Zavřít
Jozef Kabaň

Jozef Kabaň

Nejnovější články na Seznamu na téma Jozef Kabaň
  • Garáž

    Chceme zase vyrábět lidová auta, nechal se slyšet šéfdesignér Volkswagenu. Dočkáme se už příští rok

    Před 16 dny
    Volkswagen se opět hodlá vrátit k charakteru, který mu dal jméno. Budoucnost značky bude ve znamení lidových aut, i když budou na elektřinu.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Elektromobil pro každého. Volkswagen na e-Salon přivezl auto za půl milionu korun

    Před 22 dny
    Na pražském výstavišti v Letňanech dnes startuje 7. ročník výstavy vozů na alternativní pohon. Volkswagen sem přivezl dvě cenově dostupná elektroauta.
     Komentáře
  • Deník magazín

    Test vozu MG ZS: Prostorné SUV s dobrou výbavou, ale svižnost postrádá...

    Před 1 měsícem
    Značka MG, nyní pod čínským vlastnictvím, zaznamenala výrazný růst na českém trhu s novými osobními auty, posunula se na dvanácté místo v prodejnosti. Největší zájem je o model ZS, menší rodinné SUV, které se prodává ve své druhé generaci. V naší recenzi se zaměříme na levnější variantu tohoto populárního vozu.
     Komentáře
  • Garáž

    Bugatti zrenovovalo jeden z nejvzácnějších Veyronů. A pak našel nového majitele. Za cenu stáda Fabií

    Před 1 měsícem
    Bugatti Veyron je samo o sobě velmi zajímavé a mezi sběrateli vyhledávané auto, které kdysi překonalo rychlostní limit 400 km/h a výkon motoru 1 000 koní. Nyní je však na prodej jeden z pěti naprosto čistokrevných, doslova až nahých edičních supersportů. Jen se neptejte za kolik…
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
    +
     Komentáře
  • Hospodářské noviny

    „Začátek v elektromobilitě se nám tolik nepovedl, ale změníme se,“ říká Andy Mindt. Fanoušek usměvavých aut mění tvář Volkswagenů

    Před 2 měsíci
    Má před sebou důležitý úkol a jeho počínání teď zvědavě sledují všichni evropští designéři konkurenčních automobilek. Značku, která desítky let stavěla na solidních autech pro masy, musí Andreas Mindt naplno transformovat do éry elektromobility.
     Komentáře
  • Česko-Slovenský auto katalog

    Nový Volkswagen ID.Golf jen tak nedorazí. Příchod ovlivňuje zájem o elektromobily

    Před 2 měsíci
    V uplynulých měsících se často spekulovalo o další budoucnosti oblíbeného Volkswagenu Golf. Mluvilo se o možném konci, jiné zprávy hovořily o tom, že Golf IX se promění v elektromobil. Poslední zprávy pak naznačují, že se bok po boku budou prodávat dvě verze nového Golfu, Golf se spalovacími motory a ID.Golf s elektropohonem. Na tento derivát […] The post Nový Volkswagen ID.Golf jen tak nedorazí. Příchod ovlivňuje zájem o elektromobily appeared first on ČSAKA.
  • AutoJournal

    První čínské auto, za kterým stojí Jozef Kabaň: Roewe M7 DMH

    Před 2 měsíci
    Po konceptech MG Cyber GT a Cyber X přichází skutečně první sériové čínské auto, jehož design má na svědomí Jozef Kabaň. Tentokrát pod značkou Roewe. Návrh musel vzniknout extrémně rychle a Kabaň se stal šéfem designu koncernu SAIC teprve v dubnu 2024.
     Komentáře
  • Techsvět

    Sedan s prvky Rolls-Royce: Roewe M7 DMH zaujme nejen vzhledem, ale i nízkou cenou a dlouhým dojezdem

    Před 2 měsíci
    Právě na trh přijíždí auto, které na první pohled připomíná Rolls-Royce. Překvapivě ale nestojí miliony, ale částku srovnatelnou se základní verzí Škody Fabia. Novinka má i českou stopu, protože za jejím vzhledem stojí designér, který se v minulosti podílel na ikonických evropských autech.
     Komentáře
  • Garáž

    První čínské auto Jozefa Kabaně je levný sedan s brutálním dojezdem a komickou spotřebou

    Před 3 měsíci
    Ačkoli vám cenově dostupný sedan SAIC Roewe M7 DMH na první pohled nic neříká, tak vás možná překvapí, že jde o první sériový vůz, na kterém se podílel slovenský designér Jozef Kabaň. Nejspíš ne moc, ale přece.
    SAIC Roewe M7 DMH
    SAIC Roewe M7 DMH
    SAIC Roewe M7 DMH
    SAIC Roewe M7 DMH
    SAIC Roewe M7 DMH
    SAIC Roewe M7 DMH
    SAIC Roewe M7 DMH
    SAIC Roewe M7 DMH
    SAIC Roewe M7 DMH
    +
     Komentáře
  • AutoForum

