Andrej Babiš se opět stává českým premiérem. Pokud vás zajímá, jaká auta má rád, tak to možná trochu překvapivě jsou elektromobily. Minimálně to tvrdil na sociálních sítích. Jinak coby miliardář pochopitelně sází na luxus v podobě značky Maybach. Andrej Babiš se dnes stává novým českým premiérem. Bude to premiér, který možná pro někoho překvapivě ve svých příspěvcích na sociálních sítích propagoval elektromobily, když ukazoval, jak si koupil novou Škodu Enyaq.
Evropský automobilový průmysl je v krizi. Volkswagen ruší 35 000 pracovních míst, Ford propouští další tisíce zaměstnanců, Audi zavírá belgickou továrnu. Zatímco tradiční automobilky bojují o přežití, Mercedes-Benz dnes představil nový GLB a BMW před několika měsíci odhalilo iX3 nové generace. Oba modely sdílejí jedno společné: 800V architekturu, ultra-rychlé nabíjení a dojezd přes 600 kilometrů. Stačí to na záchranu? A hlavně – není to příliš málo a příliš pozdě?
Německý koncern Volkswagen investuje do své budoucnosti v letech 2026–2030 celkem 160 miliard eur – méně než v předchozích čtyřletkách. Většina těchto peněz však poputuje do Německa a Evropy.
Policisté z dálničního oddělení Velký Beranov v průběhu uplynulé neděle museli řešit dva dopravní přestupky, které se týkaly vysokého překročení nejvyšší dovolené rychlosti. V obou případech za ...
Mírnější nedělní provoz svedl na scestí dva muže v silných vozech jedoucí po dálnici D1 na Vysočině. Chtěli si cestu trochu urychlit a provětrat svá auta, jenže místo toho museli odevzdat řidičské průkazy. Přišel o něj muž řídící BMW, kterému policisté naměřili 189 km/h, i cizinec za volantem Audi Q7 za rychlost 199 km/h.
Mezi nejvšestrannější segmenty aut patří kombi. Jde o výbornou kombinaci dobrých jízdních vlastností a přepravního prostoru pro posádku i zavazadla. V dnešní době jsou ale ve stínu populárních SUV a crossoverů. Přesto jsou pro některé motoristy nenahraditelná, a proto je automobilky stále nabízejí. Aktuální situace na trhu naznačuje, že kombi budou muset o svou budoucnost [&hellip
Devětadvacetiletý řidič v silně podnapilém stavu havaroval se svým Audi A6 v sobotu v nočních hodinách v Havlíčkově Brodě. Policistům tvrdil, že v době nehody byl střízlivý, proto musel na vyšetření do nemocnice.
Audi A6 3.0 TDI quattro S line (C7 facelift) je objektivně dobré auto, na kterém se chyby hledají stěží. Avšak vedle dobových konkurentů je nejmíň charismatické (fanoušci značky budou zcela jistě nesouhlasit). Já bych si S line bez vzduchového podvozku nekoupil, protože je až moc tuhé, ale chápu, že pro mnohé audináře je to trefa do černého.
Když chlap řekne, že jezdí Smartem, všichni se mu vysmějí. Tedy to platilo až do doby, než se představil Smart #5 Brabus. Auto tak technicky našlapané, že vám ho kamarádi s audinami a bavoráky budou závidět. A nejen to. Se stovkou pod 4 sekundy jim to v pohodě natřete kdekoliv. A i když nemáte konfekční postavu, na zadním sedadle se pohodlně rozvalíte.
V sobotu 6. prosince večer musel řešit nepříjemnou situaci řidič v Ostravě. S autem totiž vyjel ze silnice a dostal se do tramvajového kolejiště, odkud nemohl sám vyjet.
Dobře zainvestované auto? Nebo věčná „kasička”? Je na vás, abyste rozhodli, na každý pád jde o nevídanou nabídku. Svou povahou, historií, finanční bilancí a nakonec i stavem samotného auta, který až na jednu výjimku nedává najevo, co si skutečně prožilo. (Petr Miler)
Kvůli napjaté situaci na trhu v Číně a USA plánuje německý automobilový koncern Volkswagen snížit investice do roku 2030. Minulý rok byl vrcholem investic, nyní však koncern čelí dopadům amerických cel a silné čínské konkurenci.
Bylo to praktické inženýrské řešení a klíčový prvek úspěchu Audi v motoristickém sportu. Článek Audi Five-Cylinder Turns 50 Next Year, and That’s Reason to Celebrate se poprvé objevil na The Drive.
