinárodní den vodíku a palivových článků připomíná potenciál nejlehčího prvku ve vesmíru

    Před 2 měsíci
    Česká vodíková technologická platforma (HYTEP) se připojuje k celosvětové oslavě 11. ročníku Mezinárodního dne vodíku a palivových článků. Tento den připadá na 8. října (v anglicky hovořících zemích se datum zapisuje jako 10/08) a symbolicky odkazuje na atomovou hmotnost vodíku, jejíž hodnota je
     Komentáře
  • busportal.cz

    Isuzu a Toyota uvedou v roce 2026 autobus s palivovými články

    Před 2 měsíci
    Technika, Alternativy
     Komentáře
  • 21. století

    Toyota nasazuje vodíkové kamiony: 80 tun CO₂ ušetřeno

    Před 2 měsíci
    Toyota v Evropě otestovala a zařadila do provozu čtyři nákladní vozy s vodíkovým pohonem. Na trasách v Belgii, Nizozemsku, Německu a Francii najely přes 80 tisíc kilometrů a ušetřily více než 80 tun emisí CO₂ oproti dieselovým vozům.
     Komentáře
  • busportal.cz

    Ballard na Busworld představí palivový článek s vyšším výkonem

    Před 2 měsíci
    Zpravodajství, Veletrhy
     Komentáře
  • busportal.cz

    Daimler Buses vysílá na silnice první autokar s palivovými články

    Před 2 měsíci
    Technika, Alternativy
     Komentáře
  • fDrive

    Pět v jednom. Nové BMW iX5 nabídne rekordní výběr pohonů

    Před 2 měsíci
    BMW uvádí první sériově vyráběný model na vodíkový palivový článek – iX5 Hydrogen. Nové BMW X5 se stane prvním vozem značky s pěti variantami pohonu.
     Komentáře
  • busportal.cz

    Do Mníšku pod Brdy dorazily první vodíkové autobusy

    Před 2 měsíci
    Technika, Alternativy
     Komentáře
  • Dotyk

    Vědci představili novinku pro palivové články i domy: Jak dýchající krystal ovlivní moderní technologie

    Před 2 měsíci
    Skupina vědců představila unikátní krystal, jenž je schopen opakovaně absorbovat a uvolňovat kyslík při běžných teplotách, aniž by se rozpadl či ztratil své vlastnosti. Podobně jako lidské plíce „nasává“ a „vyfukuje“ kyslík na povel a dokáže tak reagovat na změny okolí.
     Komentáře
  • Věra Vaňková
    naMédium

    K největší jaderné havárii na našem území došlo 9 let před Černobylem a soudruzi ji pečlivě tajili

    Před 3 měsíci
    O dvou největších jaderných katastrofách v historii lidstva, k nimž došlo v Černobylu a Fukušimě, toho víme dost. Ale o nejtragičtější jaderné havárii na území Československa, se nikdy příliš nemluvilo. Pojďme to tedy napravit.
     Komentáře
  • Novinky

    BMW se vodíkových aut nevzdává, sériovou výrobu zahájí v roce 2028

    Před 3 měsíci
    Automobilka BMW zahájila výrobu prototypu nové generace vodíkového pohonného systému s palivovými články. Zahájení výroby produkční verze ve svém historicky prvním produkčním vodíkovém modelu plánuje na rok 2028.
     Komentáře
  • AutoForum

    BMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu

    Před 3 měsíci
    Téměř všichni nad ním zlomili hůl jako nad čímkoli jiným a za jedinou možnou budoucnost označili bateriovou elektromobilitu. BMW ale na jednu kartu dál všechno sázet nechce a vedle klasických spalovacích motorů a bateriových aut bude nabízet i ta živená palivovými články.
     Komentáře
  • fDrive

