Výběr autobaterie může rozhodnout o tom, jestli ji budete používat příštích deset let, nebo za tři roky budete zase shánět novou. Je dobré se držet několika zásad.
Bez autobaterie dnešní auta nenastartují, a to ani ta čistě elektrická. Jenže autobaterie se může poměrně snadno zničit. Jak poznat, že už dlouho nevydrží a jak následně vybrat novou?
Okrajovou kategorií autobaterií jsou akumulátory gelové. Jedná se skutečně o minoritní skupinu, která se prosadila zejména u motocyklů. Princip gelových akumulátorů je v podstatě stejný, jako u těch nejjednodušších autobaterií, tedy s tekutým elektrolytem.
Možná jste se někdy podívali na svoji autobaterii a podivili jste se nad tím, co znamená nápis Ca/Ca. Co má společného vápník s moderními akumulátory? Překvapivě hodně.
V minulém dílu jsme se podívali na to, čím nabíjet a jak nabíjet autobaterii. Jenže údržba a celkové prodloužení životnosti baterie má více aspektů. Jak vybrat autobaterii Životnost do značné míry determinuje už samotný výběr akumulátoru.
Auto nenastartuje a nejde ani odemknout? Praktický návod, jak zvládnout vybitou autobaterii bezpečně, nastartovat pomocí kabelů a předejít opakování problému.
Průměrná životnost autobaterie klesá. Moderní vozidla mají čím dál vyšší nároky a nechtějí akumulátor dobíjet do plna. Padá to tedy na bedra uživatele, který může jeho životnost zásadně ovlivnit.
WC kuličky, psí chlupy nebo medvědí trus ze zoo? Většinou to funguje jen pár týdnů, pak si kuna zvykne a stejně vám rozkouše kabely. Existuje ale jedno řešení, které kuny opravdu vyžene navždy. Vysokonapěťové destičky jim dají při každém doteku elektrický šok, takže se k vašemu autu víckrát nepřiblíží.
Autobaterie je jedním z nejnamáhanějších dílů auta. Čelí neustálým výkyvům teplot, vibracím, častému vybíjení a dobíjení. Zároveň se na ni řidič spoléhá v každé situaci – od startu v mrazivém ránu až po napájení elektroniky, když motor stojí.
Baterie AGM jsou modernějším typem autobaterií. Pokrok v technologii si vynutila doba a zcela odlišné provozní podmínky, než na jaké jsme byli dříve u akumulátorů zvyklí.
Startovací akumulátor patří mezi nejdůležitější prvky automobilu. Přestože jde o technologii již poměrně letitou, její spolehlivost a především životnost stále není kdovíjaká. Jedním z rizikových prvků je i stratifikace elektrolytu.
Kdysi dávno, zhruba na přelomu tisíciletí, vznikl mýtus o bezúdržbové autobaterii, který se mezi řidiči drží dodnes. Proč je to hloupost? Výrobci potřebovali něčím předehnat konkurenci, takže některý z nich, dnes už těžko asi zjistíme, který, jednoduše vzal klasickou autobaterii, zátky přelepil nálepkou a začal akumulátor prodávat s tím, že je bezúdržbový.
Na letní dovolené vás může zaskočit leccos, a to včetně vybité autobaterie. Ano, uprostřed léta se velmi snadno stane, že prostě nenastartujete. Současné autobaterie jsou spotřební zboží.
Natěšení na dovolenou usedáte do auta a už se vidíte na italských horách, v dechberoucích městech protkaných historií nebo na skvostných plážích. Ale jste si jistí, že bez potíží dojedete zpátky domů?
Pomalé startování auta dokáže pořádně potrápit, zvlášť když máte naspěch. Přitom se jedná o jeden z nejčastějších varovných signálů, že s baterií je něco v nepořádku.
Vybitá autobaterie nemusí nutně znamenat stopku, naopak, dá se s ní jet relativně bez problémů. Vyzkoušeli jsme to! Auto, které nejezdí Redakční auto, Škoda Superb druhé generace, bylo před časem nahrazeno jedním z posledních vyrobených Superbů generace třetí.