A není to žádné připodobnění, ani následek pozdějšího přelakování, ale přímo v továrně takto vyparáděné auto. Guláš v hlavě dělá jak fanouškům modro-bílé vrtule, tak příznivcům čtyř kruhů, milovat ho i nenávidět mohou ti i oni. (Petr Miler)
Nová Audi A5 mě tentokrát zajímala mnohem víc než většina ostatních testovaných aut. Důvod je prostý –doma mi už nějakou dobu dělá radost předchozí generace s motorem 4.
Lamborghini po dekády přicházelo s auty, která vypadala jako z jiného světa, nad poslední novinka v podobě Temeraria ale pomalu nehne brvou ani hysterik. Vize jeho budoucího modelu tak věští radikální změnu, třebaže neodmítá starší osvědčené nápady. (Petr Prokopec)
Porsche vůbec poprvé v Evropě ukázalo svůj nový vlajkový elektrický Cayenne. Vrcholná verze Turbo zrychlí na stovku za 2,5 vteřiny a nabídne výkon přes 1100 koní. Novinkou je bezdrátové nabíjení. Luxusnímu interiéru dominuje nový zakřivený OLED displej.
Maďarský výrobní sektor hromadně propouští. Od září 2024 do letošního září zrušily tisíce pracovních míst automobilové a elektronické podniky. S odkazem na portál Portfolio.hu o tom píše web deníku Rzeczpospolita. Zhoršuje se i celková kondice maďarské ekonomiky.
Maďarský výrobní sektor hromadně propouští. Od září 2024 do letošního září zrušily tisíce pracovních míst automobilové a elektronické podniky. S odkazem na portál Portfolio.hu o tom píše web deníku Rzeczpospolita. Zhoršuje se i celková kondice maďarské ekonomiky.
Pro Suzuki přelomová e Vitara se v Česku představila na jaře letošního roku. Tehdy jsme si ji mohli prohlédnout i usednout za její volant. Řídit jsme ji však mohli až nyní. Škoda jen, že velmi krátce na silnicích v okolí německé Míšně.
Pětiválec Audi je názornou ukázkou „náskoku díky technice“. Z motoru určeného pro elegantní sedan se postupně stala oheň plivající bestie dominující v motorsportu.
Audi si nechalo příchod naftového šestiválce až na konec a stojí to za to. Motor 3.0 TDI totiž kombinuje úspornou technologií MHEV Plus s elektrickým turbodmychadlem. No a chutná mu i bionafta HVO 100. Audi nám letos představilo novou generaci sedanu a kombi A6. Nemyňte si ji však s A6 s přídomkem e-tron.
Korejská automobilka na první přehlídce roku 2026 představí svůj dosud nejmenší elektromobil, který se postaví mimo jiné chystané Škodě Epiq. K tomu nám značka naservíruje též dynamické deriváty dalších elektromobilů s přídomkem GT.
Těžko si představit spektakulárnější konec „kreativního ředitele” po 21 letech ve firmě. Těžko si ale také představit spektakulárnější pokus o absurdní změnu image Jaguaru a jeho zaměření. Souvisí oba kroky?
Audi reaguje na kritiku spojenou s čistě dotykovými ploškami na volantech posledních modelů. V rámci plošné modernizace přibude otočné tlačítko na každé straně. Změna je součástí většího balíčku aktualizací.
Volkswagen obvykle každý listopad uzavírá své klíčové „strategické plánovací kolo“, během kterého rozhoduje, které modely se budou v příštích pěti letech vyrábět a v jakých závodech. Letos se však proces výrazně zadrhl – a podle informací německého Automobilwoche z firemních zdrojů se plánovací kolo za rok 2025 vůbec neuskuteční.
Před rokem odcházel Španěl nedobrovolně z Ferrari, aby uvolnil místo sedminásobnému šampionovi. Týmy ze špice nového jezdce nehledaly, takže se musel spokojit s Williamsem. Nyní, jeden závod před koncem sezóny, má na kontě dvě pódia - to poslední získal překvapivě v Kataru.
Audi a BMW se ještě neuchýlily k odolným SUV pro jízdu v terénu, ale existuje důvod, proč si myslet, že to tak nezůstane. Článek Nejen crossovery: Skutečná SUV jsou na prahu boomu ve stylu 90. let se poprvé objevil na The Drive.
Jako každé SUV kupé brnká na strunu módních trendů. Pod líbivými tvary však najdete suverénní auto, které ukazuje pokročilé technologie v tom nejlepším světle - jako služebníky, nikoli pány.
Audi A3 Sportback TFSI e dostalo nedávno výrazně vylepšené plug-in hybridní ústrojí – větší baterii, rychlé DC nabíjení a několik nenápadných, ale důležitých zásahů.
