Vynikající hráč a ještě lepší trenér. Kdo viděl v akci legendárního Ivana Hlinku, kouče, který je podepsaný pod zlatým olympijským turnajem v Naganu, nemůže zapomenout. Od roku 2004 je Hlinka v hokejovém nebi, protože zemřel při autonehodě. Trenérskému řemeslu se ale nyní věnuje řada jeho bývalých svěřenců. Kdo je legendě nejvíce podobný? „Nechci říct, že je to Ivanova kopie, ale nejvíce se mu přibližuje Vláďa Růžička," míní Slavomír Lener v pořadu Příklep na Sport.cz.
Kdo by neznal legendární vůz, který se stal symbolem sovětské éry a lidovým hrdinou své doby, kdy byl výběr nových automobilů silně omezený. V dnešní době se již jedná o plnohodnotný veterán a pryč jsou doby, kdy se ho lidí zbavovali za pár korun. Cena stoupá a na některých trzích, zejména těch západních, se jedná [&hellip
Vzhledem k tomu, že se výrobci automobilů snaží snížit náklady na vývoj a výrobu, jsou modulární motory stále populárnější. Například řadové tříválce, čtyřválce a šestiválce B38, B48 a B58 od BMW jsou součástí jednoho známého motoru. Vrtání a zdvih jsou u všech stejné. BMW pouze prodlouží blok, hlavu a klikovou skříň a přidá písty, aby se zvětšil. Ale co kdybyste si "modulární" motor vyrobili v dílně?
Modernizace modelu Niva Legend je v současné době jedním z hlavních témat společnosti AvtoVAZ. Krátce poté, co automobilka prozradila, že ji hodlá udržet ve výrobě až do roku 2030, se objevily další novinky. Niva Legend brzy projde faceliftem, v jehož rámci se modelová řada rozšíří o další verzi - Niva Legend Sport s motorem 1,8 16V. Modernizovaná Niva však bude mít o něco více novinek.
Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v únoru meziročně propadl o 62,1 procenta na 41 851 vozů. Rychlost poklesu tak pouze nepatrně zpomalila z 63,1 procenta v předchozím měsíci. Vyplývá to z údajů podnikatelského sdružení AEB. Ruský automobilový sektor se potýká s dopady sankcí, které na Rusko uvalily západní země kvůli jeho útoku na Ukrajinu.
A to je třeba se ptát, jak moc vážně lze předání prvních aut vybraným klientům považovat za reálný začátek prodejů. Tak jako tak můžeme Teslu Semi a Teslu Cybertruck vidět sprintovat bok po boku. (Petr Miler)
Jakkoli se to zprvu zdálo být přitažené za vlasy, nakonec je to pravda. Příchod takového modelu potvrdil sám šéf AvtoVAZu a nebál se dát do placu další detaily. (Petr Prokopec)
V důsledku zahraničních sankcí uvalených na Rusko po jeho útoku na Ukrajinu se v zemi ovládané Putinem propadl prodej nových automobilů. V důsledku toho se zvýšily ceny a Rusové přešli na nákup ojetých vozů.
Putinova invaze na Ukrajiny si od začátku války vyžádala už téměř 150 tisíc mrtvých ruských vojáků Kompenzace jejich rodinám je přitom prachbídná. Ještě horší je situace v oblastech kolaborujících s Kremlem, jako třeba v Donbasu. Tamní vdovy obdržely jako kompenzaci kožichy. Informoval o tom portál Investigace.cz. Kreml zase údajně naděluje rodinám mobilizovaných mužů pytel těstovin.
Ruské orgány pozvolna přehodnocují homologační předpisy pro nová auta, které výrazně změkčily po začátku války na Ukrajině. Západní sankce totiž zamezily přílivu řady potřebných komponentů. Teď by se některé standardy měly začít vracet, v první řadě například znovuobnovení povinnosti vybavovat auta protiblokovacím systémem brzd, takzvaným ABS. Změna by měla platit od podzimu. Postupně by se měly zpřísnit také emisní normy z Euro 0 na Euro 2.
