Zavřít
Karl Benz

Karl Benz

Nejnovější články na Seznamu na téma Karl Benz
  • EpochaPlus

    Elektromobily tu byly dřív než auta na benzín

    Před 18 dny
    Navzdory tomu, co si pamatujete ze školy o elektřině, se zdá, že elektromobil nabízí jen samé plusy a žádné mínusy. A přece v souboji s benzínovými smraďochy elektromobily prohrály. Určitě jste to už někde četli.
     Komentáře
  • AutoRevue

    Nový Mercedes-Benz Sprinter se pomalu odhaluje. Zatím je to jen socha

    Před 1 měsícem
    Historie užitkových vozů s hvězdou ve znaku sahá do doby téměř před 130 lety. Umělecký předmět naznačuje jejich budoucnost.
  • Garáž

    Mercedes se připravuje na důležité výročí a poodhaluje zásadní novinku. Hodně netradičně

    Před 1 měsícem
    Mercedes se pomalu chystá na oslavy 130leté historie svých užitkových vozů tím, že představuje kus prapůvodní historie a nechává nahlédnout do budoucnosti, která nebude jen plně elektrická. Představujeme THE BOuLDER!
    Nejstarší užitkový Benz na světě (1899).
    Nejstarší užitkový Benz na světě (1899).
    Nejstarší užitkový Benz na světě (1899).
    Nejstarší užitkový Benz na světě (1899).
    Nejstarší užitkový Benz na světě (1899).
    Nejstarší užitkový Benz na světě (1899).
    Nejstarší užitkový Benz na světě (1899).
    Nejstarší užitkový Benz na světě (1899).
    Nejstarší užitkový Benz na světě (1899).
    Nejstarší užitkový Benz na světě (1899).
    Nejstarší užitkový Benz na světě (1899).
    Mercedes-Benz Sprinter 1. generace
    Mercedes-Benz Sprinter 1. generace
    Mercedes-Benz Sprinter 2. generace
    Mercedes-Benz
    Mercedes-Benz Sprinter 2. generace
    Mercedes-Benz Sprinter 2. generace
    Mercedes-Benz Sprinter 3. generace
    Mercedes-Benz Sprinter 3. generace
    Mercedes-Benz Sprinter 3. generace
    Mercedes-Benz Sprinter 3. generace
    Mercedes-Benz Sprinter 3. generace
    THE BOuLDER
    THE BOuLDER
    THE BOuLDER
    THE BOuLDER
    +
     Komentáře
  • 100+1 zahraniční zajímavost

    Revoluce na kolech: Od parního kočáru k Benz Patent-Motorwagen

    Před 1 měsícem
    Auta za posledních sto let zásadně přetvořila společnost, podobu měst i ekonomiku a dnes tvoří neoddělitelnou součást života většiny lidí. Zrod prvních motorových vozidel před 140 lety však nepředstavoval jednoduchou záležitost a první z nich – Benz Patent-Motorwagen se od svých dnešních potomků zásadně lišil.
     Komentáře
  • AutoForum

    Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet

    Před 2 měsíci
    Značku Orient Express si člověk primárně spojí s luxusními vlaky, její vlastníci ale nechtějí zůstat jen u přepychové dopravy po souši. Příští rok chtějí zamířit i na moře a mají k tomu velmi dobře nakročeno.
     Komentáře
  • AutoForum

    Mercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce

    Před 2 měsíci
    A nepřeklepli jsme se v posledních dvou písmenech, řeč je skutečně o motorech V12 v množném čísle. Uvážíme-li, co Mercedes až do loňska roky hlásal, je to vážně obrat o plných 180 stupňů.
     Komentáře
  • Autobible

    Slavný konstruktér se narodil před 150 lety: Ferdinand Porsche zanechal stopy doslova v každé zemi světa

