Zavřít
Dieselgate

Dieselgate

Nejnovější články na Seznamu na téma Dieselgate
  • Garáž

    Bude ho škoda, velká škoda. VW Touareg dokazuje i na sklonku života, že je to mimořádně povedené auto

    Před 11 dny
    Taky jste byli překvapení, když Volkswagen oznámil, že Touareg příští rok končí? A v tuto chvíli bez nástupce? A ještě víc budete kroutit hlavou, pokud se svezete.
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    VW Touareg 3.0 TDI 210 kW R-Line
    +
     Komentáře
  • EV Magazin

    Konec dvojrole. Oliver Blume čelí nejvyšší zkoušce kariéry – a vlastníci ztrácejí trpělivost

    Před 13 dny
    Oliver Blume od ledna 2026 už nebude šéfem Porsche. Soustředí se jen na Volkswagen – a čas se krátí. Podle zdrojů z okolí rodin Porsche a Piëch, které koncern ovládají, jsou majitelé "zděšeni stavem Volkswagenu" a požadují změny. Porsche kleslo na rentabilitu 0,2 %, klíčová platforma SSP se opožďuje, čtyři velké německé závody nedosahují nákladových cílů. A v pozadí stín minulosti: kdyby VW investoval do elektrifikace místo Dieselgate, který stál 32 miliard eur, mohl být dnes o roky napřed. Má Blume ještě šanci?
     Komentáře
  • Portál řidiče

    Diesel jako varování: historie, která se s elektromobily může opakovat

    Před 16 dny
    Podívejme se na to, jak se Evropa musela probrat ze svého snu o čistším životním prostředí, které měly zařídit motory spalující naftu. Realita ukázala, že to byla velmi naivní myšlenka.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Lekce z energetické krize. Tyto firmy se poučily hodně dobře

    Před 18 dny
    Odborníci z VŠE opět posuzovali dodržování norem ESG firem přihlášených do letošního ESG ratingu. Z velkých podniků se to daří například Albertu či Monetě. Z těch menších slavily úspěch Passerinvest či Vítkovice Steel.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Lekce z energetické krize. Tyto firmy se poučily hodně dobře

    Před 18 dny
    Odborníci z VŠE opět posuzovali dodržování norem ESG firem přihlášených do letošního ESG ratingu. Z velkých podniků se to daří například Albertu či Monetě. Z těch menších slavily úspěch Passerinvest či Vítkovice Steel.
     Komentáře
  • AutoJournal

    Motory, které děsí servisy i majitele: Oblíbené jednotky s pověstí časované bomby

    Před 21 dny
    Stojí za to riskovat drahé poruchy jen proto, že motor na papíře vypadá lákavě? Podívali jsme se na pohonné jednotky, které mechanikům přidělávají vrásky a majitele často dohání k zoufalství. A mnohým z nich je opravdu lepší se vyhnout obloukem. Moderní technika, moderní trable Za poslední dvě dekády automobilky zkoušely řadu odvážných řešení. Některé konstrukce [&hellip
     Komentáře
  • Auto

    Kupujete ojetinu? A není na ni otevřena svolávací akce?

    Před 26 dny
    Při koupi ojetiny je nutné „pohlídat“ celou řadu skutečností. Sem patří i informace, zda se na vyhlédnuté vozidlo nevztahuje svolávací akce. Jak to zjistíte?
     Komentáře
  • CNN Prima News

    Naftové motory mizí z trhu: Některým segmentům však dominují, nejvíc dieselů prodá v Česku Škoda

    Před 1 měsícem
    Po aféře Dieselgate se pohled na naftové motory výrazně změnil. Obliba těchto pohonných jednotek začala silně klesat, navíc se přidaly stále přísnější emisní normy. Automobilky z tohoto důvodu začaly omezovat jejich nabídku a některé je aktuálně v osobních vozech už ani nenabízejí. Přecházejí na alternativy v podobě více či méně elektrifikovaných motorizací, případně ještě v kombinaci s pohonem na LPG.
     Komentáře
  • fDrive