Dnes už není obvyklé, že by váš automobil z různých příčin před jízdou nenastartoval. Éra zanesených trysek karburátorů a poruch sytičů je dávno pryč. Přesto existuje řada důvodů, proč motor při startování jen točí, ale nenaskočí. Nejčastěji se však setkáte s jedním zcela běžným problémem – vybitou autobaterií.
Všechny autobaterie, a ty v moderních autech zejména, by měly být jednou za čas nabity do plna. Má to vícero důvodů, ale nabitým je jim nejlépe. Dvojnásob to platí u nepříliš používaných aut.
Provoz na dálnici D1 mezi Brnem a Vyškovem komplikuje v pondělí odpoledne nehoda nákladního auta. Vůz převážející použité autobaterie na 215. kilometru ve směru na Brno prorazil svodidla a vyjel z dálnice, přitom se část nákladu rozsypala na silnici. K havárii zřejmě přispěla nepozornost řidiče.
Provoz na dálnici D1 mezi Brnem a Vyškovem komplikuje v pondělí odpoledne nehoda nákladního auta. Vůz převážející použité autobaterie na 215. kilometru ve směru na Brno prorazil svodidla a vyjel z dálnice, přitom se část nákladu rozsypala na silnici. K havárii zřejmě přispěla nepozornost řidiče.
Trakční baterie do elektromobilu procházejí neustálým vývojem. Podívali jsme se na ty v současné době nejpoužívanější, shrnuli jsme, jakou mají životnost a jaká mají pozitiva i negativa.
Trakční autobaterie už nějaký čas hojně pomáhají spalovacím motorům v hybridních autech. Je však na místě se ptát, kolik takový akumulátor vydrží. Výdrž je dostačující Dobrou zprávou je, že pokud se řidiči chovají k akumulátorům tak, jak se k nim chovat mají, je jejich výdrž velmi slušná.
Dostalo se nám unikátní šance porovnat dvě powerbanky, které umějí nastartovat auto. Každá z opačného konce cenového i kvalitativního spektra. Která se vyplatí víc?
Vstáváte brzy, připravujete se do práce, cestou ze dveří si vezmete kávu a vydáte se ven k autu – jen abyste zjistili, že je baterie vybitá. Jednoduchá údržba vozu a správné návyky mohou pomoci udržet autobaterii v dobrém stavu a prodloužit její životnost.
Úplně vybitá autobaterie může zkazit celý den. V našem případě k tomu nedošlo, protože jsme měli možnost včas odhalit, že je po ní. Totálně vybitá autobaterie – auto nestartuje Tohle zažil snad každý motorista.
U novějších aut se naši čtenáři opakovaně setkávají s problémem, který se nazývá „chytré dobíjení autobaterie“. Starší vozy to nedělaly, u těch, které už musely hodně redukovat emise (Euro 5, Euro 6 a novější) se lze setkat s tím, že akumulátor vydrží třeba jenom tři roky. Proč?
Autobaterie jsou v podstatě spotřební zboží. I tak ale ti prestižnější výrobci hledají cesty, jak jejich životnost prodloužit. Obvyklou cestou jsou legury, které vylepšují vlastnosti mřížky. Jaké jsou nejpoužívanější?
S tím, jak se stále více spoléháme na méně stabilní zdroje energie, se objevují i nové způsoby stabilizace. Od velkých a drahých bateriových úložišť se pozornost obrací směrem k majitelům elektrických aut.
Japonská automobilka Mazda se dala na vývoj nových baterií do elektromobilů. Pomáhat jim přitom má známá firma Panasonic. Prvního výsledku této spolupráce bychom se měli dočkat už brzy!
V posledních dnech se zima konečně naplno přihlásila o slovo. Jenže právě silný mráz může odhalit to, že autobaterie ve vašem autě už není v nejlepší kondici. Pokud ráno přijdete k autu a nenastartujete, zachránit vás mohou startovací kabely, ale případně i povinné ručení.