    Před 2 měsíci
    Řadí se mezi taková světová esa, jakými byli Henry Ford, Karl Benz, Gottlieb Daimler, Louis Chevrolet, Armand Peugeot či Louis Renault. Měl ohromný tvůrčí záběr – od lidových vozů (skutečných či nerealizovaných) přes závodní speciály až po nejtěžší techniku do válečných konfliktů… Ještě než začneme s výčtem životních úspěchů či proher slavného člověka, ujasněme si jedno: tento článek si klade za cíl vzpomenout výhradně zásluhy jedinečného fachmana s perfektně pracujícím technickým mozkem, nikoliv jeho politické přesvědčení, ambice a názory během války i krátce po ní.
    Řada 356 začala prvními prototypy v roce 1948 a vydržela ve výrobě ještě po debutu nestárnoucího 911.
    Rakouská poštovní známka Ferdinand Porsche z roku 1975.
    Z bočního pohledu je podoba prototypů KdF s pozdějším VW ještě markantnější – snad až na mírně odlišnou záď a absenci nárazníků.
    Dobový barevný snímek nejvyšších hodnostářů Třetí říše: jediným mužem bez uniformy je Ferdinand Porsche, předvádějící model jedné ze svých konstrukcí.
    Společnost Austro-Daimler vznikla jako dceřiný podnik německého Daimleru, továrnu měla ve Vídeňském Novém Městě, a Porsche sem nastoupil v první dekádě minulého století.
    Ferdinand Porsche (vpravo v obleku) s říšským kancléřem Adolfem Hitlerem nad podvozkovou skupinou nového lidového KdF.
    První prototypové KdF ještě neměly zadní okna, ale tvar karosérie už neomylně odkazoval na finální podobu.
    Ferdinand Porsche se synem u otevřeného sportovního modelu, který stál u počátků generací rychlých vozidel, nesoucích jeho jméno.
    Motocyklová továrna Zündapp mohla vstoupit na předválečný automobilový trh aerodynamickým modelem s motorem vzadu. Koncept se jmenoval Porsche Typ 12, ale výroby se nedočkal.
    Výřez z předválečné propagační tiskoviny, nabádající německé obyvatelstvo, aby spořilo pravidelnými splátkami na nový KdF. Válka ovšem vše zhatila…
    Ferdinand_Porsche, závodnice Eliška Junková a konstruktér Hans_Ledwinka na Masarykově okruhu v Brně, 1935.
    Odkaz Ferdinanda Porscheho nesl jako štafetu jeho syn Ferdinand, všeobecně nazývaný Ferry.
    Snad nejtypičtější fotografie Ferdinanda Porscheho: konstruktér vystřídal rakousko-uherské, československé a německé občanství.
    Austro-Daimler Sascha vznikl po první světové válce a přinesl továrně mnoho cenných vítězství.
    Austro-Daimler Sascha vznikl po první světové válce a přinesl továrně mnoho cenných vítězství.
    +
     Komentáře
  • Pravda24

    Bertha Benz a její PR výlet prototypem auta svého manžela

    Před 3 měsíci
    Představte si, že v roce 1888 ukradnete své muži auto a vyrazíte na sto kilometrů dlouhou cestu bez jeho vědomí. Bertha Benzová ale dokázala, že z takového "zločinu" se může stát ten nejlepší obchodní tah. Možná jste o ní nikdy neslyšeli, ale právě tahle žena stojí za úspěchem značky, kterou dnes znáte z každé silnice. V době, kdy se lidé báli sednout na jízdní kolo, protože to bylo příliš rychlé a nebezpečné, ona nastoupila do vozítka poháněného hořlavinou. A ještě k tomu vzala s sebou svoje děti. Její výlet změnil dějiny dopravy způsobem, jakému ani ona sama nemohla uvěřit.
     Komentáře
  • Květy

    Ženy za volantem: První byla Bertha Benzová. Vydala se na dálkovou jízdu, aby pomohla svému muži

    Před 3 měsíci
    Ta cesta měřila sto šest kilometrů a Bertha Benzová se na ni vydala se svými dvěma dospívajícími syny. Na rozdíl od nich o řízení a ostatně ani o autech nic nevěděla. Přesto to zvládla a stala se průkopnicí automobilového průmyslu, který navždy změnil způsob života všech lidí na planetě.
     Komentáře
  • Deník magazín

    Nejpodivnější autobusy světa: Tripledecker, traktorový nebo ve tvaru velryby

    Před 3 měsíci
    Věřte nebo ne, ale autobusy jsou součástí našeho života už více jak století a čtvrt. Ty první se do pravidelného linkového provozu dostaly už v roce 1899 a vůbec historický první autobus představil o čtyři roky dříve Karl Benz. V průběhu doby vznikly stovky značek autobusů a snad statisíce různých typů a modifikací. Některé se svým vzhledem vymykaly standardu. A byla jich také pěkná řádka…
     Komentáře
  • Marianne

