Newsletter Matouše Hrdiny: Časy, kdy bylo možné podle oblečení okamžitě a snadno odhadnout povolání jeho nositele, jsou už dávno za námi. Pracovní oděvy ale nezmizely. Dnešní Pod čarou proto zkoumá, jak se naše každodenní uniformy nečekaně proměňují a proč se montérky občas ocitají na přehlídkových molech.
S jarem přichází chuť na obnovu šatníku, a tak jsem si nedávno chtěl koupit nové džíny. Po chvíli brouzdání e-shopy mě zaujaly reklamní fráze, kterými se výrobci snaží své kalhoty odlišit od konkurence. U těch levnějších většinou stačí plytké konstatování o tom, že jsou levné, kvalitní a módní, občas se objeví i aktuální důraz na ekologii a udržitelnost.
Se stoupající cenou a prestiží značky ale stále častěji vstupují do hry opakující se příběhy o tom, jak dané džíny navazují na poctivé oděvy dělníků, kovbojů či zlatokopů a jak se v nich odráží tradice a dobré řemeslo potřebné pro výrobu odolného oblečení pro tvrdou manuální práci v jakémkoliv počasí.
Na kvalitních kalhotách není nic špatného, ale na první pohled nedává smysl, proč se tento styl reklamní rétoriky používá zrovna u oblečení, které už si nejspíš nikdo do práce v kamenolomu brát nebude, a rozhodně ne v případě značek, jejichž džíny by přišly na třetinu měsíčního platu příslušného dělníka.
Celý text čtěte v newsletteru Pod čarou. Pokud se vám ukázka líbila, přihlaste se k odběru [https://www.seznamzpravy.cz/clanek/newslettery-seznam-zprav-142756]. Každou sobotu dostanete newsletter přímo do vašeho e-mailu, včetně tipů na další zajímavé čtení z českých i zahraničních médií.
* Další články, ale také podcasty, komentáře a videa najdete na zpravodajském serveru Seznam Zprávy [https://www.seznamzpravy.cz/].
* Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.
* Sledujte @SeznamZpravy na sociálních sítích: Twitter [http://twitter.com/seznamzpravy] // Facebook [http://facebook.com/seznamzpravy] // Instagram [http://instagram.com/seznamzpravy].
* Seznam Zprávy jsou zdrojem původních informací, nezávislé investigace, originální publicistiky.