    První nové čínské auto z pera dlouholetého šéfdesignéra Škody už se začíná prodávat, přišel s ním sakra rychle

    Před 3 měsíci
    I tohle nakonec ukazuje, jak moc se s tím dnes Číňané nemažou. Jozef Kabaň se u svého nového čínského chlebodárce sotva ohřál, přesto je podepsaný nejen pod koncepty, ale už i pod prvním produkčním vozem SAICu. Tohle je on.
     Komentáře
  • Auto

    První čínský vůz Jozefa Kabaně je v prodeji. Je levný a moc se na něm nenadřel

    Před 3 měsíci
    Světoznámý designér Jozef Kabaň se vydal do Číny. Jeho první koncepty pod novým vedením jsme už viděli, teď už je první vůz z jeho pera dokonce v prodeji.
     Komentáře
  • Electric Drive

    MG IM5/6: Tesla Model 3 a Y mají nové čínské konkurenty. Známe ceny

    Před 4 měsíci
    Značka MG se dosud zaměřovala především na cenově dostupné elektromobily. Už nádherný elektrický roadster Cyberster a koncept kupé Cyber GTS ale naznačily, že britsko-čínská automobilka má ambice mnohem výše.
     Komentáře
  • Autozin

    Recenze: Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI DSG

    Před 5 měsíci
    Škoda Superb je neodmyslitelnou součástí automobilového trhu, a to již od roku 2001. V průběhu uplynulých let si pak tento model vysloužil pověst líbivého a reprezentativního vozu, který navíc disponuje osvědčenou koncernovou technologií, a také nebývale bohatou vnitřní prostorností. Výroba aktuální čtvrté generace se nově přesunula na Slovensko, kde Superb sjíždí z výrobní linky společně s koncernovým sourozencem Passatem.
     Komentáře
  • AutoRevue

    MG představí v Goodwoodu konkurenta pro Teslu model Y. Podobu a techniku už známe od protinožců

    Před 5 měsíci
    Značka chystá na tradiční Festival rychlosti hned několik premiér, dorazí i hranatý drsňák Cyber X od Jozefa Kabaně.
  • Aktuálně

    To jsou věci, které MG dlouho chyběly. Číňané novým elektroautem míří na Škodu Elroq

    Před 5 měsíci
    MG uvádí do Česka nový elektromobil a má s ním velké plány. Konečně řeší některé chyby svých předchůdců.
     Komentáře
  • Forbes

    V Číně si vydělám dvakrát tolik, jsou to ale vydřené peníze, říká český autodesignér

    Před 6 měsíci
    Marek Piano strávil roky ve Škodě Auto. Teď dělá pro čínskou automobilku Nio. „Jako Evropané jsme pro Číňany něco exkluzivního, prestižního. Kdo na nabídku kývne, žije si v Číně jako...
     Komentáře
  • Auto

    Inspirace u Jaguaru? V Šanghaji se ukázal luxusní sedan Jozefa Kabaně

    Před 7 měsíci
    O prvním modelu MG vytvořeným za přispění bývalého šéfdesignéra škodovky jsme již psali, v Šanghaji se však připravil ještě jedno překvapení. Méně známá značka Roewe se s luxusním sedanem snaží vrátit k dřívější pověsti.
     Komentáře
  • Garáž

    Jozef Kabaň se u Číňanů činí. Jeho nové SUV je hranaté a má prvek, který byl typický pro sporťáky ze zlaté éry

    Před 7 měsíci
    Dal život Veyronu od Bugatti, určil směr Škodovky i VW, spolupracoval se skupinou BMW a vloni přestoupil do čínského koncernu SAIC. Na letošním šanghajském autosalonu ukázal mistr oboru Jozef Kabaň svoje první dítě Cyber X s čínským rodokmenem. A je to přinejmenším zajímavá podívaná.
    MG Cyber X.
    MG Cyber X.
    MG Cyber X.
    MG Cyber X.
    MG Cyber X.
    MG Cyber X.
    MG Cyber X.
    +
     Komentáře
  • AutoJournal

    MG Cyber X: První čínské auto Jozefa Kabaňe. Čekali jsme víc

    Před 7 měsíci
    MG se na autosalonu v Šanghaji pochlubilo konceptem Cyber X. Ten naznačuje příchod nové generace elektrických SUV řady Cyber, které mají přinést do nabídky víc emocí. Zatímco roadster Cyberster to zvládl na první dobrou, u Cyber X, jehož design vedl slovenský designér Jozef Kabaň, to tak jednoznačné není.
     Komentáře
  • AutoForum

    Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu

    Před 7 měsíci
    Pokud by už i on pozbyl invence, pak nevíme, ke komu ještě upínat naděje. Jestli ve světě designu aut pořád má co říci, posuďte sami, tohle je na každý pád jeho prvotina v dresu MG.
     Komentáře
  • Novinky

