Pojmenovat firmu je podobné jako dát název své nové rockové kapele. I s nejtajemnějším jménem se můžete stát světovým fenoménem. Pár takových nadnárodních firem jsme vybrali. Víte, co zkratky a zkratková slova v jejch názvech znamenají? Vyzkoušejte se v našem kvízu!
Zdálo se, že dvoutaktní motory v autech definitivně patří minulosti. Především kvůli emisím. GM však věří, že s pomocí nových technologií by mohly zažít renesanci. Americký gigant si nechal chránit patent, který otevírá cestu čistším dvoutaktům.
Výrobci automobilů zaplatili vysokou cenu za splnění cílů Bidenovy administrativy v oblasti spotřeby paliva. Zatímco část této ceny byla použita na zlepšení standardů spotřeby paliva, výrobci automobilů také čelili vysokým pokutám za řadu porušení. 2024: 2,08 milionu prodaných vozidel, +4,2 % 2023: 1,99 milionu prodaných vozidel, ...
Čína se stala největším světovým vývozcem aut. Nárůst elektromobility totiž donutil prodávat auta se spalovací motorem i mimo zemi, aby se vůbec uživila jejich výroba.
V pondělním ranním obchodování dosáhla General Motors (GM) nového 10letého maxima. Tento výrobce automobilů má zde silný technický impuls. Akcie mají 100% „Koupit“ technické doporučení od Barchart a za poslední rok jsou o 32 % výše. Fundamenty naznačují, že příští rok dojde k obratu zisku a cílové ceny rostou...
Výrobci automobilů se díky obavám z hrozby cel dostali v prvních třech čtvrtletích roku na rekordní tempo. Díky tlaku z Bílého domu se výrobci automobilů snažili udržet ceny co nejníže, i když kvůli daním na dovážené automobily a automobilové díly přišli o miliardy dolarů. Trh v USA...
Dvoutakty se zdají být překonanou věcí, už z jejich označení ale vyplývá přetrvávající výhoda tohoto řešení. Konstruktéři tak nikdy nezaplašili myšlenky na jejich návrat, pokud by vyřešili jejich klíčovou slabinu. Koncern General Motors je možná blízko.
Když nevíte, jaký byznys rozjet, jděte do franšízy a otevřete si něco, co zná každý. McDonalda nebo tak. Ale jak dobře to každý zná? Víte, který fastfood měl první reklamu ve vesmíru? Kdy u nás otevřel první McDonald’s? A jak se zatraceně říká ve Francii čtvrtlibráku se sýrem? Tak se ukažte!
Opel poodhaluje faceliftovaný model Astra. Kompaktní hatchback získá ostřejší styl s osvětlenou maskou chladiče. Očekává se, že i po modernizaci bude k dispozici s naftovým, hybridním, plug-in hybridním a elektrickým pohonem.
Americké automobilky se s celkovým břemenem, které na ně bylo v tomto roce uvaleno, ještě jakž takž vyrovnaly, protože Trumpova administrativa se při uvalování dovozních cel zaměřila na automobilové importy. Ovšem prezident Donald Trump nebyl vůči detroitské velké trojce zcela neférový. Letos podepsal Zákon o jednom nádherném velkém zákoně, kterým zneplatnil...
GM tratil 10 miliard dolarů na Cruise a projekt skončil. Ford ztratil 2,7 miliardy na Argo AI. Tesla mezitím posílá bezdrátové aktualizace od roku 2012. Co dělá Tesla jinak?
Drží v portfoliu akcie firem jako Alphabet, Citigroup nebo Warner Bros. Discovery. Jakmile ale váha některého titulu překročí předem jasně vymezenou úroveň, neváhá se vítězných jmen zbavovat. Bill Nygren je partnerem a portfoliomanažerem firmy Harris Associates, která nabízí různé akciové strategie skrze fondy vedené společností Oakmark Funds. Sám preferuje atraktivně oceněné firmy odkupující vlastní cenné papíry. A nebojí se kritizovat stav širokého akciového indexu S&P 500.
Tým automobilky pro umělou inteligenci bude po pátečním odchodu reportovat organizaci výrobního inženýrství, což je za poslední týdny již druhý případ odchodu vysoce postaveného technického pracovníka.
Baťa nebo Mattoni si za svým byznysplánem stáli od začátku natolik, že svou firmu pojmenovali po sobě. Jiní byli skromnější a své jméno či cokoliv jiného schovali do zkratek. A taky uspěli. Otestujte své znalosti, co znamenají některé zkratky tuzemských firem. A ne – lehké otázky jako ČKD nebo Tonak v něm nenajdete.
Každá krize začíná stejným způsobem. Akciový boom přesvědčí investory o iluzi nekonečného růstu a začátku nové éry financí, technologií nebo například elektromobility. Firmy své investory chtějí uspokojit, tak následně začnou přikreslovat účetnictví.
