Dne 12. září 2023 se v Libereckém kraji uskutečnila dopravně bezpečnostní akce zaměřená na používání bezpečnostních pásů, zádržných systémů pro přepravu dětí a nevěnování se řízení, zejména ...
Slunce pomalu zapadá, situace v kopcovitých oblastech nad řeckým městem Alexandroupoli se ale příliš nelepší. Dvacet kilometrů od města se připravuje obrana vesnice Aisymi, popisuje neustávající boj s plameny v Řecku reportér Novinek.
Dopravní policisté z Krajského ředitelství policie Královéhradeckého kraje vyjeli na D11. Během pěti hodin se zaměřili na řidiče, kteří se plně nevěnovali řízení. Odhalili 44 přestupků. Nejčastěji šlo o používání telefonu anebo nepoužití bezpečnostních pásů.
Píše se rok 1973 a značka Opel začíná instalovat tříbodové pásy s praktickým ovládáním jednou rukou jako součást standardní výbavy do všech svých modelů. O tři roky později začínají být v Německu pásy povinností.
Kriminalisté se zabývají okolnostmi tragické dopravní nehody, u které o uplynulém víkendu zasahovali policisté, záchranáři i hasiči. Při nehodě vyhasl život seniorky, která seděla za volantem a při průjezdu zatáčkou vyjela ze silnice. Podle policistů žena nebyla připoutaná bezpečnostním pásem a na místě svým zraněním podlehla.
Doba pokročila, a tak budoucí maminky obrazně řečeno nesedí v koutě, naopak jsou velmi aktivní. Pokud je to i váš případ a jezdíte autem, poradíme vám, jak zvýšit bezpečnost svou i budoucího miminka. Pravidla správného připoutání se v autě platí jak pro řidičky, tak pro spolujezdkyně.
Poklidná cesta na dovolenou či výlet se může změnit doslova v peklo. A vůbec k tomu není potřeba zásah zvenčí. Někdy zcela stačí nespokojené děti na zadním sedadle.
Jak může uškodit telefon v kapse u košile, kdo a proč by měl v autě sedět na pravém zadním sedadle, co může způsobit obyčejná propiska a co vám „ustřelí“ v případě nehody nohy?
Každý dvanáctý řidič nebo pasažér jezdí v Česku podle statistik ministerstva dopravy nepřipoutaný. Mnoho z nich se snaží ošálit bezpečnostní systém různými triky a pomůckami. To se jim ale může krutě vymstít. Podle policistů to dokládá výsledek vyšetřování tragické nehody na Liberecku, která se stala před dvěma týdny.
Bezpečnostní pásy od svého zavedení celosvětově zachránily více než jeden milion životů. Další miliony lidí jim vděčí za to, že od nehody odešly nezraněny či s výrazně menšími následky na zdraví. Pásy jsou velmi účinné, a přitom vlastně jednoduché a levné zařízení. Zcela právem proto německý patentový úřad zařadil bezpečnostní pásy mezi osm nejgeniálnějších vynálezů [&hellip
Bezpečnostní pás patří mezi nejdůležitější vynálezy automobilistické éry, který prokazatelně zachraňuje lidské životy. Přesto v Česku přibývá lidí, kteří se při jízdě autem nepoutají. Vyplynulo to z loňských statistik Přestupků a trestných činů, které eviduje ministerstvo dopravy. Loni se zvýšil počet přestupků za nepoužití pásu téměř o deset tisíc na více než 56 tisíc.
Stačilo jedno chybné rozhodnutí – sednout si do auta řízeného opilým řidičem, a k tomu si ještě nezapnout bezpečnostní pás. Bohužel dvacetiletá dívka už nedostala šanci se do budoucna poučit. Při nehodě, kterou zavinil Tomáš Hemmer, totiž vyletěla z auta a zemřela. Mladík dostal za usmrcení z nedbalosti a těžké ublížení na zdraví podmínku a zákaz řízení.