    Kvíz: Kolik toho víte o slavných značkách aut? Plný počet bodů získají jen opravdoví znalci

    Před 3 měsíci
    Auta jsou téměř všude kolem nás a málokdo si dnes umí představit, jak by vypadal život bez nich. V automobilovém průmyslu spolu soupeří stovky různých značek, z nichž některé možná patří i mezi vaše oblíbence. Připravili jsme pro vás zábavný kvíz, který prověří, kolik toho o nich víte. Získáte plný počet bodů?
     Komentáře
  • MotorGuru

    Bertha Benz: Odvážná žena, která podnikla první dálkovou jízdu automobilem

    Před 4 měsíci
    Na úsvitu 5. srpna 1888 se v tichu mannheimské vilové čtvrti odlepil od chodníku tříkolový Benz Patent-Motorwagen N°3. Za řídítky seděla devětatřicetiletá Bertha Benz, po boku s dospívajícími syny Eugenem a Richardem. Nečekali fanfáry ani povolení úřadů — jen chtěli vyrazit na cestu dlouhou víc než sto kilometrů do rodného Pforzheimu a ukázat světu, že „kočár bez koní“ není pouhý technický výstřelek.
     Komentáře
  • Autaprozeny.cz

    1000 mil československých startuje již tento čtvrtek

    Před 5 měsíci
    Ve čtvrtek 12. června v Opletalově ulici před budovou Autoklubu ČR ráno mezi 6.00 a 8.00 hodinou se uskuteční start
     Komentáře
  • Koktejl

    Na skotské Vysočině vykopali archeologové kus kola z doby železné. Podívejte se na předchůdce pneumatiky!

    Před 7 měsíci
    Zdálo by se, že „obalovat“ kola proto, aby vůz hladce jel a lépe filtroval nerovnosti, je záležitost velmi mladá. Ještě na počátku automobilismu byla kola spíš slabinou v jízdních vlastnostech prvních vozů. Pneumatiky v dnešní podobě se vůbec nepoužívaly. Jak to tedy se starověkým nálezem je?
     Komentáře
  • Automobil Revue

    Automuseum Dr. Carl Benz – Menší část hvězdy

    Před 7 měsíci
    Menší část hvězdy. V Ladenburgu nedaleko Mannheimu lze nahlédnout do pestrého života Carla Benze, otce prvního automobilu. V historické budově jeho bývalé továrny je umístěno muzeum mapující jeho život a vlastně i počátky dnešní automobilky Mercedes-Benz.
     Komentáře
  • Autíčkář

    Pat Moss-Carlsson: Průkopnice žen v rally, která předvedla svůj talent i v Česku

    Před 7 měsíci
    Příběh jezdkyně, jenž ukázala světu, že i ženy umí řídit závodní vozy a vyhrávat.
     Komentáře
  • 100+1 zahraniční zajímavost

    Začalo to na třech kolech: Motorová tříkolka Karla Benze se stala základem dnešních vozů

    Před 7 měsíci
    Sestrojit osobní automobil se pokoušela řada nadšenců už koncem 18. století. Teprve s vynálezem spalovacího motoru ale nastal zlom. Roku 1886 si nechal německý konstruktér Karl Friedrich Benz patentovat motorovou tříkolku, která se stala základem dnešních vozů.
     Komentáře
  • Portál řidiče

    Cesta k dokonalosti: Zrození legendární značky Mercedes-Benz a její fascinující historie

    Před 7 měsíci
    Známá luxusní automobilka má každoročně několikamilionový obrat. Jak však tento výrobce automobilů v 19. století začínal? Průkopnický duch se začal formovat od samého začátku vzniku první společnosti.
     Komentáře
  • AutoForum

    Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky

    Před 8 měsíci
    Máte pocit, že legendy o nezničitelných autech třícípé hvězdy trochu přehání? Tento Mercedes třídy E generace W210 vás vyvede z omylu. Aby zvládl výlet přes půl kontinentu, bude u něj stačit skoro jen dolít kapaliny a vyměnit pár hadiček. A to stál pouhých 21 tisíc korun. (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • Poznat svět