Kalifornská automobilka Tesla údajně nařídila dodavatelům, aby do dvou let nahradili čínské díly ve vozidlech vyráběných v USA. Podobné rozhodnutí měl udělat také koncern General Motors.
Dodavatelé koncernu GM mají na žádost společnosti postupně vyřazovat čínské komponenty a materiály z výroby. Stojí za tím nestabilní obchodní vztahy Číny a USA. Obdobný postoj má GM i k součástkám z Ruska a Venezuely.
Elon Musk přepisuje pravidla. Tesla nyní žádá své dodavatele, aby se pro vozy vyráběné v USA vyhýbali čínským komponentům. Je to konec globalizace, nebo jen reakce na politické tlaky?
Tomu se říká obrat. Místo vůbec žádných spalovacích motorů během několika let tu za pár roků budeme mít zbrusu nové jednotky 5,7 a 6,6 V8 s jistě nemalou životní perspektivou. A nejsou určeny jen pro pick-upy či SUV, dokonce ten větší z nich míří do sportovních aut. (Petr Prokopec)
Prodeje Fordu v Evropě se za posledních 10 let propadly na polovinu. Zvrátit nepříznivý kurz má nově jmenovaný ředitel Ford of Europe. Evropa se zřejmě vrátí k vlastním specifickým modelům značky.
DETROIT (Reuters) – Společnost General Motors dala pokyn několika tisícům svých dodavatelů, aby ze svých dodavatelských řetězců odstranili díly z Číny. Uvedly to čtyři osoby obeznámené s touto záležitostí. Vyjádřily tak rostoucí frustraci výrobců automobilů z geopolitických problémů s jejich provozem. Dodavatelé uvedli, že manažeři společnosti General Motors jim říkají, aby našli alternativy k Číně pro své suroviny a součásti, s konečným cílem přesunout svůj dodavatelský řetězec ze země úplně pryč.
Pokud se někde sami sebe ptáte, zda nejste trochu mimo, když se vám chlupy na těle ježí při pohledu na auta jako Audi RS4 B7, BMW M3 E90 nebo Mercedes C63 AMG W204, což se vám při pohledu na srovnatelné nové modely nestane? No, Jason Cammisa vám to rozmlouvat nebude.
Ačkoli jde o nejprodávanější model ve svém segmentu, tak jej vlastně nikdo nechce. Ford se rozhodl na neurčito pozastavit výrobu pick-upu F-150 Lightning, ovšem je možné, že se jeho produkce už nerozjede vůbec. Nikdo ho totiž nechce a není rentabilní.
Akcie společnosti General Motors (GM) jsou na 52týdenním maximu, mohou ale investoři v budoucnu očekávat další růst? Podívejme se na hlavní ekonomické ukazatele, třeba z toho něco vyčteme.
Je to už pár desetiletí, co jsem se poprvé setkal s pojmem stochastická analýza lineárních systémů. Tehdy jsem ještě netušil, že principy, nad nimiž jsem se potil s jedinou „neochmatanou“ knihou o kosinové transformaci matic v technické knihovně, se jednou stanou základem pro něco, co dnes nazýváme digitální dvojče (Digital Twin) – koncept, který mění z...
Objevy Thomas Midgley Jr. byly přelomové. Ve své době dokázal vyřešit hned několik celosvětových problémů. Jak se ale později ukázalo, málem tím několikrát poslal celou planetu do záhuby.
Pokud chtěl letos modrý ovál rozválcovat konkurenci, v tomto ohledu to dokázal jako nikdo nikdy před ním v celé historii. V průběhu letošního roku se dostal už na jednu svolávací akce na 2,3 dne. A ani za takového stavu neubírá. (Petr Prokopec)
Doby, kdy řidiči mohli za jízdy sledovat leda tachometr nebo otáčky, jsou dávno pryč. Zrcadlení telefonu na obrazovkách je výbavou skoro každého nového auta. Koncern General Motors s tím ale překvapivě skončí.
Německo, náš ekonomicky nejvýznamnější obchodní partner, je plné světoznámých značek. Ale řadu z nich si s touhle zemí automaticky nespojíme. Nebo ano? Zkuste se předvést v našem velkém kvízu o deseti vybraných top německých firmách. Víte například, jaký je pravý vztah Aldi a Lidlu?
Americké akciové indexy ve středu stouply poté, co pochybnosti Nejvyššího soudu USA ohledně cel z dílny prezidenta Donalda Trumpa vyvolaly naděje, že by některé z tarifů mohly být nakonec zrušeny.
V GM jsme navázali partnerství s dodavateli, jako je například společnost MP Materials, na obnově domácího dodavatelského řetězce a investovali jsme do projektu Lithium Americas v Nevadě.