    Blume opustí Porsche příští rok. Nástupcem bude bývalý šéf McLarenu – aktualizováno

    Před 1 měsícem
    Porsche se dohodlo na jménu nástupce Olivera Blumeho, který příští rok opustí vedení značky. Končí tak dvojí řízení, kdy Blume současně vedl i mateřský koncern Volkswagen. Blume se má naplno věnovat ozdravování koncernu.
     Komentáře
  • Novinky

    Aféra Dieselgate pokračuje, u soudu stanulo pět automobilek

    Před 1 měsícem
    V pondělí začal v Londýně další soudní spor kvůli podvodům při testování emisí výfukových plynů. Obvinění v kauze, která získala označení Dieselgate, čelí automobilky Mercedes, Ford, Peugeot/Citroën, Renault a Nissan. Všechny obvinění odmítají.
     Komentáře
  • AutoJournal

    Osmi milionům aut hrozí zákaz jízdy. Německý soud přitvrdil po Dieselgate. Emise musí dolů, i když hrozí poškození motoru

    Před 1 měsícem
    Až osm milionů aut by podle nového rozsudku mohlo být teoreticky vyřazeno z provozu, pokud výrobci nenajdou řešení, které sníží emise, aniž by tím utrpěla ekologie.
     Komentáře
  • EV Magazin

    Průlom v Dieselgate: Zásadní rozsudek otevírá cestu k penězům pro miliony řidičů. Odškodnění se může týkat i vašeho vozu

    Před 2 měsíci
    Skandál, který měl být dávno minulostí, se vrací v plné síle a s mrazivými dopady. Přelomový rozsudek německého soudu vdechl aféře Dieselgate nový život a potvrdil to, čeho se mnozí obávali: softwarové „záplaty“, které měly vše napravit, jsou podle soudu nelegální. Pro miliony řidičů v Česku i Evropě to znamená obrovskou nejistotu. Hrozí masivní svolávací akce, v krajním případě i nucené odstavení vozu z provozu. Zároveň se ale otevírá nečekaně snadná cesta k finanční kompenzaci, která se může týkat i vás.
     Komentáře
  • Milan Smutný
    naMédium

    Milionům dieselových aut hrozí v Německu zákaz provozu, VW pak i bankrot

    Před 2 měsíci
    V dozvuku aféry Dieselgate padl v Německu soudní rozsudek, který hrozí zákazem provozu až 7,8 milionu vozidel s dieselovým motorem od VW, tedy i v autech vyrobených značkou Škoda. Miliony majitelů mohou soudně vymáhat škody na automobilkách.
     Komentáře
  • AutoJournal

    Volkswagen v Rusku zbankrotoval. Může přijít o miliony i o patenty

    Před 2 měsíci
    Německý koncern Volkswagen, který ustál aféru Dieselgate i řadu krizí v Evropě, zažil vůbec první bankrot ve své historii. Stalo se tak v Rusku. Rozhodl o tom tamní arbitrážní soud, který poslal do konkurzu místní majetek firmy.
     Komentáře
  • AutoForum

    Před 10 lety se den pýchy VW změnil v okamžik hanby, která trvá dodnes. Zneužívá jí kdekdo

    Před 2 měsíci
    To, co mělo být exhibicí excelence německého automobilového průmyslu, se stalo jedním z nejčernějších dnů v jeho historii. V září 2015 se ve Frankfurtu otevřel tamní IAA téměř současně s vypuknutím naftové aféry VW a svět aut už nikdy nebyl stejný.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Začalo to malým švindlem… a pak málem německý klenot zkrachoval

    Před 2 měsíci
    Přísné emisní limity i rostoucí konkurence z Číny. To vše si podle expertů zavařil evropský automotiv částečně sám – kauzou Dieselgate, největší aférou v historii odvětví, při níž Volkswagen podváděl u emisních testů.
     Komentáře
  • AutoForum

    Nad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností

    Před 2 měsíci
    Když sám šéf VW loni mluvil o tom, že firma je zralá na bankrot, pomýšlel na dobrovolnou reorganizaci. Tohle ale není dobrovolné a už vůbec to není reorganizace, VW v nejlepším případě přijde o miliardy.
     Komentáře
  • AutoJournal