Rusové na Ukrajině ztrácí stále mnoho mužů, kteří za sebou zanechávají často nezaopatřené ženy, ať už jde o matky či manželky. Kreml sice slíbil, že se postará, aby tyto vdovy nestrádaly, realita je ale jiná. Místo finanční podpory dostávají „dárky“. Již dříve vdovy obdržely například dorty nebo sady ručníků, jiná skupina žen na Donbasu nyní obdržela kožichy.
Tradiční světové průmyslové bašty stále více trpí pod tíhou konkurence z Říše středu, což je na jednu stranu logické a pochopitelné. Proč ji ale do ještě lepší pozice musí posouvat instituce, které by se měly snažit o pravý opak?
Ruský automobilový trh v novém roce pokračuje v prudkém poklesu. Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v lednu meziročně propadl o 63 procent na 32 499 vozů. Tempo poklesu tak zrychlilo z prosincových 50 procent. Vyplývá to z údajů podnikatelského sdružení AEB, které je zveřejnilo v pondělí. Ruský automobilový sektor se potýká s dopady sankcí, které na Rusko uvalily západní země kvůli jeho útoku na Ukrajinu.
Ruský automobilový trh v novém roce pokračuje v prudkém poklesu. Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v lednu meziročně propadl o 63 procent na 32 499 vozů. Tempo poklesu tak zrychlilo z prosincových 50 procent. Vyplývá to z pondělních údajů podnikatelského sdružení AEB. Ruský automobilový sektor se potýká s dopady sankcí, které na Rusko uvalily západní země kvůli jeho útoku na Ukrajinu.
Ruský automobilový trh v novém roce pokračuje v prudkém poklesu. Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v lednu meziročně propadl o 63 procent na 32.499 vozů.
Ruský automobilový průmysl zmítá jedna katastrofa za druhou. Po vypuknutí války na Ukrajině z loňského února Západ uvalil na Moskvu sankce. Lady se začaly vyrábět bez airbagů či ABS. Teď se navíc AvtoVAZ musí smířit s omezenou paletou odstínů.
Ruský automobilový průmysl se dál potýká s protiválečnými sankcemi. Nejnověji to pocítil povolžský koncern AvtoVAZ, který montuje vozy známé značky Lada. Podnik čelí výpadkům v zásobování klíčovými surovinami, jakými jsou například barevné laky karoserií. Postrádá ale i mnohem podstatnější komponenty.
Kolik peněz by stálo, aby stará šunka ze SSSR nechala na silnici za sebou sportovní ikonu německé produkce? Mnoho ne, stačí utratit asi půl milionu korun.
Největší ruská automobilka AvtoVAZ se momentálně potýká s nedostatkem materiálů pro lakovnu, a tak u prodejců automobilů Lada si nyní lze tyto vozy objednat jen v bílé, černé a tmavozelené barvě, napsal v pondělí na svém webu hospodářský list Vedomosti. Jde podle něj o důsledek západních sankcí, uvalených na Rusko po invazi na Ukrajinu.
Největší ruská automobilka AvtoVAZ se momentálně potýká s nedostatkem materiálů pro lakovnu, a tak u prodejců automobilů Lada si nyní lze tyto vozy objednat jen v bílé, černé a tmavozelené barvě, napsal na svém webu hospodářský list Vedomosti. Jde podle něj o důsledek západních sankcí, uvalených na Rusko po invazi na Ukrajinu.
Největší ruská automobilka AvtoVAZ se momentálně potýká s nedostatkem materiálů pro lakovnu, a tak u prodejců automobilů Lada si nyní lze tyto vozy objednat jen v bílé, černé a tmavozelené barvě.
