Současná generace Porsche 911 je větší, bezpečnější a komfortnější než její předchůdci. Už také vstoupila do éry elektrifikace. Přesto má jeden z nejznámějších sportovních vozů světa k zásuvce pořád překvapivě daleko.
Značka Alpine, která je součástí koncernu Renault a zaměřuje se na sportovní modely, hodlá v poměrně blízké budoucnosti uvést na trh dva typy elektromobilů umožňující jízdu s otevřeným nebem nad hlavou.
Číňané to se snahou postavit se všemu, co dnes evropské automobilky umí na jedničku, myslí smrtelně vážně. Dalším projevem budiž aktivity značky Denza. Její šéf už potvrdil, že produkční verze sporťáku Z odcestovala do pohoří Eifel za zdoláváním výzev. Cíl je jasný.
Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.
Automobilka Porsche představuje sadu vylepšení od firmy Manthey pro modernizovaný model 911 GT3. Bez úprav motoru dokáže zkrátit čas na kolo Severní smyčky Nürburgringu o 2,76 sekundy.
Jak se v průběhu času měnily generace kultovního Porsche 911, nadšenci se naučili tvrdit, že ta předchozí byla vždy o něco mechaničtější a ryzejší než ta současná. Jenže o 997 se to ale tvrdilo celkem oprávněně. A protože mezi fanoušky, ale i sběrateli frčí modernější auta, vyzkoušeli jsme (skoro) dvacet let starou manuální zadokolku v podobě hezky zachovalé Carrery S.
Němci vsadili na českou kreativitu. V Karlíně usazená agentura Flo vymýšlí, jak budou zákazníci a fanoušci skoro ve třiceti zemích Evropy a Asie vnímat automobilku Porsche.
Já vím, že jsem se sám párkrát uchýlil k onomu novinářskému klišé, že nějaké auto posouvá, nebo dokonce popírá fyzikální zákony. Jenže u Porsche 911 GT3 RS jsem ten dojem získal také, protože to auto dalece předčilo hranice mého chápání.
Každý, kdo má rád zvuk motoru a hlavně výfuku, zná ten pocit, kdy vjede do tunelu. Okénka jdou dolů, podřadí se a pak se přidá plyn. Porsche se rozhodlo tenhle rituál převést do funkce, kterou si nechalo zapsat do patentu u Světové organizace duševního vlastnictví (World Intellectual Property Organization, WIPO). Ta nese název „Tunnel Mode“. Smysl tét funkce je jednoduchý. Auto pomocí kamer pozná blížící se tunel a připraví všechno tak, aby byl akustický zážitek co nejsilnější.
Nikdo neřekl modelu Porsche 911 GTS, že je to hybrid, takže se tak nechová a v důsledku je mnohem lepší. Článek Recenze Porsche 911 Carrera GTS z roku 2025: Hybrid s problémy s chováním, se původně objevil na webu The Drive.
Značka Porsche svolává do autorizovaných servisů po celém světě 1.523 vozidel modelu 911 vyrobených v období od 16. 2. do 13. 9. 2023. Důvodem svolávací akce je, že vnější zadní spony bezpečnostních pásů nebyly dostatečně přišroubovány. Nelze vyloučit, že by se v případě nehody mohly uvolnit. V autorizovaném servisu budou zkontrolovány zadní spony bezpečnostních pásů ... Read more
Dosavadní ředitel Porsche Oliver Blume zůstane ředitelem celého koncernu Volkswagen, ve vedení Porsche ho ovšem zřejmě vystřídá inženýr a manažer se zkušenostmi od konkurence.
Když se Bentley v červenci 2024 definitivně rozloučilo se svým motorem W12, vypadalo to u koncernu Volkswagen na úplný konec dvanáctiválců. Jenže mezitím vznikal jiný. Porsche si nechalo zapsat patent na úplně nový dvanáctiválec, s úplně novým a dosud nevídaným konceptem. Přihlášku podala automobilka už loni. A patent se nedávno objevil ve veřejné databázi. Není to recyklace staré myšlenky, ale výrazně přepracované řešení s trojicí zřetelných řad válců.
Jezdit se vzduchem chlazeným Porsche 911 je vždycky radost. Vím, že zrovna tohle auto je snadno rozeznatelné i mimo naše kruhy a také si dobře uvědomuji, že vzhledem k vysokému počtu vyrobených kusů je okoukané, ale je prostě tak dobré, že se na to nesmí zapomínat. Hlavně když pro vás zase větráme jeden krásně upravený kousek od Truců.
Po vyhraných sponzorských autech se dánský tenista Holger Rune konečně odhodlal ke koupi svého prvního vlastního. Inspiroval se přitom Novakem Djokovičem, a proto zvolil kultovní model Porsche 911. Má to ale jeden háček – světová jedenáctka nemá ve svých dvaadvaceti letech řidičské oprávnění.