    Nad diesely se stahují mračna. Na trhu už zůstaly jen tyto modely. Z kdysi dominantního pohonu zbylo jen torzo nabídky

    Před 2 měsíci
    V Evropě se ještě na začátku století mluvilo o dieselovém pohonu jako o technice, která je budoucností starého kontinentu. Kromě nákladních a pracovních vozidel se vznětové motory dostaly i do nabídky malých aut, protože zákazníky lákala nízká spotřeba a dlouhá životnost. Jenže aféra Dieselgate a nástup elektromobility způsobily, že nabídka a následně i prodeje naftových [&hellip
     Komentáře
  • fDrive

    Porsche hledá nového šéfa, Blume má raději zachraňovat Volkswagen

    Před 3 měsíci
    Oliver Blume je šéfem automobilky Porsche AG od roku 2015. Zároveň od roku 2022 vede celou skupinu Volkswagen Group. Tento souběh funkcí se však přestává líbit investorům.
     Komentáře
  • Yahoo Finance
    Zdroj v angličtině

    Aféra Dieselgate se setkává s aférou EVgate: jelikož Tesla prohrála s Volkswagenem poprvé za desetiletí, jak byste měli hrát s akciemi TSLA?

    Před 3 měsíci

    ·

    Tento článek se zabývá vzácnou porážkou Tesly na evropském trhu s elektromobily, kde se do popředí dostává Volkswagen, a nastiňuje podobnost se skandálem Dieselgate a rozebírá, co by tento zvrat mohl znamenat pro akcie Tesly.
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • fDrive

    Volkswagen má problém. Jeho kapacitní volant zřejmě stál za smrtelnou nehodou

    Před 3 měsíci
    Ve Spojených státech byla podána hromadná žaloba na automobilku Volkswagen. Tentokrát jde o bezpečnost a bohužel i o lidské životy. Žalující tvrdí, že systémy na palubě nefungovaly tak, jak měly.
     Komentáře
  • Auto

    Nepředstavitelné! Mercedes-Benz touží po motorech od BMW

    Před 3 měsíci
    Automobilový průmysl je kvůli stále častějším výzvám nucen ke krokům, které by ještě nedávno byly zcela nepředstavitelné. Sdílení motorů s jedním z hlavních rivalů je jedním z nich.
     Komentáře
  • AutoForum

    Lamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030

    Před 3 měsíci
    Hybridy zítra, plug-in hybridy pozítří, elektromobily příští týden a jen elektrická auta další měsíc, takový byl přibližně plán italské automobilky s její nabídkou do budoucna. Během jednoho roku se rozpadl na prach. A teď Italové říkají, že se nevzdají ani motorů V12. (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • Echo24

    Elektrické Volkswageny řady ID končí. Zaměstnanci to oslavovali bouřlivým potleskem

    Před 3 měsíci
    Výroba všech elektrických modelů Volkswagen řady ID bude ukončena. Generální ředitel koncernu Volkswagen AG Thomas Schäfer o tom podle serveru Autoforum.cz informoval zaměstnance na interní schůzce v sídle společnosti ve Wolfsburgu. Deník Wolfsburger Allgemeine uvedl, že poté, co zprávu oznámil, zaměstnanci konec ID řady oslavili bouřlivým potleskem.
     Komentáře
  • AutoForum

    Volkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk

    Před 3 měsíci
    Končí tak skoro 10 let trvající příběh plný nezdarů a nezdá se, že by jej kdokoli oplakával - tahle auta si zjevně ani ve Wolfsburgu evidentně neoblíbil skoro nikdo. Kéž by to jen znamenalo návrat VW k normálu, kéž by.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Soud v Německu pozastavil řízení s bývalým šéfem Volkswagenu Winterkornem

    Před 5 měsíci
    Podle soudu není někdejší boss německé automobilky schopen kvůli dlouhodobé nemoci docházet na jednání.
     Komentáře
  • AutoJournal

    Nejlepší naftový motor na trhu mezi ojetinami: Odborníci na něj nedají dopustit

    Před 5 měsíci
    Skandál Dieselgate způsobil na trhu s naftovými motory pořádné zemětřesení. Důvěra veřejnosti v dieselové jednotky utrpěla těžkou ránu. I když se postupem času situace trochu uklidnila, šrámy zůstaly. Mnozí výrobci naftové motory omezili, někteří je rovnou poslali k ledu. Jenže mezi ojetinami si diesely stále drží pevné postavení.
     Komentáře
  • Dan Ondřej
    naMédium

    Žijeme ve věku špatných rozhodnutí?