    První MG od Jozefa Kabaně nabízí hranatý design a výklopná světla

    Před 7 měsíci
    Společnost MG Motor představila během autosalonu v čínské Šanghaji nový koncept hranatého SUV modelu Cyber X, jehož vývoj měl řídit Jozef Kabaň, bývalý šéfdesignér automobilky Škoda. Produkční verze modelu se očekává v příštích letech.
    MG Cyber X má být kompaktním SUV s délkou kolem 4,3 metru.
    MG Cyber X
    Vedle robustních tvarů koncpet zaujme i výklopnými předními světly.
    MG Cyber X
    Představení produkční verze se očekává v následujících letech.
    Představení produkční verze se očekává v následujících letech.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Místo arogance spolupráce. Volkswagen v Číně mění myšlení, Audi už nemá čtyři kruhy

    Před 7 měsíci
    Volkswagen byl kdysi čínskou prodejní jedničkou. O pozici přišel, teď se na ni ale snaží vrátit. Pomáhá mu změna myšlení.
    Nejblíže sériové výrobě má ze tří nových konceptů pro Čínu elektrické SUV ID. Evo, které vzniklo spolu s lokálním partnerem, nejspíše automobilkou Xpeng. Vyrábět ho bude podnik Anhui.
    ID. Evo je SUV pro aktivní rodiny, odpovídá tomu i design. Základem je 800V architektura.
    Hranaté sedmimístné SUV ID. Era bude vyrábět společný podnik s automobilkou SAIC a je to auto určené především pro velká města.
    Poprvé jde v případě VW o model s takzvaným prodlužovačem dojezdu, tedy elektromotorem a baterií schopnou dát energii pro 300 km a benzinovým čtyřválcem s dojezdem dalších 700 km.
    ID. Aura bude vznikat ve společném podniku s automobilkou FAW. Bude ze všech tří aut nejlevnější a hlavním odbytištěm liftbacku mají být menší města.
    Základem je elektrická platforma CMP, auto má tak specifickou elektronickou architekturu.
    Stánek Volkswagenu v obležení novinářů a influencerů.
    To na minulých autosalonech v Číně prý zvykem nebývalo.
    ID. Unyx 06 je elektrické SUV vyráběné v podniku Anhui, které prošlo zhruba po roce od představení modernizací. Nový je software, v útrobách pracuje 53,6- nebo 77kWh baterka.
    Ano, nepletete si, jde o čínskou verzi Cupry Tavascan, která se z Číny do Evropy také dováží. Jen cena VW je poněkud nižší, v přepočtu ID. Unyx 06 začíná na asi 450 tisících korunách.
    Pro Čínu má VW spoustu specifických modelů vyráběných ve společných podnicích s místními značkami FAW a SAIC. Třeba Passat je tady normálně sedan, jmenuje se Passat Pro (SAIC-VW) nebo Magotan (FAW-VW) podle podniku, kde se vyrábí. Základem je evropská verze B9.
    Netypická jsou i SUV. Toto je třeba VW Tavendor...
    ... toto pro změnu model Talagon. Oba se dělají v podniku FAW-VW.
    Čínský Tiguan L Pro s delším rozvorem náprav pro změnu z podniku SAIC-VW.
    Ten vyrábí i MPV Viloran. Všechna auta - Passat, Tavendor, Talagon, Tiguan L i Viloran - mají benzinový motor.
    Elektrické SUV ID.4 má v Číně přídomek Crozz nebo X, opět podle toho, v podniku s jakou čínskou značkou se vyrábí.
    AUDI je nová značka Audi, která se zbavila čtyř kruhů. Obě budou koexistovat vedle sebe, AUDI je levnější a sází na elektromobily s technikou SAIC.
    Prvním modelem AUDI je liftback či shooting brake E5 Sportback s 800V architekturou a dojezdem podle baterky až 770 km.
    Nabízí se verze s pohonem zadních nebo všech kol.
    Interiér se odlišuje 27palcovou 4K obrazovkou táhnoucí se přes celou šířku palubní desky. Místo zrcátek jsou kamery.
    V příštích dvou letech plánuje AUDI další dva elektromobily.
    Audi se čtyřmi kruhy ale pokračuje a nabízí třeba v Evropě neznámé benzinové SUV Q6.
    Nová A5 Sportback má v Číně delší rozvor náprav a jinak tvarovaná zadní světla.
    Koncepty Volkswagen ID. Era, ID. Aura a ID. Evo.
    Volkswagen ID. Evo
    Volksagen ID. Evo
    Volkswagen ID. Aura
    Volkswagen ID. Aura
    Volkswagen ID. Era
    Volkswagen ID. Era
    Volkswagen ID. Era
    +
     Komentáře
  • Auto

    Jozef Kabaň navrhnul své první MG. Cyber X má mrkací světla, viděli jsme ho naživo