Je to průlom na poli baterií pro elektromobily, nebo jen chytrý marketingový tah? Podívali jsme se na zoubek nové baterii s dlouhou životností a vyšší kapacitou.
S evropskými automobilkami to nevypadá moc dobře. Většina z nich bude mít plné ruce práce s konkurencí z Číny a s velkou pravděpodobností to nepřežijí všechny. Výhodou by bylo, kdybychom si v EU sami vyráběli baterie pro elektromobily.
Česko pokulhává v nákupu bezemisních autobusů městské hromadné dopravy. Podle dosavadních dat tak nesplní unijní závazek. Trh brzdí česká zelená skepse i nedostatečná státní podpora. Data ale nezachycují celý obraz.
Už přes rok máme v redakci startovací powerbanku Noco Boost X GBX45. Shrnuli jsme naše zkušenosti s používáním. Jakožto člověk, který má rád všechno třikrát zajištěné a pojištěné mám přirozeně sympatie k věcem a přístrojům řešícím nejrůznější problémy.
Za klasický typ autobaterie dnes můžeme považovat jak obyčejné s tekutým elektrolytem, tak i třeba AGM, které se rozšířily zejména v poslední dekádě. Pak jsou ale speciální typy akumulátorů pro trochu specifické použití.
Nestartuje vám auto? Jak poznat, jestli je to autobaterie nebo něco jiného? A co dělat, pokud je skutečně na vině akumulátor? Zimní období dokonale prověří stav autobaterie.
Autobaterie typicky selže v zimě. Nicméně v případě, že je velmi opotřebená, se tomu dá zabránit a ještě o jednu sezonu jí životnost prodloužit. Jakmile se začne na podzim ochlazovat, přicházejí první umírající autobaterie, které nezvládnou nastartovat auto.
Autobaterie je v autě jednou z nejdůležitějších součástek, bez ní totiž nikam neodjedete. A to ani elektromobilem. Aktuálně začíná několikaměsíční období, ve kterém bude autobaterie namáhána opět o hodně víc.
Jak nabíjet autobaterii klasickou nabíječkou a manuálně nastavitelným proudem? Připravili jsme kompletní návod, jak na to, včetně tabulky s hodnotami proudu. Nabíjecí proud autobaterie Nabíjení autobaterie pomocí klasické nabíječky by mělo probíhat po dobu deseti hodin, a to proudem o hodnotě jedné desetiny kapacity autobaterie.
Probíhající bankrot předlužené švédské firmy Northvolt symbolizuje širší úpadek segmentu evropských výrobců elektrobaterií. Švédský startup, v němž pětinu drží problémy sám zmítaný Volkswagen, si bruselští politici hýčkali coby „výkladní skříň Green Dealu“. Coby ukázku, že Green Deal, jak říkají, je vskutku příležitost pro rozvoj nových odvětví.
Autobaterie ve skutečnosti nezabíjí mráz, nýbrž horko a dlouhodobá odstávka ve vybitém stavu. Problémy vznikají také u neodborně servisovaných vozů a v případě nekvalitních či nevhodných baterií. Originál přitom nemusí stát majlant.
Nenastartovat auto hned po ránu nebo i během dne naštve každého řidiče. Nejenom, že kvůli tomu můžeme přijít pozdě do práce, ale také musíme zjistit, proč auto nelze nastartovat. Naštěstí se můžeme držet několika rad, díky kterým se nám třeba po chvilce podaří nastartovat.
Proč vydrží originální autobaterie obvykle nejdéle? A jak prodloužit výdrž autobaterie nové? Šest let dá se správným přístupem snad každá, některé zvládnou i přes 12 let.
Problémy s autobaterií dokážou potrápit nejednoho řidiče. Mnohdy se navíc stává, že baterie dělá problémy v momentě, kdy se to hodí nejméně. Pokud byste rádi nepříjemnostem s autobaterií předcházeli, naučte se, jak správně pečovat o baterii v autě, abyste prodloužili její životnost.