    Před 5 měsíci
    Máme experty, data i technologie. A přesto svět řídí emoce, módní vlny a hluk z politického TikToku. Není čas se zeptat, kam zmizeli dospělí?
     Komentáře
  • Hospodářské noviny

    Lidé jsou ochotní tolerovat podvodníky ve firmách. Pokud jejich nečestné chování generuje zisk pro všechny

    Před 5 měsíci
    Automobilka Volkswagen se v té době chtěla prosadit v USA a předehnat konkurenci. A aby vyhověla požadavkům na emise na tamním trhu, uchýlila se k podvodu. V roce 2015 vyšlo na povrch, že firma v posledních přibližně pěti letech nainstalovala do 11 milionů svých dieselových automobilů software, který zkresloval množství uvolněných výfukových plynů tak, aby se vešly do limitů.
     Komentáře
  • Autoweb

    Dieselům zvoní v Česku umíráček. Zájem o naftové motory rapidně klesl

    Před 6 měsíci
    Zdá se, že naftové motory jsou skutečně burácivým hlasem minulosti
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Dva bývalí manažeři VW dostali v kauze dieselgate tresty vězení, dva podmínku

    Před 6 měsíci
    Čtyři bývalé manažery automobilky Volkswagen shledal německý soud vinnými v souvislosti s aférou dieselgate. Ta vypukla v roce 2015, v automobilech byl odhalen podvodný software falšující výsledky emisních testů.
     Komentáře
  • ČT24

    Dva exmanažeři Volkswagenu dostali kvůli dieselgate tresty vězení, dva podmínku

    Před 6 měsíci
    Německý soud shledal čtveřici bývalých manažerů automobilového koncernu Volkswagen vinnou z podvodu v souvislosti s rozsáhlým emisním skandálem známým jako dieselgate. Dvěma z nich uložil nepodmíněný trest vězení, dva dostali podmínečné tresty. Emisní aféra vypukla v roce 2015, soud se čtveřicí začal v roce 2021. Původně měl s nimi na lavici obžalovaných usednout i bývalý šéf koncernu Martin Winterkorn, proces s ním se ale nakonec koná odděleně.
     Komentáře
  • Novinky

    Aféra Dieselgate: Dva bývalí manažeři Volkswagenu jdou do vězení

    Před 6 měsíci
    Zemský soud v Braunschweigu na severu Německa v pondělí poslal na několik let do vězení dva bývalé manažery Volkswagenu v souvislosti s rozsáhlým emisním skandálem známým jako Dieselgate. Další dva byli rovněž shledáni vinnými, avšak vyvázali s podmíněnými tresty. Soud se čtveřicí začal v roce 2021. Oddělený proces se pak vede s bývalým šéfem koncernu Martinem Winterkornem.
     Komentáře
  • Pravda24

    Volkswagen a Dieselgate: Auta měla upravený software ke snížení emisí

    Před 6 měsíci
    Ještě před pár lety měl být Volkswagen symbolem německé preciznosti, inovací a čistější budoucnosti na čtyřech kolech. Jenže v roce 2015 prasklo, že ta slavná čistá nafta byla čistá spíš jen na papíře. A najednou bylo po image. Skandál, kterému se začalo říkat Dieselgate, otřásl nejen pověstí Volkswagenu, ale i vírou v to, že nám automobilky říkají pravdu.
     Komentáře
  • Zdopravy

    Naftové motory jako ohrožený druh. Diesely se propadly pod pětinový podíl na trhu