Největší ruská automobilka AvtoVAZ se momentálně potýká s nedostatkem materiálů pro lakovnu, a tak u prodejců automobilů Lada si nyní lze tyto vozy objednat jen v bílé, černé a tmavozelené barvě, napsal na webu hospodářský list Vedomosti. Jde podle něj o důsledek západních sankcí, uvalených na Rusko po invazi na Ukrajinu.
Největší ruská automobilka AvtoVAZ se momentálně potýká s nedostatkem materiálů pro lakovnu, a tak u prodejců automobilů Lada si nyní lze tyto vozy objednat jen v bílé, černé a tmavozelené barvě, napsal dnes na svém webu hospodářský list Vedomosti. Jde podle něj o důsledek západních sankcí, uvalených na Rusko po invazi na Ukrajinu.
Tohle auto je prostě nesmrtelné a vždy, kdy už se zdá, že je s ním amen, se znovu vrátí zpět bojovat o zákazníky. Platí to nejen o původní Ladě Niva jako takové, ale také o její verzi Bronto.
Influencerka Laduška Horová ráda na sociálních sítích sdílí nejrůznější střípky ze svého života. Fotí se s partnerem, se svými kamarádkami anebo také se svou maminkou. Svého otce ale dlouhá léta neukazovala. A to pravděpodobně kvůli jeho děsivé minulosti.
Představa některých, že Rusové kolem sankcí protančí jako Fred Astair, se zjevně míjí s realitou. Problémy nepochybně přináší i jiným automobilkám, fungování AvtoVAZu ale začíná mít stále blíže ke skanzenu.
Nissan se už v roce 1983 obdivuhodně trefil v tom, jak bude vypadat budoucnost automobilů. Češi hrají první housle, ve stejném roce představí Nivu jako z budoucnosti. Od Návštěvníků.
Wankelův motor může u mnohých vyvolat asociaci s Mazdou nebo NSU, ale i v Rusku s ním hodně experimentovali. Tento typ motoru používala ve svých vozech zejména policie a KGB, ale rychlou Ladu s Wankelovým motorem si mohli pořídit i soukromníci, jak tvrdí server Techzle.com.
Není to žádná automobilová výhra v loterii, ale ruku na srdce - nestačilo by spoustě lidí něco takového? V Evropské unii si už podobné otázky neklademe, v Rusku pro změnu nemají možnost odpovědět na ně záporně. (Petr Miler)
Vydařenou první část Rallye Dalar má za sebou Aleš Loprais, který vévodí kategorii kamionů. Po osmi odjetých etapách má ve dni volna v čele pořadí náskok 16 minut a 17 sekund na druhého Martina van den Brinka z Nizozemska. Dvaačtyřicetiletý jezdec si ale dobře uvědomuje, že slavná soutěž ani v nejmenším ještě není rozhodnutá.
V automobilovém světě vzniká mnoho různých žebříčků a hodnocení. Některé slouží spíše k pobavení, zatímco ostatní mají i relevantní vypovídací hodnotu. Do které skupiny zařadíte tento, je na zvážení, každopádně Rusové udělali žebříček značek odhalující auta, ve kterých umírá při dopravních nehodách nejvíce lidí. „Vítěz“ byl vzhledem k nejrozšířenější značce na ruských cestách asi jasný, [&hellip
Ve světě automobilů se vytváří mnoho různých žebříčků a hodnocení. Některé z nich slouží spíše k pobavení, jiné mají relevantní vypovídací hodnotu. Je otázkou, do které skupiny tento vůz zařadíte, ale v každém případě Rusové sestavili žebříček značek, v nichž umírá nejvíce lidí při dopravních nehodách. "Vítěz" byl vzhledem k nejběžnější značce na ruských silnicích pravděpodobně jasný, ale ostatní značky v Top 10 nejnebezpečnějších aut na ruských silnicích byly překvapivé.