    Ženy, které změnily svět: Náš vědomostní kvíz ověří, kolik toho o nich víte

    Před 8 měsíci
    Ženy, které psaly historii, si zaslouží víc než jen krátkou zmínku v učebnicích. Některé z nich změnily vědu, jiné zachránily životy, další si prostě řekly „A dost!“ a změnily pravidla hry.
     Komentáře
  • 100+1 zahraniční zajímavost

    Tvrdohlavý obchodník: Henry Ford změnil svět automobilového průmyslu

    Před 9 měsíci
    Automobily jsou dnes běžně dostupné téměř každému podle toho, jak hluboko má do kapsy. S trochou nadsázky lze přitom říct, že to umožnil jediný muž – americký továrník Henry Ford, který počátkem dvacátého století zahájil sériovou výrobu vozidel.
     Komentáře
  • fDrive

    Mercedes dál mění svět. Tentokrát umístil dotykové obrazovky na kola

    Před 10 měsíci
    Mercedes definitivně vyřešil problém přizpůsobitelnosti kol. Díky jeho patentu si budete moci zvolit vzor doslova, jaký chcete. Otevírají se také široké nové možnosti komunikace s okolím.
     Komentáře
  • Jindřich III.
    naMédium

    Proč je evropský automobilový průmysl v krizi

    Před 11 měsíci
    Nad výrobou aut v Evropě se pomalu smráká, zdá se, že na síle naopak nabírá výroba v Asii. Čím to, že Evropa nejspíš bude brzo sesazena z automobilového trůnu?
     Komentáře
  • Žena-in

    Kvíz pro ty nejchytřejší: Odkud pochází tito slavní vynálezci a objevitelé napříč všemi stoletími?

    Před 11 měsíci
    Dnes to nebude úplně snadný kvíz. Vyzkoušíme si vaše znalosti týkající se vynálezců a objevitelů, kteří často změnili náš svět a naše životy. Vypravíme se do mnoha století a celého světa. Pusťme se do toho.
     Komentáře
  • AutoForum

    Jedna z nejspolehlivějších ojetin podle německých STK i v praxi obhájila svou čest, za výjimečnost si ale nechá zaplatit

    Před 1 rokem
    Už 30letá tovární záruka na prorezavění karoserie naznačuje cosi o sebevědomí automobilky, též bilance tohoto Mercedesu ve statistikách TÜV je mimořádně dobrá. A velmi dobře se GLC jeví také v praxi, chybičky se přesto najdou. (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • Autosalon

    K první smrtelné nehodě stačila rychlost jen 7 km/h. Přejetou ženu zaskočilo svižné tempo auta

    Před 1 rokem
    Podívejte se na historii prvních automobilových nehod v dějinách. Začala už před 130 lety
     Komentáře
  • CNN Prima News

    První dopravní nehoda se stala v roce 1896. Auto jelo nedovolenou rychlostí 7 km/h

    Před 1 rokem
    Dopravní nehody se stávají každý den. Víte, jaké byly ale vůbec ty první? Vybrali jsme nejstarší havárie způsobené automobilem a popsali jsme jejich příčinu, průběh a následky. Některé jsou dost bizarní, z jiných zas jde mráz po zádech. Jedno je ale jisté, dříve k tragickému konci stačilo opravdu málo.
     Komentáře
  • Koktejl

    Kvíz: Staré i nové dopravní prostředky. Které z nich znáte?

    Před 1 rokem
    Dnes se budeme dopravovat pomocí síly lidských nohou. Ale dojde i na nadzvukové letadlo.
     Komentáře
  • Jaroslav Král
    naMédium

    Spalovací motory škodí zdraví: Zplodiny jsou podle vědců příčinou rakoviny

    Před 1 rokem
    Spalovací motory budí v současné době vášně. Jsou bouřlivé diskuse oprávněné? Jak moc poškozují lidské zdraví?
     Komentáře
  • V H
    naMédium

    Bertha Benz - žena, která to uměla rozjet

    Před 1 rokem
    Obecně se má za to, že tvůrcem automobilu je německý konstruktér a vynálezce Karl Benz. Jak se ale říká, za každým úspěšným mužem stojí jeho žena. A role paní Benzové byla mnohem důležitější, než by se mohlo na první pohled zdát.
     Komentáře
  • Liberecká Drbna