    Před 7 měsíci
    Vozy MG dnes mají spíše usedlý design, nezůstane však zjevně jen u toho. Dokazuje to odvážnější série vozů s přídomkem Cyber, jejíž nejnovější člen je dílem bývalého šéfdesignéra Škody Jozefa Kabaně.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Čína funguje úplně jinak, říká šéfdesignér Kabaň. A odhalil nové MG s jeho podpisem

    Před 7 měsíci
    Jozef Kabaň loni zamířil do Číny a teď odhalil jedno z prvních aut, na kterých pracoval.
    Jozef Kabaň odhalil v Šanghaji koncepční SUV Cyber X, na jehož tvarování se také podílel. Vyzdvihuje především vyklápěcí světla, která jsou klasickým prvkem v době digitální.
    Do SAIC Motor, což je mateřský koncern MG, nastoupil loni po neúspěšném návratu do koncernu VW.
    Technické detaily o autě MG nezveřejnilo, ale jde o 4,3 metru dlouhé SUV s elektrickým pohonem.
    Pravděpodobně není tak otázkou jestli, ale kdy se auto objeví v sériové výrobě.
    Kromě toho se ukázal i upravený Cyberster s novými laky karoserie, upravenou aerodynamikou a výbavou.
    Lesklá černá s chromovanými prvky - to by asi v Evropě neprošlo.
    Rodina Cyber má zatím dva modely.
    Kabaň je viceprezidentem pro globální design SAIC. Do stejného koncernu tak patří třeba i Roewe, který se v Evropě neprodává.
    Kabaň je viceprezidentem pro globální design SAIC. Do stejného koncernu tak patří třeba i Roewe, který se v Evropě neprodává.
    +
     Komentáře
  • Aktuálně

    Jediný Číňan milovaný Českem. MG HS dospělo a moc nezdražilo, občas zní jako tamagoči

    Před 7 měsíci
    Otestovali jsme novou generaci MG HS. Je po všech stránkách lepší než předchůdce.
    MG HS zamířilo loni na podzim do Česka ve druhé generaci. Posun je přitom vidět více než generační.
    Už jen design vozu je výrazně atraktivnější a především je originální. Předchůdce čerpal inspiraci třeba i u Mazdy CX-5, což se trochu změnilo až s jeho průběžnou modernizací.
    HS ale dospělo i po technické a jízdní stránce, rozhodně se může rovnat se zavedenou evropskou i asijskou konkurencí.
    Na délku má SUV 4655 mm, na šířku 1890 mm a na výšku 1664 mm a zapadá přesně mezi Škody Karoq a Kodiaq. Konkurenti jsou třeba Hyundai Tucson, Dacia Bigster nebo KGM Torres.
    Na českém trhu se HS nabízí s přeplňovanou benzinovou patnáctistovkou v kombinaci s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou, případně jako plug-in hybrid.
    Základní HS stojí 674 900 korun, automat startuje na 734 900 korunách. Vyšší výbava, na fotkách, je o 70 tisíc dražší. Plug-in hybrid pak pořídíte za nejméně 949 900 korun.
    Přední diodová světla dobře svítí a vypadají atraktivně.
    Vypadá to jako lišta s boční kamerou, je to ale jen ozdobná lišta.
    Kolem prahů dveří je pro změnu falešný karbon.
    19palcová kola mají všechna MG HS ve standardní výbavě.
    MG je prakticky jedinou čínskou značkou již dokonale etablovanou na českém trhu.
    Zadní světla s grafikou písmene X patří k nejatraktivnějším prvkům celé karoserie.
    Takovéto falešné koncovky výfuku působí, tím spíše u rodinného SUV, možná trochu bizarně.
    Kabina MG HS prošla mezigeneračně velkou proměnou. Na první pohled působí luxusně, pomáhá dobré zpracování a výběr na dotek měkčených materiálů. Alespoň v horní části palubní desky.
    Dvě sdružené 12,3palcové obrazovky jsou standardní výbavou vozu. Vše je tam, kde byste čekali, chyběl nám ale samostatný panel klimatizace.
    Volant má příjemný tvar i potah, ale postrádá vyhřívání. A to i za příplatek.
    Joysticky na volantu jsou praktické a velmi dobře se nám s nimi funkce auta ovládaly.
    Páčky blinkrů i stěračů trochu připomínají některé modely Audi.
    12,3palcové budíky mají tři režimy zobrazení...
    ... a v jednom z nich umí promítat i navigaci.
    Systém v MG HS je přehledný, nicméně reakce na stisk některé položky v menu by mohly být i rychlejší. Není to ale nic hrozného...
    Klimatizaci nastavíte jen takto...
    Vestavěná navigace je fajn, nicméně její načítání nepatří k nejrychlejším.
    Vyšší výbava má standardně 360stupňovou kameru s velmi slušným rozlišením.
    USB porty vpředu i přes bezdrátové nabíjení telefonů budete potřebovat. Apple CarPlay a Android Auto jinak než přes kabel v HS k dispozici nejsou.
    Jediná fyzická tlačítka, klimatizaci tu nenastavíte. Alespoň ofuk předního a vyhřívání zadního okna ano.
    MG HS má klasický volič dvouspojkové automatické převodovky.
    Klavírní lak vypadá efektně, ale je brzy plný otisků prstů.
    Kamera hlídající pozornost řidiče je umístěná trochu netradičně na bočním sloupku. Je velmi citlivá a pípání dost silné.
    Naštěstí lze systém, podobně jako držení v pruhu a čtení značek, vypnout přes centrální obrazovku. Není to zdlouhavé, ale musíte tak učinit před každou jízdou.
    Prolis v plastu výplní dveří nás esteticky nezaujal.
    Přední sedadla jsou velmi komfortní a dobře drží i v zatáčkách. Ve vyšší výbavě mají vyhřívání i koženkový potah, elektrické ovládání je standardem všech HS.
    Také vzadu si cestující na nepohodlí stěžovat nemohou.
    Vzadu je spousta místa, pomáhá tomu rozvor s délkou 2767 mm. Středový tunel není příliš vysoký, takže tři lidé se vedle sebe posadí.
    Loketní opěrka nechybí, průvlakem na lyže ale není.
    Zadní cestující mají k dispozici vlastní výdechy ventilace a USB porty.
    Kufr je na poměry podobně velkých rivalů o něco menší, v základu má 507 litrů.
    Když sklopíte zadní opěradla, naroste na 1484 litrů.
    Na bocích zavazadelníku jsou praktické odkládací plochy.
    Přeplňovaná benzinová patnáctistovka o výkonu 125 kW je kultivovaná a hodí se spíše k pohodlné klidné jízdě. Vyložený sprinter to není.
    Plynové vzpěry kapoty i přes vyšší kategorii auta překvapí.
    Plynové vzpěry kapoty i přes vyšší kategorii auta překvapí.
    +
     Komentáře
  • AutoForum

    Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal

    Před 7 měsíci
    Exodus schopných evropských designérů do Číny je skutečný a příběh v Česku snad nejznámějšího autora designů moderních aut to jen připomíná. Dlouho se zkoušel chytit u jiných výrobců v Evropě, mnoho kloudného z toho ale nebylo. V Číně jsou z jeho prvních děl nadšeni.
     Komentáře
  • Auto-mania

    Xiaomi chce zaútočit na Evropu ve velkém. Pro své evropské výzkumné a vývojové centrum najímá manažery z BMW

    Před 8 měsíci
    Čína chce obsadit Evropu, minimálně co se aut týče. Za posledních pár měsíců vstoupilo například na český trh hned několik nových čínských značek a další se v nejbližších dnech chystají.
     Komentáře
  • PrahaIN

    RECENZE: Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI DSG. Král vnitřní prostornosti ve své nové generaci

    Před 8 měsíci
    Škoda Superb je neodmyslitelnou součástí automobilového trhu, a to již od roku 2001. V průběhu uplynulých let si pak tento model vysloužil pověst líbivého a reprezentativního vozu, který navíc disponuje osvědčenou koncernovou technologií a také nebývale bohatou vnitřní prostorností.
     Komentáře
  • AutoForum

    VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší

    Před 9 měsíci
    Jestli se modely ID od Volkswagenu staly něčeho synonymem, pak je to nekvalita a šetření na nesprávných místech. Tohle je interiér modelu ID.3 za víc než 1 milion korun po 12 tisících najetých km. Už vidíme, jak chystaný ID.1 za polovinu nabídne na tomto poli víc. (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • AutoForum

    VW už ztratil soudnost, svou spásu vidí v autě postaveném kolem 6 let starého odpískaného designu a 8 let staré techniky

    Před 9 měsíci
    Byla by to dobrá aprílová zpráva, jenže Němci to myslí smrtelně vážně. Vyhrabali design z roku 2021, který později zavrhli, a spojili ho s technikou, která neohromovala ani v roce 2019. A s tím chtějí uspět v roce 2027? (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • fDrive

    Nový Enyaq na vlastní oči. Bouře se blíží, už je zamračeno

    Před 10 měsíci
    Škoda Auto uvádí po necelých pěti letech facelift oblíbeného elektrického Enyaqu. Ten se vydal podle očekávání cestou moderní solidnosti bez velkých revolucí. Základní cena se vrátila nad milion, ovšem za silnější verzi, než dosud.
     Komentáře
  • Auto-mania

    Test Škoda Superb 2,0 TDI 110 kW DSG | 2024

    Před 1 rokem
    Čtvrtá generace Škody Superb už se na českých silnicích zabydlela. Jak vypadá, to může vidět každý, ale jak jezdí? Na to jsme se tentokrát podívali v rámci redakčního testu liftbacku s naftovým motorem a s pohonem předních kol.
     Komentáře
  • Autosalon