    Před 7 měsíci
    Každé čtvrté nové auto prodané na českém trhu je hybrid.
     Komentáře
  • AutoJournal

    Americké přístavy kolabují. Jsou zahlceny neproclenými auty

    Před 7 měsíci
    O zavedení 25% cla na dovoz aut do USA jsme psali už několikrát. Platnost nabyla 3. dubna a na trhu způsobila totální chaos.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Bude nejprodávanější ojetinou Škoda Elroq? Populární nafta má už i v bazarech namále

    Před 7 měsíci
    Na první pohled je dieselových ojetin v českých bazarech víc než dost. Jenže už teď je jisté, že zlatá éra nafty skončila.
     Komentáře
  • Autobible

    Test pro znalce aut z devadesátek. Pouze odborníci totiž správně uhodnou všechny parametry vozů modelového roku 1999

    Před 11 měsíci
    Devadesátá léta byla v automobilovém průmyslu hodně silná. Emise se moc neřešily a automobilky mohly stavět mimořádně zajímavá auta. Pamatujete si tuhle dobu? A dokážete uhodnout vybrané parametry vybraných aut modelového roku 1999? V časech před aférou Dieselgate a před nástupem elektromobilního a emisního šílenství byly doby, kdy automobilky mohly celkem svobodně stavět auta především tak, aby to odpovídalo přání zákazníků. Vznikaly proto zajímavé stroje odvozené třeba i od úplně obyčejných modelů typu Fiat Punto. Přesně na tahle auta se budeme v dnešním kvízu ptát.
     Komentáře
  • AutoJournal

    Volkswagen kapituloval: Propustí jen 35 000 zaměstnanců

    Před 11 měsíci
    Loni na podzim se pod Volkswagenem začala třást zem. Klesající prodej elektromobilů byl jen posledním z otřesů po kauze Dieselgate, ztrátě ruského trhu, prudkém poklesu podílu v Číně a slabých výsledcích v Evropě i v USA. Volkswagen proto zahájil záchranný plán, který počítal s masovým propouštěním a uzavíráním továren, včetně tří německých. Reakce odborů na sebe nenechala dlouho čekat. Bouře mezi vedením ve Wolfsburgu a zástupci zaměstnanců nakonec skončila dohodou.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Na stávce giganta mohou vydělat automobilky v celé Evropě

    Před 1 rokem
    Pat, v němž prohrávají obě strany. Těmito slovy lze podle expertů hodnotit pondělní protesty německých odborů proti plánovaným škrtům Volkswagenu. Šanci na řešení vidí odborníci například v ústupku EU z přísných emisních limitů.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Další problém pro Volkswagen. V Indii mu hrozí pokuta 67 miliard korun

    Před 1 rokem
    Indické úřady vyzvaly německý automobilový koncern Volkswagen (VW), aby podal vysvětlení ohledně podezření z daňového nedoplatku za 1,36 miliardy dolarů (32,5 miliardy korun). Firmě hrozí vysoká pokuta.
     Komentáře
  • Nová Večerní Praha

    Výsledky Volkswagenu jsou ještě horší, než se čekalo – a to se moc nečekalo

    Před 1 rokem
    Největší evropská automobilka Volkswagen dnes zveřejnila výsledky svého hospodaření v letošním třetím čtvrtletí. Výsledky převážně zaostaly
     Komentáře
  • Nová Večerní Praha

    Desítky tisíc pracovních míst ve Volkswagenu jsou v ohrožení, říká šéfka odborů automobilky

    Před 1 rokem
    Volkswagen se otřásá v základech. Největší evropská automobilka nakonec chce v Německu zavřít minimálně tři fabriky, říká Daniela Cavallo,
     Komentáře
  • Faei

    Desítky tisíc pracovních míst ve Volkswagenu jsou v ohrožení

    Před 1 rokem
    Volkswagen se otřásá v základech. Největší evropská automobilka nakonec chce v Německu zavřít minimálně tři fabriky, říká Daniela Cavallo, šéfka odborů Volkswagenu. Podle ní jsou ohroženy desítky tisíc pracovních míst. I ti, kteří si své místo v automobilce udrží, se ale prý musí připravit na desetiprocentní snížení mezd a na jejich zmrazení pro léta 2025 a 2026.
     Komentáře
  • AutoForum