Policie zveřejnila detaily tragické nehody, ke které došlo v pátek před půlnocí na příjezdu do Liberce od Chrastavy. Třicetiletý řidič tam při předjíždění ztratil kontrolu nad řízením, dostal se do smyku, narazil do svahu a s autem se několikrát přetočil přes střechu.
V pátek 2. června, krátce před půlnocí, projížděl 30letý řidič v osobním vozidle tovární značky Renault Laguna po silnici I/35 od Chrastavy na Liberec, když se při manévru předjíždění dostal do ...
Červen bývá na základních školách zpravidla věnován organizování školních výletů. Na ty se děti těší, protože jsou zpříjemněním školních povinností. Učitelé se snaží vybírat jako cíl výletů zajímavá místa, ať jsou ZOO či historické pamětihodnosti. Aby byla při jízdě dětem zajištěna bezpečnost, byly by být autobusy vybavený bezpečnostními pásy. Jaká je ale skutečnost?
Celoevropský průzkum společnosti Ipsos ukázal na nebezpečně časté používání telefonu při řízení u lidí do 35 let. U řidičů do 24 let navíc bylo zjištěno, že velmi často vůbec nepoužívají bezpečnostní pásy.
Ukrajinská rozvědka v pondělí odpoledne potvrdila informace o útocích ruských legionářů bojujících proti Putinově režimu v Bělgorodské oblasti. Jejich cílem je podle zpravodajců vytvoření bezpečnostního pásu. Rusové útoky potvrdili. Mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov hovoří o útoků ukrajinských sabotérů s cílem odvrátit pozornost od ztráty Bachmutu. O útocích už byl spraven i ruský prezident Vladimir Putin.
Bezpečnostní pásy jsou jedním z nejvýznamnějších prvků bezpečnosti v moderních vozidlech. Jsou navrženy tak, aby minimalizovaly zranění a zachránily životy při nehodě. Bez ohledu na to, jak rychle nebo pomalu se vozidlo pohybuje, bezpečnostní pás může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí. Nicméně mnoho lidí stále neumí bezpečnostní pás správně používat. Děláte tyto chyby?
Bezpečnostní pásy jsou v autech všeho druhu naprostou samozřejmostí. Nabízí se tedy otázka, proč to samé nefiguruje ve vlacích coby prostředku veřejné hromadné dopravy.
Celkem 83 řidičů nepoužilo bezpečnostní pásy při jízdě po silnicích v Plzeňském kraji. Policisté hříšníky odhalili při dopravně bezpečnostní akci, během které hlídky zkontrolovaly 559 vozidel a zjistily celkem 188 přestupků.
Český zákon říká, že "osoba sedící na sedadle povinně vybaveném bezpečnostním pásem, musí být tímto pásem řádně připoutaná". Existují ovšem i výjimky, kdy tomu tak být nemusí. Znáte je?
S pořádně agresivním zlodějem se setkal majitel domku v Plzni. Lupič ho nejen okradl, ale navíc na něj zaútočil s lopatou v ruce. Poté odkráčel do vedlejší ulice, kde začal bušit zahradním náčiním do vozu autoškoly, přitom křičel na vyděšeného žáka, aby si okamžitě vystoupil. Zloděj však neuspěl a obrátil svou pozornost k řidičce, která stála na červenou, otevřel dveře od auta a odpoutal jí bezpečnostní pás. Ujet z místa už ale nestihl.
Na pravidlo, že i spolujezdec sedící na zadní sedačce má být připoután, asi už do smrti nezapomene devětačtyřicetiletý cizinec. Při nehodě na dálnici o víkendu na Vyškovsku, kdy řidič jeho vozu usnul, totiž po nárazu vyletěl dopředu, přelomil přední sedačku, prorazil čelní sklo a zastavil se až o otevřenou kapotu.
O tom, jak důležité je používat v autě bezpečnostní pásy, se přesvědčil 49letý muž, který o víkendu zažil na Vyškovsku vážnou nehodu. Nepřipoutaný seděl na zadním sedadle, když řidič zřejmě v důsledku mikrospánku narazil do svodidel. Po nárazu spolujezdec přerazil přední sedadlo a vyletěl z auta ven. Jako zázrakem nehodu přežil.