    První dálkovou jízdu autem připomíná v Liberci výstava v místě, kde začala

    Před 1 rokem
    Před 130 lety se na první dálkovou jízdu ve světě vydal z Liberce baron Theodor Liebieg mladší. Jeho výpravu připomíná nyní výstava v garáži Paláce Liebieg, odkud na ni 16. července 1894 vyjel ve voze Victoria Benz se svým přítelem a lékařem Franzem Stranskym. Více než 900 kilometrů do německého Gondorfu tehdy zvládli za šest dnů, řekl ředitel městské příspěvkové organizace Kontakt Michael Dufek, která palác v centru Liberce provozuje.
     Komentáře
  • České noviny

    První dálkovou jízdu autem připomíná v Liberci výstava v místě, kde začala

    Před 1 rokem
    Liberec - Před 130 lety se na první dálkovou jízdu ve světě vydal z Liberce baron Theodor Liebieg mladší. Jeho výpravu připomíná nyní výstava v garáži Paláce Liebieg, odkud na ni 16. července 1894 vyjel ve voze Victoria Benz se svým přítelem a lékařem Franzem Stranskym. Více než 900 kilometrů do německého Gondorfu tehdy zvládli za šest dnů, řekl dnes ČTK ředitel městské příspěvkové organizace Kontakt Michael Dufek, která palác v centru Liberce provozuje.
     Komentáře
  • Nespěchej

    Kvíz: Zavzpomínejte na vše, co jste se museli učit v autoškole

    Před 1 rokem
    Kromě praktické zkoušky, při které dokazujete, že jste schopni plynulého provozu motorového vozidla na našich silnicích, je součástí zkoušky také test znalostí. V našem kvízu si můžete vyzkoušet, jak byste dopadli. Umíte vše, nebo byste se raději měli vrátit do školních lavic?
     Komentáře
  • Garáž

    Byli jsme v nejkrásnějším automuzeu v Evropě. Blízko není, ale vydat se tam musíte. Zjistíte i to, že první auto možná nevymyslel Benz

    Před 1 rokem
    V automobilovém světě jsou zakořeněná určitá fakta, která ovšem zaručenými fakty úplně nejsou. Třeba to, že Benz Patent-Motorwagen bylo první auto na světě nebo že Model T od Fordu byl první sériově produkovaný automobil. Po návštěvě nejkrásnějšího automuzea v Evropě totiž objevíte skutečnou pravdu o počátcích motorismu.
     Komentáře
  • Novinky

    Carl Benz zemřel před 95 lety. Byl u zrodu automobilu

    Před 1 rokem
    Německý konstruktér Carl Benz, který zemřel 4. dubna 1929 ve věku 84 let, je považován za vynálezce prvního skutečného automobilu. Tím je jeho tříkolka, jejíž první exemplář dokončil v říjnu 1885 a v lednu následujícího roku na ni získal patent. Na rozdíl od ostatních vynálezců totiž Benz nestvořil cosi jako kočár doplněný motorem, ale zcela nový, jím samým kompletně navržený vůz. Čtyři roky po tříkolce, které se prodalo několik desítek kusů, přišel Benz s vozem o čtyřech kolech - pro tříkolovou variantu se ostatně rozhodl proto, že měl problémy s konstrukcí řiditelné přední nápravy.
     Komentáře
  • Příběhy z kalendáře

    18 min

    Podcast
    Wabi Daněk. Autor neoficiální trampské hymny Rosa na kolejích

    Před 1 rokem

    ·

    18 minut

    Wabi Daněk, folkový písničkář a trampský bard, autor písně Rosa na kolejích, se narodil 30. ledna 1947 ve Zlíně. I když jeho vlastní jméno bylo Stanislav Jan Daněk, byl všeobecně známý pod přezdívkou Wabi, podle svého vzoru Wabiho Ryvoly. Živila ho řada řemesel, nejdéle však pracoval jako řidič sanitky. Jeho neposedná duše, láska k přírodě a talent zachytit ve svých písních příběhy o životě ho právem zařadila mezi nejvýznamnější české autory trampských písní.
     Komentáře
  • Autosalon

    Retro: Magickou hranici 200 km/h překonal Mercedes už v roce 1909. Byl rychlejší než letadlo

