Muzeum automobilky Mercedes-Benz je doslova našlapané nádhernými auty, která dokreslují historii automobilu jako takového. Reportáž ale musíme začít na poněkud netradičním místě – u koně.
Jde tak trochu o Théseovu loď na čtyřech kolech, na hodnotě tohoto stroje to ale nic nezmění. O aerodynamický skvost se strhne dražební bitva, která stěží skončí dříve, než se kladívko bude vznášet nad ciframi v řádu desítek milionů korun.
Moderní dny soustředění moc nepřejí. Pořád spěcháme od něčeho k něčemu a od jedné aktivity k druhé. Práce, škola, domácnost a někdy jen jeden autobus za druhým.
Zákaz prodeje spalovacích motorů ze strany EU nastane za pár let. Vedoucí prodeje Audi popsala, co můžeme čekat za změny. Zůstane benzínu aspoň naděje?
Mladoboleslavská společnost Laurin & Klement, ze které vzešla Škoda Auto, má zajímavou historii. K ní patří například i první škola pro řidiče na našem území, s jejíž pomocí se tehdejší automobilka rozhodla školit nové řidiče pro svá průlomová vozidla.
Nehodláme nikterak rozporovat, že míra využití brzd u aut obecně klesá a při možnosti intenzivně brzdit motorem je po většinu času skutečně nemusíte potřebovat. Ale aby se bez nich automobily obešly zcela? To jednoznačně není rozumně možné. (Petr Prokopec)
Zdá se to neuvěřitelné, ale dnes uplynulo už 360 let od okamžiku, kdy se lidé poprvé svezli autobusem, či přesněji řečeno omnibusem. Dlouhého trvání ale tato vymoženost neměla a myšlenka hromadné dopravy byla další stovky let u ledu.
Je to historický moment, pro který si automobilka zvolila patřičně významný datum. Smyslem změny jsou v prvé řadě peníze, nejsme si ale jisti, zda si zrovna pro takovou strategii zvolila ideální chvíli.
Mercedes-Benz právě obhájil svou vedoucí pozici jako jediná evropská značka v Top 10 ankety „Best Global Brands 2021“ (Nejlepší globální značky 2021). V aktuálním žebříčku renomované americké společnosti Interbrand, jež poskytuje poradenství v oblasti značek, obsadil Mercedes-Benz znovu osmé místo, které si nepřetržitě drží již od roku 2018.
Obchodní značka, která v průběhu let získala enormní lesk a celosvětový význam, slaví v roce 2021 velké jubileum. Hvězda v kruhu je v této podobě na světě již 100 let.
Plastická trojcípá hvězda v kruhu je typickým identifikátorem prémiových vozů značky Mercedes-Benz. A právě dnes je tomu 100 let, co společnost Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) podala patentovému úřadu žádost o právní ochranu vzoru této obchodní značky a jejích dalších variant. Tím se začal psát pozoruhodný obchodní příběh, jehož zhmotnělé výsledky můžete potkávat na našich silnicích každý den.
Automobilka to může prezentovat lecjak, je ale těžké nevidět za tímto krokem něco jiného než snahu získat více peněz díky samostatné veřejné obchodovatelnosti obou entit, z nichž jedna bude té druhé náležet pouze částečně.
Skoro neuplyne týden, aby se některá z německých automobilek neozvala s tím, že bezmezně věří elektromobilitě a co všechno pro to dělá. Současně ale Audi, BMW a nyní i Mercedes opouští Formuli E.
Historie vozů je velmi dlouhá a už od samého začátku dochází k inovacím, které mají za úkol zlepšit jízdní vlastnosti, rychlost, výkon, ale i pohodlí. Každá technologie tu byla jednou poprvé a my se podíváme na některé průkopnické technologie.
Můžeme se ptát, jak dobré je to auto a jak dobré je to letadlo, obě role ale zastat prostě umí. Sám strůjce se s ním dostal z Nitry do Bratislavy za pouhých 35 minut. Po dalších třech mohl opouštět letiště po silnici.
Rozmach elektromobility s sebou v posledních letech nese z velké části i pochopitelný odpor k něčemu novému a pro spoustu lidí tak trochu neznámému. Ve skutečnosti to zase až taková novinka není. Naopak. V historii už jedno období rozmachu elektromobility bylo.
29. leden se často udává jako významné datum automobilismu, protože tento den roku 1886 získal Karl Benz patent na svůj první benzínem poháněný automobil. Ve skutečnosti automobil s benzínovým spalovacím motorem sestrojil už dříve někdo jiný. Více v článku z roku 1910.
Před 135 lety získal německý automobilový konstruktér Karl Benz patent na první benzínem poháněný automobil, čímž položil základní kámen k rozvoji silniční dopravy. Jeho první automobil se spalovacím motorem na světě nesl název Benz Patent-Motorwagen Nummer 1; a poprvé byl veřejnosti představen v červnu 1886 v Mannheimu. První auto na světě mělo spotřebu pouhých 10 litrů na 100 kilometrů a vzhledem připomínalo tříkolový velocipéd.
Jméno Karel Benz, případně německy Karl Benz, zná dodnes každý automobilový fanoušek. Jaký byl ale Benzův život a jaká byla jeho cesta, vedoucí k sestrojení funkčního automobilu? To vám popíše článek z roku 1929, vydaný tehdy u příležitosti úmrtí tohoto významného konstruktéra.
Právě dnes by nejslavnější ze zakladatelů automobilismu oslavil narozeniny. Už by byly sto sedmdesáté osmé! Karl Benz se narodil uprostřed století páry a těžko mohl tušit, jak významně přispěje k počátku jedné velké éry. Benz Patent-Motorwagen zvládla nadšeně řídit i jeho žena Bertha. Byl to nakonec její příběh, který stál za rozmachem automobilismu. Vezměme však historii popořádku.
Právě dnes se před 175 lety narodil Karl Benz, slavný vynálezce automobilu se spalovacím motorem. A proto vám právě dnes přinášíme test zcela nového pokrokového elektromobilu, který nese jeho jméno. Je to opravdový Mercedes, na který by pan Benz mohl být hrdý?