Jsou autobaterie, které vydrží více a pak jsou autobaterie, které vydrží méně. Životnost do značné míry determinují desky elektrod. Vše je o deskách elektrod Možná si říkáte, že desky nejsou ničím zvláštní, prostě mřížka z olova, která na sobě má nanesenou aktivní hmotu.
Potkala vás vybitá autobaterie? Žádný problém! Náš podrobný návod vás krok za krokem provede celým procesem startování auta přes kabely. Představte si situaci, kdy se vaše auto rozhodne zůstat stát na parkovišti a nenastartuje, protože baterie zkrátka vypověděla svou službu.
Pokud zůstanete stát před zamčeným autem s vybitou baterií, nemusíte se hned uchylovat k rozbíjení okna. Poradíme vám hned několik tipů, jak se dostat do vozu, aniž byste museli sahat po drastických řešeních.
Nabíjení autobaterie zvládne i základní inteligentní nabíječka, ale funkce pomocného startování je v tomto segmentu něco trochu exotického. Vyzkoušeli jsme, jestli Ultimate Speed ULG 17 A1 plní, co deklaruje.
S blížící se zimou je fajn autobaterii čas od času dobít. Jak na to s klasickou nabíječkou a jak s automatickou? Pojďme se na to podívat. Co se týče nabíjení, je dobré rozlišovat typy autobaterií.
Powerbanka, která se chlubí hned čtyřmi funkcemi, včetně možnosti nastartovat auto nebo mu dofouknout kola? To jsme museli vyzkoušet! Něco podobného už jsme jednou testovali, jednalo se o přístroj špičky v oboru, tedy firmy Noco.
Zkoušečka baterií USBD1 A1 je poměrně levný produkt, který ale nabídne velmi solidní funkce a použitelnost. Zaměřením se hodí klidně i do autoservisu. Jestli něco na podzim vyžaduje péči, je to autobaterie.
Existuje několik různých faktorů, které určují, jak dlouho akumulátor vydrží sloužit. Jednou z největších hrozeb je stratifikace elektrolytu. Co ji způsobuje a jak jí efektivně zabránit?
Autobaterie jsou v podstatě spotřební zboží. I v tomto oboru jsou výrobci poctiví a takoví, kteří chtějí co nejvíce ušetřit na výrobních nákladech, aby byli schopni konkurovat cenou. Jaké fígly používají?
Výběr autobaterie není věda. Sepsali jsme přehledně pár bodů, kterými se řídit, a neopomněli jsme ani fintu, jak poznat akumulátor, který bude pravděpodobně kvalitní.
V posledních pár dnech klesají teploty v noci pod bod mrazu a to prověří autobaterie. Někteří z nás už svá auta ráno nenastartovali a museli to řešit pomocí kabelů a startování z jiného auta. Při startování auta pomocí startovacích kabelů ovšem může dojít k chybám, které mohou vážně poškodit auto. Nesprávné připojení kabelů totiž může vést třeba k poškození elektronických systémů, baterie nebo alternátoru
Autobaterie často obsahují orientační ukazatel napětí, respektive hustoty elektrolytu. Není však úplně dobré na něj spoléhat stoprocentně. Jak funguje magické oko? Každý motorista ví, že autobaterie je jednou z nejdůležitějších komponent vozidla.
Péče o autobaterii je jednou z klíčových činností, které mohou výrazně ovlivnit životnost a spolehlivost vozidla jako celku. A nabíjení autobaterie je jednou z činností, které zvládne úplně každý. Často se setkáváme s otázkou, zda je nutné autobaterii před nabíjením odpojit. Jak to tedy je?
Když klekne autobaterie, tak se při koupi nové spousta motoristů rozhoduje primárně podle ceny. Jenže to se většinou moc nevyplatí. Cena autobaterie by neměla být rozhodující Chápeme, že každý rád něco málo ušetří, ale zrovna u akumulátorů je to šetření na nesprávném místě.