Druhý ročník úžasného Porsche Festivalu, který se konal uplynulý víkend na závodním okruhu v Brně, byl ještě velkolepější než ten předchozí. U toho jsme prostě nemohli chybět!
Německá automobilka Porsche, dceřinná společnost Volkswagenu, se ocitla kvůli přechodu na elektromobilitu v drastických problémech. Její zisky a akcie šly dolů. Zákazníci o elektrovozy neměli zájem. T…
Subaru po 36 letech ukončilo výrobu modelu Legacy. Tento vůz pomohl značce ke globálnímu úspěchu nejen v rallye, poslední generace se však prodávala jen ve Spojených státech.
Elektrifikace Porsche 911 je obtížná, cokoliv nad standardní hybrid by znamenalo úpravy karoserie. Problém je také hmotnost. Po stránce manuálních převodovek však automobilka pořád hledá cesty.
Mercedes-AMG plánuje konkurovat Porsche 911. Jde na to ale jinak a chce využít elektrifikace. Základem nového kupé má být dvoudveřový vůz na bázi AMG GT XX.
Kolik z rozpočtu bys měla/měl vyčlenit na auto? Tuto otázku si před pořízením nového auta klade spousta lidí, zejména pokud jde o auta, která svou výbavou trochu přesahují běžný standard. Otázku položili na fóru Reddit, kde se někteří lidé s vysokými příjmy podělili o své klíčové výpočty, které provádí před pořízením vysněného auta, jako je například Porsche 911. Jedině kupovat luxusní auta za hotové Horní komentář napsal Redditor, který navrhl kupovat luxusní auta za hotové. Vytvářet dluhy u luxusního auta není podle něj dobrá myšlenka za žádných okolností.
Profesionální rallye přestavba od renomované společnosti, kterou navíc proháněl v Africe známý pilot a showman, by mohla v aukci překonat hodnotu deseti milionů korun.
Není jasné, ve kterém belgickém městě polozapomenutý autosalon je. Každopádně je ale plný automobilových klenotů. Britský youtuber a urbexer Colin Smith, který se proslavil průzkumy opuštěných továren a nemocnic po celé Evropě, před pár dny nahrál na svůj youtubový kanál nový objev – roky uzavřený showroom značky Porsche. Prostor po dlouhé době připomíná spíše muzeum zapomenuté slávy než běžný autosalon.
Že stojí „raketu”, u Porsche nepřekvapí. A za jiných okolností bychom snad jejich nabídku i kvitovali, neboť nejde jen o karbonová stírátka či ramena, ale celý mechanismus, který šetří poměrně solidní kus hmotnosti. Ale když to asi 50násobně neguje nesmyslná hybridizace, je to k smíchu.
Úřadující světový šampion Robin „ropz“ Kool se na síti X podělil o nemilou událost, která jej potkala v předchozím dni. Vedle hraní Counter-Striku má velkou zálibu v rychlých autech, tentokrát měl ale na závodní trati ošklivou nehodu. Z ní však naštěstí vyvázl bez zranění.
Nové Turbo S je nejen nejsilnější, ale také nejdražší 911 v současné nabídce. Když se ale podíváme, co všechno za to získáme, je to velmi zajímavá nabídka.
„Model 911 Turbo S představuje nejkomplexnější a nejuniverzálnější způsob, jak řídit Porsche 911. Ať už při každodenním používání, na dlouhých dálničních cestách nebo na závodní dráze – podařilo se nám nový model 911 Turbo S učinit ještě pohodlnějším, individuálnějším a výrazně rychlejším než jeho předchůdce,“ říká Frank Moser, viceprezident modelových řad 911 a 718.
Historicky nejvýkonnější verze Porsche 911 Turbo S byla představena během mnichovského autosalonu. Sportovní vůz s pohonem všech kol nabízí 711 koní, lepší aerodynamiku a ikonický okruh Nürburgring zdolá o 14 sekund rychleji než předchozí generace.
Pořád si drbete hlavu a ptáte se, kam chtělo Porsche pomoci 911 hybridním pohonem, když ji ve výsledku učinilo těžší a výkonově nestálou pro relativně malé zlepšení dynamiky i provozní efektivity? Chápeme, ale to pořád nevíte vše, studium návodu k obsluze je až šokující. (Petr Miler)
Generální ředitel společnosti Ford Jim Farley konkretizoval plány na extrémní terénní supersport, který by byl založený na DNA modelů Raptor. V nedávném rozhovoru pro Bloomberg podcast uvedl, že vozidlo by mělo disponovat tisícovkou koní a být „částečně elektrické a plně digitálně vybavené“. Projekt přirovnal k pouštní verzi Mustangu GTD.
Nebyl tím jediným, kdo se podepsal pod monopost Formule 1, s nímž Senna a Prost na okruzích svého času dominovali jako nikdo dřív ani dlouho později, měl na něm ale lví podíl. Nyní se rozhodl, že podobné zážitky dovolí 15 lidem okusit přímo na silnici.