    Snížení platů o 18 procent, desetitisíce propuštěných, nejmíň tři zavřené továrny. Pokus VW uniknout krizi dostává hrozivé rozměry

    Před 1 rokem
    Čas her očividně skončil. VW musí najít cestu, jak ušetřit stovky miliard korun během pár let, jinak také nemusí přežít. Odboráři tak už mají na stole návrh konkrétních opatření a šťastní z toho nejsou. (Petr Miler)
     Komentáře
  • Echo24

    Volkswagen plánuje v Německu zavřít tři továrny a zrušit desítky tisíc míst

    Před 1 rokem
    Největší evropská automobilka Volkswagen plánuje zavřít v Německu nejméně tři závody a zrušit desítky tisíc pracovních míst. Chce tak snížit náklady a zvýšit konkurenceschopnost.
     Komentáře
  • inSmart

    Luxusní Porsche za miliony může začít hořet. Automobilka svolává elektromobily Taycan

    Před 1 rokem
    Německá automobilka Porsche oznámila rozsáhlou svolávací akci svého elektrického modelu Taycan. Důvodem je možné riziko vzniku požáru způsobené zkratem v trakčních bateriích. Akce se v USA týká více než 27 tisíc vozů vyrobených mezi říjnem 2019 a únorem 2024. Po celém světě může jít o více jak 90 000 vozidel. Není to poprvé, co prémiový výrobce řeší problémy s trakčními bateriemi svých elektromobilů. Současná závada může mít původ ve výrobním procesu společnosti LG Energy Solution v Polsku.
     Komentáře
  • AutoForum

    „Lůza čeká u nabíječek, borci valí v naftě.” Z dieselů se v přeregulovaných zemích stala auta pro bohaté

    Před 1 rokem
    Máte pocit, že diesely jsou pro „sociály”, kteří si nemohou dovolit živit „pořádné” benzinové auto? Pak pozor na to, hra se otáčí. Stačí udělat normu z obtížně použitelného elektrického pohonu a diesely cenově „vyregulovat” až na okraj trhu. A najednou se z naftového pohonu stane záviděný poklad.
     Komentáře
  • AutoForum

    Bývalý šéf a otec zkázy VW řekl, proč se elektrické plány hroutí, ex–ředitel Porsche popsal, proč se hroutí celé Německo

    Před 1 rokem
    Jeden neuspěl, druhý ano, vypadá to ale, že oba umí o současnosti hovořit realističtěji než politici. Ti dnes radí německým automobilkám: „Udělejte elektrické auto za 20 tisíc euro a všechno bude fajn!” Herbert Diess kontruje: „Udělejte něco takového a všichni jdou ke dnu.”
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Volkswagen by potřeboval vyházet 15 tisíc lidí. Odbory ale hrozí stávkami

    Před 1 rokem
    Problémy největšího evropského výrobce automobilů – koncernu Volkswagen – pokračují. Jednání s odbory o uzavírání továren a propouštění zaměstnanců provází mimořádně napjatá atmosféra. Odbory navíc hrozí paralyzujícími stávkami.
     Komentáře
  • AutoForum

    Vlivný německý politik uznává, že za krizi VW může hlavně EU: Máme 100 let náskok se spalovacími motory, měli bychom ho využít

    Před 1 rokem
    „Umíme stavět spalovací auta bez jediného šroubku z Číny, ale nedokážeme vyrábět elektromobily bez dílů z Číny,” říká Jens Spahn. Ten zjevně jako jeden z mála chápe, co to je konkurenční výhoda a co je příčinou bující krize automobilovému průmyslu v zemích EU. (Petr Miler)
     Komentáře
  • Newstream

    Lukáš Kovanda: Může Fialova vláda hospodařit bez schodku? Kde je vůle, je i cesta