    Před 1 rokem
    Čtyřválcový "Bleskový-Benz" s objemem 21,5 litru si rekord podržel překvapivě dlouho
     Komentáře
  • Vlasta

    Slavné ženy za volantem: Míša Tomešová natankovala bez placení, Dáša Zázvůrková ošálila policii rtěnkou

    Před 2 roky
    První řidičky neměly na růžích ustláno. Ženy patřily do kuchyně a k dětem, ne aby držely v ruce volant. Někde po nich házeli dokonce kamením a musely překonávat řadu překážek. Dnes se počty žen za volantem téměř rovnají mužům. A navíc řídí daleko bezpečněji.
     Komentáře
  • Vlasta

    Slavné ženy za volantem: Míša Tomešová natankovala bez placení, Dáša Zázvůrková ošálila policii rtěnkou

    Před 2 roky
    První řidičky neměly na růžích ustláno. Ženy patřily do kuchyně a k dětem, ne aby držely v ruce volant. Někde po nich házeli dokonce kamením a musely překonávat řadu překážek. Dnes se počty žen za volantem téměř rovnají mužům. A navíc řídí daleko bezpečněji.
     Komentáře
  • Hrot24

    Zpátky na bicykly. Německý autoprůmysl se loučí se spalovacími motory

    Před 2 roky
    Německo postavilo svou ekonomickou prosperitu na výrobě špičkových automobilů se spalovacím motorem. Dobré časy ale německým značkám právě končí.
     Komentáře
  • Deník magazín

    Nejznámějším autobusem v Česku byla Škoda RTO, první do světa vyjel Benz

    Před 2 roky
    Do práce, do školy, za nákupem, na výlet nebo na dovolenou už lidé jezdí autobusem pěknou řádku let. Napadla vás někdy otázka, jak dlouho vlastně autobusy jezdí? Nebo jak vznikl název autobus či jaké druhy autobusů existují? Pokud ano, tak se s námi vydejte na krátkou exkurzi do historie tohoto druhu přepravy.
     Komentáře
  • Autoweb

    138 let automobilu: Jak oheň nahradil svaly

    Před 2 roky
    Roku 1886 si Karl Benz patentoval první osobní automobil. Svět změnila jeho manželka, když krátce na to vynalezla rodinný výlet autem. Ale co se dělo předtím?
     Komentáře
  • Auto-mania

    Mercedes-Benz Museum nás provede historií značky. Ukáže auta, autobusy, náklaďáky i závoďáky [fotogalerie]

    Před 2 roky
    Spousta světových automobilek má svoje muzeum, kde prezentuje historii, ale i současnost a prostřednictvím konceptů také budoucnost. Výjimkou není ani automobilka Mercedes-Benz, jejíž muzeum se nachází ve Stuttgartu a je opravdu obrovské.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Dříve papírová knížka, dnes malá plastová kartička. Jak se vyvíjely řidičáky

    Před 2 roky
    Jak vypadaly nejstarší řidičáky? Podívali jsme se na jejich vývoj od počátku 20. století.
     Komentáře
  • Deník magazín

    První elektrická auta vypadala jako podivné kočáry. Vyráběla se už v 19. století

    Před 2 roky
    Nic nového aneb Všechno se opakuje, jenom v pozměněné podobě. Vyprávět by o tom mohli například módní návrháři. Podobná situace je v současnosti kolem senzační vlny elektromobility. Málokdo ale ví, že ta je už druhou v pořadí. První totiž byla zaznamenána už v 19. století.
     Komentáře
  • Garáž

    Před 120 lety otevřel Henry Ford v Detroitu svou továrnu. Z auta udělal spotřební zboží, pásovou výrobu ale nevynalezl

    Před 2 roky
    Americký technik Henry Ford stál u zrodu automobilového průmyslu, jak jej dnes známe. Ford byl přitom průkopníkem jiného druhu než vynálezce kočáru bez koní Karl Benz. Na kontě neměl žádný opravdu převratný vynález a jeho objevem nebyla ani pásová výroba, díky usilovné práci a jasné vizi ale dokázal udělat z druhdy luxusního zboží součást každodenního života. Svou továrnu založil Henry Ford v Detroitu 16. června 1903.
     Komentáře
  • MotorGuru