Fany se snaží získat Michalovo srdce už delší dobu. Jenže jako by byl bratr její nejlepší kamarádky Báry úplně slepý. Pozvání na oslavu narozenin bere pouze přátelsky, zatímco Fany je natěšená a dá si extra záležet, aby jí to slušelo. Po chladném Michalově odmítnutí se nakonec ocitne v náručí jiného fešáka. Seriál Dobré zprávy sledujte každé pondělí od 20.15 na Primě nebo zpětně na iPrima.cz.
A nakonec nejen z ceny. Nové SUV vyfasovalo tak malý výkon, že dynamikou nemůže oslnit, dojezd pak není velkorysý ani na papíře, zvláště v ruském prostředí. Komu chce znovuzrozená značka tohle auto prodávat, nemáme tušení.
Ruský automobilový průmysl ukázal, jak tvrdě sankce zasáhly ekonomiku. Nyní vidíte, jak se Federace "zvedá z kolen". Zde je uvedeno, kdo je vlastně zodpovědný za výrobu automobilů s výbavou, jako je jednoduchá klimatizace.
Při sledování dění v Rusku mají lidé tendenci zapomínat, že sankce jsou obousměrné a omezují nejen dovoz aut do Ruska, ale i vývoz aut z něj. V Japonsku lze přesto znovu koupit nově dovezené Lady, legálně. A totéž se děje i jinde.
Na trhu je obsáhlá publikace popisující historii podniku Mototechna. Pouze tam (a ti štastnější rovněž v Tuzexu) si lidé v socialistickém Československu mohli koupit nové auto. Přinášíme několik zajímavostí, které lze v knize publicisty Martina Kupce najít.
Běloruský diktátor Alexander Lukašenko se nechal slyšet, že svoji současnou limuzínu Mercedes-Maybach vymění za ruský Aurus Senat. Na vozy od ruské státní automobilky podle něj přejdou i běloruské úřady. Otázka je, zda bude Aurus schopen potřebné vozy vůbec vyrobit.
Únorová agrese Ruska proti Ukrajině zcela změnila podobu ruské ekonomiky. Naprostá většina západních značek ze všech oborů z Ruska odešla a Rusové si tak zvykají na domácí nebo třeba čínské náhražky. Týká se to i trhu s automobily. Jak v současnosti vypadá?
Nedalo se příliš očekávat, že by Nissan vydržel přešlapovat na místě až do konce konfliktu na Ukrajině a zařídil se podle toho, co po něm bude následovat. Své opuštěné továrny v Petrohradu se tak zbavil, její budoucnost zvedá obočí.
Tohle je docela legrační statistika, i když fanouškům Tesly asi moc vtipná nepřijde. Ačkoli se americká značka tváří jako největší automobilový průkopník na světě, rovnat se může leda s Mahindrou. A hůř je na tom už jen ruská klasika. (Petr Miler)
Na ruském trhu zůstalo ke konci letošního roku 14 automobilových značek. Ještě na začátku roku jich přitom bylo 60. V pátek to napsal internetový list Gazeta.ru, který se odvolává na údaje sdružení prodejců automobilů ROAD. Zůstaly tři ruské značky, a sice Lada, GAZ a UAZ, zbývající jsou čínské.
Zvýšit komfort a bezpečí obyvatel Domu s pečovatelskou službou v Ústecké ulici na Ladech chce město Česká Lípa. V zařízení chystá rozsáhlé stavební úpravy,…
Řízení všech kol u automobilů není novinkou. Různé značky a modely používají tuto technologii již desítky let a zlepšují tak ovladatelnost a stabilitu vozu. Tato technologie zvyšuje náklady a složitost, ale nové video od Garage 54 představuje levnější řešení, které si můžete udělat sami. Posádka přidala do vozu Lada Samara z poloviny 90. let čtyři volanty, z nichž každý ovládá jedno kolo, jak uvádí server Motor1.
Rusko tvrdí, že jej sankce posilují, je ale jasné, že jim musí způsobovat tisíce nepříjemností, které musí složitě řešit. Tato má být jednou z těch velkých, vedení země to ale odmítá. (Petr Prokopec)