    Před 1 rokem
    Od poslední minuty letošního srpna je oficiálně známa výše schodku státního rozpočtu navrhovaná pro příští rok – 230 miliard korun. Pokud by se toto číslo skutečně naplnilo, Fialova vláda za čtyři roky svého vládnutí vytvoří nominálně o zhruba o 320 miliard vyšší dluh než předchozí kabinet Babišův. Přesto by mohla už v příštím roce veřejné rozpočty dokonce vyrovnat, pokud by chtěla.
     Komentáře
  • Newstream

    Lukáš Kovanda: Krvavá lázeň akcií Volkswagenu. Jsou níž než za covidu či během aféry Dieselgate

    Před 1 rokem
    Běžné akcie Volkswagenu tento týden uzavřely pod hodnotou 95 eur za kus. To je nejníže od října 2011, kdy Evropa v důsledku světové finanční krize procházela závažnou dluhovou krizí. Akcie Volkswagenu jsou nyní níže než kdykoli během jeho emisní aféry Dieselgate, propuknuvší roku 2015, a také než kdykoli během pandemie covidu.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Bývalý šéf Volkswagenu stojí poprvé před soudem. Kvůli Dieselgate

    Před 1 rokem
    Martin Winterkorn, který velel Volkswagenu v době kauzy Dieselgate, je obžalován z podvodu a manipulace s trhem. Německému manažerovi je momentálně 77 let a hrozí mu až deset let vězení.
     Komentáře
  • Novinky

    Začal proces s bývalým šéfem VW Winterkornem kvůli emisní aféře

    Před 1 rokem
    V Německu v úterý začal soudní proces s bývalým šéfem koncernu Volkswagen Martinem Winterkornem. Ten čelí obvinění z podvodu v souvislosti s rozsáhlým emisním skandálem německé automobilky.
     Komentáře
  • Autoblog
    Zdroj v angličtině

    Bývalý šéf VW Winterkorn se konečně postaví před soud kvůli emisím nafty

    Před 1 rokem

    ·

    Umístěno do kategorie: Vláda/Právní, Zelená, Volkswagen, Emise, Dieslová vozidla Pokračujte ve čtení Bývalý šéf VW Winterkorn konečně stanul před soudem kvůli emisím Dieselgate. Bývalý šéf VW Winterkorn konečně stanul před soudem kvůli emisím Dieselgate původně zveřejněno na Autoblog v úterý 3. září 2024 v 08:09 EDT. Prosím, přečtěte si naše podmínky pro používání zdrojů. Trvalý odkaz | Poslat e-mailem | Komentáře
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • Pan Sova
    naMédium

    Proč budeme muset jezdit v elektromobilech? Odpověď nabízí aféra Dieselgate

    Před 1 rokem
    Podvod s emisemi známý jako aféra Diselgate otočil automobilový průmysl vzhůru nohama.
     Komentáře
  • Auto-mania

    Pokuty za emise nejsou jen výhružka. Koncern GM platí úřadům miliardy

    Před 1 rokem
    V souvislosti s chystaným zákazem evropských prodejů nových au se spalovacími motory se velmi často hovoří o pokutách, které automobilky čekají, když nařízení nedodrží flotilové emise.
     Komentáře
  • Portál řidiče

    3.0 TDI byl ve druhé generaci povedený, ve třetí to za moc nestálo

    Před 1 rokem
    Minule jsme otevřeli motor 3.0 TDI a jeho historii. V druhém díle se podíváme na to, jak vývoj pokročil v druhé a třetí generaci tohoto agregátu. Po poměrně úspěšné první generaci a její lehce upravené verzi z roku 2007 následovala generace druhá.
     Komentáře
  • Garáž

    Slibem neurazíš. Pamatujete, jak VW nic jiného než elektrickou budoucnost neviděl? Teď už vidí i něco jiného

    Před 1 rokem
    Po aféře Dieselgate, která skupinu Volkswagen významně poškodila a stála ji nemálo peněz, přišlo období jménem elektromobilita, již koncern začal tlačit všemi směry. Teď nicméně německý výrobce přišel na to, že tržní realita je jiná než firemní představy, proto šlape na brzdu a mění strategii. Příští stanice: plug-in hybridy.
     Komentáře
Reklama