Platnost Newtonova zákona o setrvačnosti si na vlastní kůži ověřil devětačtyřicetiletý cizinec, který o víkendu zažil na Vyškovsku děsivě vypadající havárii. Ve firemní škodovce jej vezl ...
Máte problém s velkou či obézní postavou? Bojujete se zapnutím bezpečnostních pásů v autě či letadle? Přesně pro vás jsou navrženy prodlužovače bezpečnostních pásů.
Britský premiér Rishi Sunak dostal v pátek od policie pokutu za to, že nebyl ve vládní limuzíně na zadním sedadle připoutaný bezpečnostním pásem. Usvědčil se sám, když za jízdy natočil video.
Dnes jsou vyhřívané sedačky součástí téměř každého nového vozu, ale dodavatel dílů ZF posune laťku o kousek dále, a proto navrhl nový vyhřívaný bezpečnostní pás, který vás zahřeje. I když nejde tak úplně o komfortní prvek jako spíše praktický, jak tvrdí server Thedrive.com
Nastoupíte do auta a místo vyhřívání kabiny si jen zapnete bezpečnostní pás, který vám poskytne „horké objetí“. Taková je představa německé firmy ZF, která chce takovýmto způsobem chránit elektromobily před poklesem dojezdu v chladných zimních měsících. Právě vyhřívání kabiny umí totiž z pořádně z dojezdu ukrojit. Dojezd elektroaut v zimě by se měl díky inovaci [&hellip
Bezpečnostní pásy jsou vlastně dlouhé roky beze změny. Výjimkou jsou jen drobnosti jako osvětlení přezek a podobně. Teď se ale chystá novinka, protože německá společnost ZF vyvinula vyhřívané bezpečnostní pásy.
Když se řekne bezpečí v autě, napadnou většinu lidí bezpečnostní pásy. Právem – v Evropské unii každoročně zachrání 12 tisíc životů a kdyby se poutali skutečně všichni, i na zadních sedadlech, zachránily by ještě o dva půl tisíce lidí více. Ale bezpečná příprava před jízdou, to nejsou jen bezpečnostní pásy. Těmi to totiž končí.
Společnost ZF, která dodává technologie napříč automobilovým průmyslem, prezentuje na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas prototyp vyhřívaných bezpečnostních pásů.
Automobilka Hyundai přišla s novým typem airbagu. Jeho smyslem je zabránit sklouznutí pasažéra ze svého místa v případě nehody, ke kterému často dochází vlivem nesprávného nastavení sedadel a bezpečnostních pásů. Hyundai už si nechal svůj vynález patentovat u amerického úřadu pro patenty a ochranné známky (USPTO).
Automobilka Audi vymyslela důmyslný způsob, jakým využívat plastový odpad z vraků svých vozidel. Pomocí recyklace z nich znovu vyrobí přezky na bezpečnostní pásy.
Bezpečnostní pásy jsou jedním z prvků každého auta, které mají vliv na bezpečnost posádky. Ne každý ale tento dnes už povinný doplněk respektuje. Ve smyslu, že ne každý člověk si bezpečnostní pás zapíná. Právě jeho nezapnutí je přitom obrovská, a někdy i fatální chyba. S chladným počasím se ale začínají objevovat i další situace, které někdy vzniknou zcela nevědomě.
Pro dospělé jsou v autě povinné bezpečnostní pásy, pro děti autosedačka nebo podsedák. Věk dítěte přitom není podstatný, rozhodující je výška a váha. A samozřejmě bezpečí. Tady je přehled.
Automobilky se postupně předhání v rozšíření bezpečnosti svých modelů. Jednou z cest, jak posílit bezpečnost vozidel, je stále větší počet airbagů, které do nich výrobci instalují.
Dopravní policisté spolu s kriminální a pořádkovou policií opět vyrazili do terénu a kontrolovali řidiče na území Libereckého kraje. Třetina řidičů měla na svědomí přestupek, nejčastěji se jednalo o nepoužití bezpečnostního pásu.