WASHINGTON (ČTK) – Velcí automobiloví výrobci, včetně GM, Tesly, Toyoty Motor, Hyundai, Volkswagenu a Fordu, vyzvali v úterý administrativu prezidenta Trumpa k prodloužení dohody o volném obchodu v Severní Americe, kterou označují za zásadní pro americkou výrobu automobilů. Toto prohlášení učinili v rámci podání k americkému obchodnímu zmocněnci.
Bůh, či ďábel? Thomas Midgley Jr. (18. května 1889 – 2. listopadu 1944) byl za rozvoj motorismu, letectví i zajištění „klidného spánku rodin neohrožovaných jedovatými plyny z ledniček“ zvolen prezidentem Americké chemické společnosti. Na tiskových konferencích se neváhal polít a inhalovat prudce jedovaté olovnaté přísady do benzínu, alarmisty umlčoval také demonstrativním vdechováním freonu. Gigantickou kontaminaci přírody, kterou jeho výdobytky způsobily, řešíme dodnes.
Nebudeme vám mít vůbec za zlé, když ani nebudete tušit, že tohle auto vzniklo. Je téměř nemožné ho potkat na evropských silnicích a i v bazarech je velkou raritou. Tohle je tu teď tím jediným na prodej a navzdory dalece nenulovému nájezdu stojí majlant.
Výrobce čehokoli je obvykle rád, když svůj produkt někomu prodá a pak o něm nejlépe už nikdy neslyší. Tohle auto ale bylo takový průšvih, že bylo levnější si ho vzít zpět a zničit jej, než aby bylo dál udržováno v provozu. Asi 40 kusů přesto přežilo, tohle je jeden z nich.
Příchozí stáj do formule 1 Cadillac plánuje pro start nové éry pravidel od roku 2026 nejprve střídmé a efektivní nakládání s počtem zaměstnanců před potenciálním růstem v budoucích letech. Technický ředitel Pat Symonds aktuálně nemíří s týmem na úroveň pracovní síly velkých a již etablovaných stájí.
Společnost General Motors podnikla před nedávnem zatím největší krok k řešení zpomalujícího odvětví elektromobilů, a rozhodně to nebyl jen tak nějaký malý krok. Společnost GM pozastavila výrobu baterií v Ohiu a Tennessee a ve své továrně na elektromobily v Detroitu zrušila jednu ze tří směn, což mělo za následek ztrátu přibližně 1 750 pracovních míst nebo dočasné propuštění...
U zákazníků bodovala, ale automobilce nebyla dost dobrá pro své technické pojetí a na domácím trhu šla přes palubu. Dnes toho sama firma lituje, někde ji ale prodává dál a teď ji ukázala v modernizované verzi. Za svou cenu toho nabízí opravdu hodně.
Dušičky a Halloween patří k obchodně nejúspěšnejším svátkům roku. V zábavném kvízu si můžete prověřit, jestli znáte finanční souvislosti a marketingové triky, které s nimi souvisejí.
Druhá generace Insignie dokázala ve své době znemožnit nejednoho konkurenta a ještě ho zašlapat hluboko do země. Pořizovací ceny bazarových kusů jsou příznivé a výběr slušný. Tak kde je problém? Německé automobilce s bleskem ve znaku se před svou kapitulací povedlo přivést na svět model Insignia, na kterém chtěla ukázat své dovednosti. Insignia svou kvalitou snese porovnání s legendárním Diplomatem či Omegou a důstojně šlape na paty německým premiantům.
Slepá sázka na elektromobily se dál obrací proti svým strůjcům. Nejmarkantnější je to aktuálně v tzv. Factory Zero a přidružených provozech stvořených koncernem GM s cílem vynulovat emisní stopu firmy. Zatím nuluje hlavně počet zaměstnanců, dalších 3 300 lidí má padáka.
Navzdory stáří a stavu mnoho nadšenců první neúspěšný pokus o masový elektromobil stále obdivuje a je ochotno zaplatit vysoké sumy, jak ukázala nedávná aukce vozu EV1 v americké Atlantě. Předpokládá se, že konkrétní exemplář je jedním z několika desítek stále existujících, automobilka General Motors jich většinu zničila.
GM kromě toho ohlásil plánované zastavení výroby v továrnách na výrobu bateriových článků. Během této doby by mohlo zhruba 1 550 zaměstnanců čelit dočasnému propuštění.
DETROIT (Reuters) – Společnost General Motors ve středu oznámila, že sníží výrobu elektrických vozidel a baterií a také zruší 1 200 pracovních míst ve své továrně na elektromobily v Detroitu a 550 pracovních míst v továrně na baterie v Ohiu v reakci na značné zpomalení poptávky po jejich elektromobilech.