    BMW se od roku 2028 opře do vodíku

    Před 3 měsíci
    BMW Group spustí sériovou výrobu vodíkových palivových článků třetí generace v roce 2028 v rakouském Steyru. Nový systém je kompaktnější, účinnější a připravený pro integraci do budoucích vozidel. Na vývoji se podílejí kompetenční centra v Mnichově a Steyru, klíčové komponenty zajistí továrna Landshut.
     Komentáře
  • fDrive

    Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell – Elektromobily, které neznáte

    Před 3 měsíci
    Mercedes prošlapával cestu k elektrickým hypersportům. Přestavěl typ SLS AMG na elektrický pohon. Z plánů na větší série bohužel sešlo.
     Komentáře
  • fDrive

    Venturi Jamais Contente – Elektromobily, které neznáte

    Před 3 měsíci
    Před 126 lety poprvé padla hranice 100 km/h díky elektromobilu. Venturi navázal dosažením 487 km/h s palivovými články. Později se zlepšil na 495 km/h s akumulátory Li-Ion.
     Komentáře
  • Techzprávy

    Vodíkový pohon ustupuje elektrobateriím. Své plány mění Stellantis i BMW

    Před 3 měsíci
    Auta na vodíkové palivové články, nebo kapitulace před čínskou elektrifikací? Automobilka Stellantis má nyní jasno.
     Komentáře
  • Techzprávy

    Vodíkové kupé s dojezdem 1 000 km vyzývá BYD a Teslu

    Před 4 měsíci
    Zatímco společnosti BYD a Tesla zkoumají potenciál vozidel na vodíkový pohon, je to společnost Hyperion, která se svým modelem Hyperion XP-1 učinila významný krok vpřed.
     Komentáře
  • Techzprávy

    Toyota se vzdává vodíku. Do popředí se dostává hybridní motor

    Před 4 měsíci
    Zatímco elektromotory dominují v diskusi o udržitelných automobilových technologiích, Toyota razí jiný směr.
     Komentáře
  • AutoJournal

    Stellantis zcela končí s vodíkem, prý nemá budoucnost

    Před 4 měsíci
    Koncern Stellantis oznámil ukončení všech svých vodíkových projektů jen několik dní předtím, než měl ve velkém rozjet výrobu vodíkových dodávek ve Francii a Polsku. Jde o zásadní obrat ve strategii značky. Vývoj technologie vodíkových palivových článků byl s okamžitou platností zastaven.
     Komentáře
  • Techzprávy

    Nulový prostor pro elektřinu: Studenti sestrojili 100% vodíkový motocykl

    Před 4 měsíci
    Láska MIT k motocyklům se názorně projevila tím, že mladí inženýři vytvořili stoprocentně americký motocykl, který se na první pohled může zdát obyčejný, ale je vším, jen ne motocyklem.
     Komentáře
  • Techzprávy

    Motor spalující vodu již míří i do světa Formule 1

    Před 4 měsíci
    Zatímco se loučíme s érou elektrických snů, budoucnost mobility nově definuje vodíková technologie.
     Komentáře
  • VTM

    Stellantis stopnul výrobu vozidel poháněných vodíkovými palivovými články. Trh prý není připraven

    Před 4 měsíci
    Stellantis ukončil program vodíkových aut. Trh na ně není a nebude připraven. Hlavními důvody jsou vysoké náklady a naprosto chybějící čerpací infrastruktura. Firma se kvůli emisním normám soustředí na elektromobily a hybridy.
     Komentáře
  • Auto

    S vodíkem končí další evropské automobilky. Několik modelů už přitom prodávaly

    Před 4 měsíci
    Palivové články na vodík se zatím v osobních autech příliš neuchytily, větší budoucnost je jim souzena v modelech užitkových. Jenže i tyto plány dostaly zásadní ránu: vývoj totiž po Renaultu ukončuje také koncern Stellantis.
     Komentáře
  • Komora Plus

    Inovativní membránové technologie nacházejí stále více využití

    Před 4 měsíci
    Společnost BWT (Best Water Technology), evropský lídr v oblasti úpravy vody vyvinula špičkové membrány, které používá ve svých palivových článcích. Takovéto řešení pak může být klíčovým prvkem v transformaci energetiky směrem k udržitelným a bezemisním řešením.
     Komentáře
  • fDrive