    Na e-Salonu jsme poprvé viděli nové hybridní MG ZS. S cenou se vejde pod 600 tisíc korun

    Před 1 rokem
    Vůz dostal vzhled zaměřený hlavně na evropské řidiče. Stejně tak kompletně nový interiér
     Komentáře
  • Týdeník Policie

    RECENZE: Modely policejních aut od Abrexu

    Před 1 rokem
    Redakce získala od společnosti Abrex několik modelů vozidel Policie ČR, Policie Slovenské republiky, Veřejné bezpečnosti a dalších. První ze série mini článků nemůžeme samozřejmě začít ničím ...
     Komentáře
  • Autosalon

    Jozef Kabaň teď dohlíží na design značky MG. Vývoj aut je v Číně neskutečně rychlý, říká

    Před 1 rokem
    Autosalon hovořil s proslulým designérem nejen o jeho nové kariéře v čínském koncernu SAIC
     Komentáře
  • Testy ojetin

    Škoda Fabia se představila už před 25 lety. Uspěla s ní i v šampionátu WRC

    Před 1 rokem
    Když se v úterý 14. září 1999 na frankfurtském autosalonu ocitla ve středu pozornosti médií Škoda Fabia, začal se pro mladoboleslavskou automobilku psát úspěšný příběh ve třídě malých vozů. Příběh, který pokračuje dodnes.
     Komentáře
  • Garáž

    Tvůrce kontroverzních BMW u značky končí! Má nové angažmá, tam mu takovou divočinu určitě nedovolí

    Před 1 rokem
    Automobilka BMW – vlastně celá její skupina – se rozhodla značně přeskládat role ve svém designérském týmu. Moderní bavoráky budou navrhovat noví lidé, strůjce obrovských ledvin míří do jiného angažmá.
     Komentáře
  • Autobible

    Tuzemská modla i neúnavný nezmar, který táhne odspodu a jezdí za tři litry, slaví. Fabii je 25 let

    Před 1 rokem
    Letos v září tomu je přesně 25 let od premiéry první generace Škody Fabia. Hatchabck a později kombi postavený s německou precizností dodnes vesele jezdí v tuzemském provozu a mnozí na něj nedají dopustit.  Škoda Fabia první generace si odbyla premiéru na frankfurtském autosalonu 14. září roku 1999. Fabia přišla jako nástupce Felicie a představovala pořádný skok kupředu. Mnozí si jistě vzpomenou na vysmívanou levnou verzi Junior, na tříválce HTP, které dostávaly různé přezdívky typu „hromada technických problémů“, ale také na nesmrtelné motory SDI nebo silná „tédéíčka“.
     Komentáře
  • Novinky

    Škoda Fabia slaví 25 let od premiéry

    Před 1 rokem
    Kompaktní model Fabia patří k nejoblíbenějším a zároveň klíčovým modelům automobilky Škoda. Představen byl 14. září 1999 na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a dosud bylo těchto vozů vyrobeno více než 4,9 milionu. Zákazníky si fabia získala zejména spolehlivostí, prostorností i solidními jízdními vlastnostmi. V současné době se vyrábí ve čtvrté generaci, která již postrádá oblíbenou variantu kombi.
    Skica Fabie RS první generace od Luca Donckerwolka
    Skica fabie RS první generace od Daniela Petra
    Tři karosářské varianty produkční fabie první generace
    Interiér produkční fabie první generace před modernizací
    Škoda Fabia Combi první generace
    Škoda Fabia Combi první generace
     Komentáře
  • AutoJournal

    Škoda Fabia se představila před 25 lety. Její čtvrtá generace pokračuje v prodejním úspěchu

    Před 1 rokem
    Škoda Fabia hraje v novodobé historii automobilky Škoda už 25 let nezastupitelnou roli ve třídě malých vozů. Její první generace byla představena 14. září 1999 při příležitosti frankfurtského autosalonu a díky moderní technice si rychle získala přízeň zákazníků. Následující tři generace zdařile navázaly na úspěchy první generace a do dnešních dní se tohoto modelu prodalo [&hellip
     Komentáře
  • fDrive

    MG ovládlo Goodwood. Přivezlo tam sportovní překvapení

    Před 1 rokem
    Čínsko-britská značka MG se stala hlavním aktérem letošního festivalu rychlosti Goodwood. Vedle důležité oficiální premiéry předvedla publiku nečekaně i jednu velkou lahůdku. Ta se možná brzy dočká sériové výroby.
     Komentáře
  • Česko-Slovenský auto katalog

    Volkswagen ID.2all jako vize budoucnosti: Bude i GTI

    Před 1 rokem
    Volkswagen od dob Herberta Diesse razí cestu elektromobility a tento směr drží i současné vedení. To má však jiné představy o podobě chystaných elektroaut než předchůdci, a tak některé plány se mění. Volkswagen nicméně nadále počítá s rozšiřováním své elektrické řady s tím, že chystá i menší elektroauta než ty dnešní. Součástí budoucí strategie je […] The post Volkswagen ID.2all jako vize budoucnosti: Bude i GTI appeared first on ČSAKA.
  • Autosalon