Společnost General Motors oznámila, že v reakci na změny na trhu s elektrickými vozidly zruší více než 1 700 pracovních míst v oblasti výroby. „V reakci na pomalejší krátkodobé přijetí elektromobilů a na vývoj regulačního prostředí společnost General Motors změnila zaměření svých výrobních zařízení pro elektromobily,“ uvedla společnost v prohlášení, o kterém informoval server CNBC. „I přes tyto změny zůstává společnost General Motors oddaná naší americké výrobní základně a věříme, že naše investice a odhodlání k flexibilnímu provozu nám umožní být odolnější a schopnější vést v těžkých časech.“ Hlavní vlna propouštění probíhá především v michiganském závodě na elektromobily GM a v továrně na výrobu bateriových článků Ultium Cells v Ohiu. Společnost také „dočasně“ propustila 700 zaměstnanců v závodě Ultium Cells v Tennessee. Z regulačního hlediska se jedná o zmrazení federálních daňových dobropisů ve výši 7 500 USD na nákup elektromobilu, které letos skončily v rámci „velkého krásného zákona“, který učinil mnoho programů a odvětví zaměřených na životní prostředí mnohem méně půvabnými. Je však třeba poznamenat, že společnost GM již dříve tento měsíc oznámila, že z velké části opouští výzkum a vývoj vodíkových palivových článků, aby přesunula ještě větší pozornost na baterie, technologie nabíjení a elektromobily, a proto je oznámení propouštění právě v těchto oblastech poněkud drastické. Tento článek se původně objevil na serveru Engadget na adrese https://www.engadget.com/gm-will-cut-more-than-1700-jobs-in-ev-and-battery-manufacturing-200814378.html?src=rss
V souvislosti se spuštěním výroby nového pickupu Chevrolet Silverado EV plánuje společnost General Motors zrušit 24 pozic na svých výrobních linkách ve státech Michigan, Ohio a Tennessee, oznámil mluvčí společnosti.
DETROIT (Reuters) - Společnost General Motors ve středu oznámila, že omezí výrobu elektromobilů a baterií a zruší 1 200 pracovních míst ve své továrně na elektromobily v Detroitu v rámci reakce na výrazné zpomalení poptávky po vozidlech s bateriovým pohonem.
Automobilka General Motors oznámila, že v roce 2028 přijde na trh s elektrickým vozem Cadillac Escalade IQ s technologií autonomního řízení, která řidičům poprvé umožní úplně odvrátit pozornost od silnice. Jde o posun oproti současnému systému Super Cruise, kde sice můžete sundat ruce z volantu, ale oči musíte mít stále upřené na silnici.
Evropský automobilový sektor čelí nové krizi, která může mít vážné následky. Společnost Nexperia, významný dodavatel polovodičů, oznámila, že kvůli geopolitickému napětí nemůže nadále zaručit plynulé dodávky svých čipů. Automobilky varují před hrozbou přerušení výroby a žádají evropské úřady o okamžitou reakci.
Americká automobilka dosáhla rekordního růstu EV o 51 procent právě před zánikem dotací 7 500 dolarů. Zatímco elektrický crossover slaví úspěch, benzínový Mustang ztrácí půdu pod nohama. General Motors však Fordu stále uniká s dvojnásobkem prodaných elektromobilů.
Při poslechu těchto slov se člověk musí pousmát. Co vedení automobilky čekalo? Že jí přinese úspěch, když si klienti něco nebudou moci dál koupit to, co preferují? A místo toho dostanou něco, o co nežádali? Omezení nabídky s argumentací, která je tu na stole, mohlo vést jedině k slzám.
Finanční ředitel Jochen Breckner uvádí, že na letošní ziskovost budou mít vliv cla, snižující se poptávka v Číně a zpožděné uvádění některých modelů na trh, než se marže v příštím roce začnou znovu zotavovat.
Po letech masivních investic do elektromobility čelí výrobci tvrdé realitě – prodeje stagnují, dotace mizí a byznys s EV se zatím nevyplácíUSA, Kanada i Evropská unie zvolňují tempo a přehodnocují své emisní cíle. Elektromobilní revoluce se mění v lekci z pragmatismuVysoké ceny, nedostatek nabíječek a slabá infrastruktura brzdí poptávku. Nadšení z elektrických aut střídá zdrženlivost i návrat k benzinu Ještě donedávna se vlády i automobilky předháněly, kdo rychleji přejde na elektromobilitu. Dnes ale „zelené“ nadšení střídá realismus – a někde dokonce i ústup. Spojené státy začaly brzdit své ambice a zbytek světa se přidává. Couvají také Kanada, Velká Británie a dokonce i Evropská unie. Ta minulý měsíc podlehla tlaku automobilek a rozhodla se znovu přehodnotit svůj plán, podle něhož měly být do roku 2035 zcela odstraněny emise CO₂ z nových vozidel.