Major League Soccer (MLS) a Apple oznámily, že od roku 2026 budou všechny zápasy MLS dostupné ke streamování pro předplatitele Apple TV bez dodatečných nákladů. MLS sice doposud fungovala v rámci Apple TV, ale platilo pro ni samostatné předplatné.
Tři automobilky spojily síly, aby vytvořily jednotný standard pro Matrix Charging - technologii, která umožňuje nabíjet elektromobily automaticky pouhým zaparkováním nad speciální deskou v zemi. Systém slibuje konec manuálního připojování kabelu.
Dost možná jste o něm nikdy neslyšeli, i když šlo o vůz, který se dal normálně koupit v zemích EU se vším všudy. Není to levné zboží, už jeho technika ale v dnešní době nadšencům bere dech. (Petr Prokopec)
Audi Q3 se od svého uvedení v roce 2011 vypracovalo na jeden z nejdůležitějších modelů značky. Není divu – s více než dvěma miliony prodaných kusů patří mezi nejúspěšnější Audi všech dob.
Společnost TÜV, která v Německu provozuje širokou síť stanic technické kontroly, zanalyzovala výsledky jednotlivých modelů elektromobilů z hlediska výskytu vážných závad.
Rychlost je jednou z hlavních věcí, které mohou tradiční automobilky těm čínským závidět. Tempo, s jakým představují novinky, zbytek světa absolutně nestíhá.
Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.
Audi připravuje velký digitální „refresh“ svých klíčových modelů. Řady A5, A6, Q5, A6 e-tron a Q6 e-tron vstupují do nového modelového roku s rozsáhlými úpravami hardwaru i softwaru. Změny nejsou jen kosmetické: zasahují do jízdní dynamiky, asistenčních systémů, komfortu v kabině i digitálních služeb.
Takhle kritičtí jsme k nové á-šestce nebyli ani my, Němci ale zjevně šli do sebe. Žerty kolem „SPZ” prezentačního auta ale nechme stranou, v jeho útrobách je první skutečně žádoucí motor prý s bleskovými odezvami. A stejný dostala i nová Q5, tohle bude na lidi fungovat.
České manažerky ve frontě zásadních byznysových rozhodnutí řeší a řídí zpravidla strategii, rozvoj nebo například investice. Co když zaměří svůj zrak na volbu ideálního auta? Redakce Žena v autě otestovala Audi A6 s různými pohony a pokusila se rozlousknout dilema: „spalovací limuzínu... The post Test Audi A6: šestiválec vs. elektrika appeared first on Zenavaute.
Design Volkswagenu se vrací ke kořenům. Interiéry budou hodnotnější, pokryté látkou a vrátí se také fyzické ovladače. Andreas Mindt, šéfdesignér Volkswagenu, nám v rozhovoru prozrazuje, v čem všem se Volkswagen mění a co nás v nejbližších dvou letech čeká.
Nabídka pohonů aktuálních generací modelů A6 a Q5 od Audi se rozšiřuje o obligátní vznětový šestiválec 3.0 TDI, který je v prémiovém segmentu i nadále stálicí.
Porsche Macan první generace mělo (i když vlastně ještě má) poměrně dlouhý život. Na trh přišlo v roce 2014 a v Evropě se přestalo prodávat letos. My jsme se v rámci testu ojetiny podívali na kousek z roku 2017. Vyzkoušeli jsme ojeté Porsche Macan S s benzinovým třílitrovým šestiválcem.
Podobné, a přitom i rozdílné. Tak by se daly stručně popsat trhy ojetých aut v České republice a na Slovensku. V mnoha ohledech jsou si totiž velmi podobné, ale v jiných panují velké rozdíly.
Německá společnost, která se zabývá výrobou luxusních automobilů, sídlí v Ingolstadtu v Bavorsku. Je součástí skupiny Volkswagen Group a patří k nejstarším výrobcům automobilů v Německu. Skupina AUDI AG zahrnuje nejen značku Audi, ale také italského výrobce sportovních vozů Lamborghini. Od roku 2012 patří do skupiny AUDI AG také tradiční italský výrobce motocyklů Ducati.
Německá společnost, která se zabývá výrobou luxusních automobilů, sídlí v Ingolstadtu v Bavorsku. Je součástí skupiny Volkswagen Group a patří k nejstarším výrobcům automobilů v Německu. Skupina AUDI AG zahrnuje nejen značku Audi, ale také italského výrobce sportovních vozů Lamborghini. Od roku 2012 patří do skupiny AUDI AG také tradiční italský výrobce motocyklů Ducati.