    Autor tváří škodovek má nové místo. Navrhovat bude auta pro čínské značky, včetně MG

    Před 1 rokem
    Designér Jozef Kabaň působil řadu let u koncernu VW. V minulosti také navrhl kabátek pro Bugatti
     Komentáře
  • Garáž

    Přestupová bomba! Designér Jozef Kabaň, kterého známe hlavně ze Škodovky, nastupuje do nového angažmá. Vydal se očekávaným směrem

    Před 1 rokem
    Mezi designéry jde pracovně o váženou osobnost, nicméně jako člověk Jozef Kabaň moc oblíbený prý není. Každopádně tento oceňovaný návrhář má v profesním portfoliu řadu významných značek, byť se kolem těch posledních motá stín kontroverze. Nyní ovšem tento slovenský talent přestoupil k čínskému SAICu, takže bude malovat i populární vozy značky MG.
     Komentáře
  • Autobible

    Navrhoval supersporty, navrhnul Kodiaq, Karoq nebo Kamiq, teď Jozef Kabaň míří k Číňanům. Nastupuje do koncernu SAIC Motor

    Před 1 rokem
    Slovenský designér Jozef Kabaň je u nás velmi dobře známý, protože se podepsal pod vzhledem několika úspěšných modelů značky Škoda. Teď de facto začíná pracovat pro přímou konkurenci. Kabaň nastupuje do koncernu SAIC, kam patří i značka MG, která má ambice zatopit právě Škodě také na našem trhu.  Úspěšný a v našich končinách dobře známý designér Jozef Kabaň vystřídal řadu velkých evropských automobilek včetně Bugatti, teď začíná pracovat pro čínský koncern SAIC Motor. Tento výrobce to oznámil na sociální síti Weibo. Ve skupině SAIC Motor bude zastávat pozici globálního viceprezidenta pro design vozů značek spadajících do tohoto koncernu.
     Komentáře
  • Novinky

    Designér Kabaň míří do čínské automobilky SAIC. Je autorem škodovek i bugatti

    Před 1 rokem
    Slovenský automobilový designér Jozef Kabaň bude součástí designérského týmu koncernu SAIC, která v Evropě působí například se značkou MG.
     Komentáře
  • fDrive

    MG najalo legendárního designéra. Známe ho dobře i v Česku

    Před 1 rokem
    Automobilka MG najala člověka, který několik let dával tvář i škodovkám. Pracoval také pro BMW, Rolls-Royce a Volkswagen Group. Nyní se připojí k dlouhé řadě špičkových evropských designérů, pracujících pro Čínu.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Kreslil moderní Škody, teď jde nastartovat Číňany. Jozef Kabaň bude pracovat i pro MG

    Před 1 rokem
    Jozef Kabaň definitivně končí u Volkswagenu. Nově bude pomáhat s designem čínských aut včetně MG.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Design ve slepé uličce. Automobilky přemýšlejí, jak udělat elektrická auta hezčí

    Před 1 rokem
    První elektromobily vypadaly jinak než jejich spalovací protějšky, to se však začíná pomalu měnit. Tvarové experimenty patří minulosti.
    S elektromobily kdysi začínal Mercedes-Benz předělávkou spalovací třídy B.
    Vrchol současné nabídky, Mercedes EQS, má mimořádně nízký odpor vzduchu Cx = 0,20, kritici mu ale vyčítají nedostatek emocí.
    Automobilka bere kritiku vážně, budoucnost elektrických mercedesů má vypadat nějak takto.
    Koncept CLA vychází z designu současných spalovacích mercedesů.
    Automobilka chce postupně zrušit také označení EQ. Když budou všechny mercedesy elektrické, ztratí smysl.
    ID.3 byl prvním od základu postaveným elektrickým Volkswagenem, jakýmsi pokračovatelem Golfu na baterky. Víc než na design si jeho první uživatelé stěžovali na chyby softwaru.
    A takhle by měla vypadat elektrická budoucnost pro všechny. Zahájení prodeje Volkswagenu ID.2all však automobilka posunula až na rok 2025.
    S elektřinou to zkoušel Renault od roku 2012, kdy představil městský hatchback Zoe. Nebyl to žádný krasavec, automobilka mu ale v průběhu let věnovala péči, díky níž se nakonec stal velmi úspěšným.
    Nástupce Zoe, Renault 5, vyjede ještě letos. Pokud automobilka nasadí přiměřenou cenu, může to být velký hit.
    Citroën C-Zero dobře ilustruje, jak vypadaly elektromobily před pár lety. Přeznačkované Mitsubishi i-MiEV ujelo při pěkném počasí asi 100 kilometrů. Vozík však nepostrádal chlazení baterie a díky tomu rychle nabíjel.
    Jeho úzká a vysoká karoserie však byla natolik zvláštní, že byl na silnici velmi nápadný.
    Jeho úzká a vysoká karoserie však byla natolik zvláštní, že byl na silnici velmi nápadný.
    +
     Komentáře
  • Garáž