    Honda Kiwami – Elektromobily, které neznáte

    Před 4 měsíci
    Koncept Honda Kiwami vznikl v době hledání zdroje elektrické energie. Nakonec k pohonu použil kombinaci kondenzátoru a palivových článků. Jeho design se stal předobrazem Hondy 0 Series.
     Komentáře
  • Auto

    Největší světová flotila vodíkových taxi končí. Nasadí místo nich elektromobily

    Před 5 měsíci
    Vodík je mnohými firmami považován za palivo budoucnosti, což se klidně jednou může stát. Dnes je však stále provoz osobních vozů s palivovými články finančně nevýhodný, což poznává jejich největší světový provozovatel.
     Komentáře
  • Electric Drive

    Toyota v Evropě spouští projekt těžkých nákladních aut na vodík

    Před 5 měsíci
    Společnosti Toyota Motor Europe a VDL Groep zahíjily projekt začleňování systému palivových článků od Toyoty do těžkých nákladních vozidel.
     Komentáře
  • Novinky

    Toyota přiváží do Evropy další vodíkové kamiony, pomohou vývoji i infrastruktuře

    Před 5 měsíci
    Společnost Toyota Motor Europe nasadí ve spolupráci s několika přepravci do provozu čtyři těžké kamiony osazené pohonným systémem na bázi vodíkových palivových článků. Vedle snížení emisí a dalšího vývoje může projekt pomoci i rozvoji evropské vodíkové infrastruktury.
     Komentáře
  • Auto

    Mirai byl pouze začátek. Toyota se vodíku nevzdává, použije ho i v náklaďácích

    Před 5 měsíci
    Po Toyotě Mirai poháněné elektromotorem s palivovými články plánuje japonská automobilka využít tuhle techniku také u těžkých nákladních aut. A není na to sama.
     Komentáře
  • Autaprozeny.cz

    Nejen auta. Toyota pokračuje v testování palivových článků pro pohon vodíkové lodi

    Před 5 měsíci
    O aktivitách značky Toyota, souvisejících s vývojem palivových článků, jsme již v minulosti psali. I o tom, že využití těchto
     Komentáře
  • Abíčko

    Vodíkové auto do nepohody: Hyundai Initium vypouští jen vodní páru

    Před 6 měsíci
    Elegantní, rychlý a ekologický vůz Hyundai Initium je vodíkové auto do nepohody. Vypouští jen vodní páru. Sesterská značka Kia zase nabízí elektromobil pro zálesáky.
     Komentáře
  • Osel

    Palivové články se sodíkem a vzduchem by mohly pohánět dopravní letadla

    Před 6 měsíci
    Tým MIT vyvinul pozoruhodný palivový článek, který tvoří kapalný sodík, vlhký vzduch a pevný keramický elektrolyt. Ač se to zdá téměř neuvěřitelné, tahle věc pojme zhruba tisíc watthodin na kilogram materiálu. To je vstupenka na palubu dopravních letounů pro regionální linky. Možná se blíží tektonický otřes v letectví.
     Komentáře
  • AutoJournal

    Honda představí v Evropě nový palivový článek. Je výkonnější a dvakrát levnější

    Před 6 měsíci
    Honda patří spolu s Toyotou a Hyundaiem k průkopníkům vodíkových technologií, i když v současnosti nenabízí žádný komerčně dostupný model na vodík.
     Komentáře
  • fDrive

    Hyundai představil patnáctitunový vodíkový nákladní vůz XCIENT Fuel Cell

    Před 7 měsíci
    Maximální dojezd je 724 km. Vodík je uložen v deseti nádržích a celková váha paliva činí 68 kg. Model XCIENT Fuel Cell bude nasazen hlavně v Severní Americe.
     Komentáře
  • Auto

    Hyundai představil vodíkový kamion s dojezdem přes 700 kilometrů. Míří hlavně do USA

    Před 7 měsíci
    Nový model XCIENT Fuel Cell s celkovou hmotností více než 15 tun představuje další evoluci programu nákladních aut s palivovými články na vodík.
     Komentáře
  • Automobil Revue

    Mobilní plnička Devinn – Vývoj pokračuje

    Před 7 měsíci
    Koncem roku 2023 představila společnost Tatra Trucks a.s. ve světové premiéře prototyp těžkého nákladního automobilu s elektrickým pohonem a palivovými články (FCEV); viz AR 2/’24.
     Komentáře
  • Auto TN.cz

    Aby se nezapomnělo na vodík. Nové Nexo je pohodlnější a silnější, utáhne i přívěs

    Před 8 měsíci
    Prostornější, silnější a s delším dojezdem. Značka Hyundai v Koreji představila druhou generaci průkopnického vodíkového SUV Nexo. Chlubí se vylepšenou aerodynamikou i pohonem s vyšší hospodárností a delší životností díky nové soustavě elektromotoru.
     Komentáře
  • Electric Drive

    Nové Hyundai NEXO ujede na vodík přes 700 km a může táhnout přívěs

    Před 8 měsíci
    Značka Hyundai představila zcela nový model NEXO s elektrickým pohonem napájeným palivovými články.
     Komentáře
  • fDrive

    Hyundai s vodíkem nekončí, představil nové, mnohem lepší Nexo

    Před 8 měsíci
    Hyundai představil druhou generaci vodíkového crossoveru Nexo. Ta nabízí ve všech směrech výrazně lepší parametry, než ta první. Zabodovat by mohla i suverénním a originálním designem.
     Komentáře
  • Autaprozeny.cz

    Hyundai svou vodíkovou cestu nevzdává. Nové Nexo je důkazem

    Před 8 měsíci
    Model Nexo, poháněný elektřinou z vodíkových palivových článků, jsem před časem nejen představili, ale také otestovali. Nyní značka Hyundai představila
     Komentáře
  • DesignMag

    Vodíkový koncept Hyundai Initium s působivým designem se má dočkat sériové verze

    Před 8 měsíci
    Jihokorejská značka Hyundai ukázala na sklonku minulého roku nadějný koncept SUV s vodíkovým pohonem. Elektrický model s palivovými články by se měl v sériové verzi objevit ještě letos. Koncept má velmi zajímavý design vycházející z aktuálního designérského jazyka rozvinutého spíše do segmentu off-road. Zajímavě je řešená především záď vozu. Ve výbavě konceptu je střešní nosič. „Naše výzva začala už ve fázi výroby, kdy jsme posunuli tvarovatelnost
  • Cesty a výlety

    Airbus představil vizi vodíkového letadla: Plně elektrický ZEROe by mohl létat od 30. let

    Před 8 měsíci
    Společnost Airbus představila koncept revolučního letadla budoucnosti s názvem ZEROe. Plně elektrický stroj na vodíkový pohon by se mohl dostat do komerčního provozu ve druhé polovině 30. let. Projekt staví na technologii palivových článků, které produkují pouze vodu a slibují téměř nulové emise.
     Komentáře
  • fDrive

    Mercedes-Benz Trucks testuje tahač s palivovými články nové generace

    Před 8 měsíci
    Dva testovací prototypy celkem ujely 6 500 km. Sériová výroba vodíkových tahačů Mercedes-Benz bude probíhat v továrně Wörth. Do běžného provozu se dostanou koncem příštího roku.
     Komentáře
  • Cesty a výlety

    Rostock posiluje ekologickou dopravu: 52 autobusů na vodíkový pohon je připraveno k provozu

    Před 8 měsíci
    Rostock uvádí do provozu jednu z největších flotil autobusů na vodíkové palivové články v Německu. Nové vozy Solaris přispějí ke snížení emisí a modernizaci veřejné dopravy.
     Komentáře
Reklama