    Černé motoristické ovce: Tyhle modely nebyly lidmi přijaty. Přitom nemuselo jít vždy o špatná auta

    Před 1 rokem
    Čas od času přijde nějaký výrobce s autem, které se stane extrémně neoblíbeným či hojně diskutovaným pro určitou kontroverzi. A ať už jej odmítnou zákazníci, fanoušci nebo samotní výrobní pracovníci, obvykle to znamená až na pár případů prodejní neúspěch. Tady je desítka černých motoristických ovcí a jejich příběhy o nepřijetí do rodiny.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Nová Octavia na prvních skicách: Už se zase bude mluvit o tvaru světel

    Před 1 rokem
    První skici modernizované Octavie, která se představí už příští středu. Dostane jinou masku a světlomety s modrým efektem.
     Komentáře
  • Autosalon

    Dvacet let starý Volkswagen Lupo 3L slibuje spotřebu 3 litry na 100 km. Tak jsme ho vzali do Alp

    Před 1 rokem
    Ujeli jsme 1500 kilometrů se starou ojetinou, která ale řadu nových aut pohodlně strčí do kapsy
     Komentáře
  • AutoForum

    Někdo nacpal do prťavého VW Lupo motor 2,0 turbo s 360 koňmi, v 250 km/h na Autobahnu vypadá, že vzlétne

    Před 2 roky
    I Lupo se jako produkt vrcholného „piëchismu” nabízel ve verzi GTI, ta však nikdy nedostala víc jak 125 koní. Někomu to přišlo málo, a tak pod kapotu nacpal přeplňovaný dvoulitr naladěný na skoro třikrát vyšší výkon. (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • Auto-mania

    „Krystalický, precizní a nadčasový,“ hodnotí designéři třetí generaci Škody Superb

    Před 2 roky
    Škoda Superb třetí generace vyjela v roce 2015 a dodnes je to nesmírně krásný vůz. Zasloužil se o to nadčasový krystalický design, díky kterému třetí Superb i dnes působí svěže.
     Komentáře
  • Garáž

    Škoda Superb třetí generace pomalu míří na odpočinek. I když by podle designérů mohla pokračovat i dalších osm let

    Před 2 roky
    Škoda se chystá na představení čtvrté generace modelu Superb, dojít by k němu mělo ještě letos na podzim. Pojďme si předtím připomenout aktuální provedení, které brzy čeká odchod na odpočinek.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    Škoda Superb třetí generace.
    +
     Komentáře
  • fDrive

    Nový Superb stojí před branami. Škoda Auto láká obecenstvo již před premiérou

    Před 2 roky
    Oficiální premiéra čtvrté generace Škody Superb proběhne 2. listopadu. Nový Superb nabídne více plug-in hybridních pohonů. Proti stávajícímu provedení znovu naroste.
     Komentáře
  • Deník magazín

    Vzpomínání na druhý Superb: Přišel s novou karoserií i pozoruhodnými dveřmi

    Před 2 roky
    Je tomu jen něco přes týden, co designéři Škoda Auto zavzpomínali na první generaci Superbu. Nyní přichází na přetřes generace druhá. Ta vtiskla Superbu o hodně luxusnějšího ducha, nabídla vůbec poprvé kombík, ojedinělé řešení pátých dveří, ale i LED technologie.
     Komentáře
  • Auto-mania

    Šéf designu VW má jasný plán, jak znovu nakopnout prodeje aut. Musí přestat vypadat jako z budoucnosti

    Před 2 roky
    Nový šéf designu Volkswagenu má jasno. Vzezření budoucích elektromobilů se musí zjednodušit. Auta podle něj musí přestat být tak futuristická.
     Komentáře
  • AutoForum

    Virtuální realita: Automobilka představila inovované provedení elektromobilu, který skoro nikdo nekupuje

    Před 2 roky
    Automobilky patrně přichází na nový způsob, jak se tvářit, že prodávají elektrická auta, a přitom na nich neprodělávat. Mohou s nimi marketingově zacházet jako s běžnými modely a představovat jejich modernizace, i když ani dosavadní verzi skoro nikomu neprodaly.
     Komentáře
  • Estate

    EXPO 2025: Český pavilon. Jednofázová otevřená architektonicko-designerská projektová soutěž

    Před 2 roky
    Předmětem soutěže byl návrh českého pavilonu pro mezinárodní výstavu EXPO 2025, který představí Českou republiku a naváže na historické úspěchy z Bruselu 1958, Montrealu 1967 a Ósaky 1970. Předmětem soutěže je návrh kompletního architektonického, designerského a ideového řešení pavilonu a jeho expozice.
     Komentáře
Reklama