    Je téměř 130 let starý a znova prošel technickou. Toto je nejstarší automobil z Německa

    Před 2 roky
    Pravděpodobně nejstarší automobil v Německu právě prošel revizí. A přestože je stále čilý a dokáže najet kilometry, má jistá omezení.
     Komentáře
  • AutoForum

    Nejstarší registrované auto v Německu opět prošlo technickou, zvládá to už skoro 130 let

    Před 2 roky
    Ptáte se, jak dlouho půjde udržovat v provozu dnešní spalovací vozy po nechtěné „elektrické revoluci”? Tady máte jednu z možných odpovědí. Devětadevadesátý kus Benzu Victoria sjel z montážní linky již v roce 1894.
     Komentáře
  • AutoForum

    VW prodělává na každém prodaném elektromobilu 56 tisíc Kč, už není jedničkou v Číně

    Před 2 roky
    Pro Němce je čínský trh extrémně důležitý, pro Číňany ale přestává být důležitý Volkswagen. Letos se poprvé musel sklonit před domácím výrobcem a s elektromobily zjevně šlápnul vedle, prodělky mohou být ještě násobně větší.
     Komentáře
  • Garáž

    Historicky první auto na světě můžete mít ve sbírce i vy. Je levnější, než byste čekali

    Před 2 roky
    Historicky první automobil se spalovacím motorem všech dob. Revoluční vynález Karla Benze navždy změnil svět a ukázal směr, jakým se bude vyvíjet světový průmysl. Jednoduchý automobil s maximálním výkonem necelého jednoho koně ovlivnil budoucnost a dnes je velkou technickou zajímavostí. V minulosti dokonce vznikla stovka „originálních“ replik, které se prodávají za překvapivě málo peněz. Jedna taková teď změnila majitele.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Kladli jsme umělé inteligenci otázky o autech a nestačili se divit. Je ChatGPT autař?

    Před 2 roky
    Má umělá inteligence ráda auta? Pokládali jsme chatbotovi společnosti OpenAI řadu otázek ze světa čtyř kol.
     Komentáře
  • Garáž

    Od koně k nejdražšímu autu světa: Na návštěvě v Mercedes muzeu

    Před 2 roky
    Muzeum automobilky Mercedes-Benz je doslova našlapané nádhernými auty, která dokreslují historii automobilu jako takového. Reportáž ale musíme začít na poněkud netradičním místě – u koně.
    Nový Mercedes GLC byl k cestě do Stuttgartu a zpět jako dělaný, jeho test najdete na stránkách Garáž.cz
    Kousek od vstupu nepřehlédněte bronzovou sochu ikonického pilota Juana Manuela Fangia v životní velikosti s jeho závodním speciálem W196, do kterého si můžete i sednout
    Jméno Mercedes získaly vozy Daimler-Benz díky Emilu Jellinekovi, rakousko-uherskému podnikateli a prodejci aut této značky, který jí pomohl na výsluní. Složil tak poctu své dceři
    Předválečné vozy Daimler-Benz byly v duchu té doby obrovské koráby (většinou prašných) silnic
    Moderní meziválečný automobil měl žebřinové šasi, motor vpředu a pohon zadních kol. Některé automobilky si na tento základ nechávaly šít „obleky na míru“ u slavných karosáren, Mercedes však nikoliv
    Meziválečné období se neslo v duchu elegance a luxusu. Prakticky tak určily směřování celé budoucnosti značky
    Sportovní elegance dvacátých let podle Mercedesu: kompaktní model 10/40 PS Sport a velký cestovní model SS 27/225 PS
    Opulentní model 770 diktoval úroveň luxusu v celých třicátých letech, jeho výroba skončila v závěru druhé světové války
    Mercedes SSK (bílý vůz) byl nejrychlejším autem přelomu 20. a 30. let minulého století. Díky kompresorovému sedmilitrovému šestiválci produkujícímu až 300 koní a 680 Nm uháněl skoro 200 km/h
    Padesátá léta se nesla ve znamení sportovní elegance, došlo však i na kompaktní a vyloženě užitkové vozy
    Sportovní 300 SL byl jedním z nejkrásnějších a nejrychlejších aut své doby, do značné míry definoval pojem „supersport“
    Na kupé 300 SL navázal neméně krásný roadster, který neodmyslitelně patřil do výbavy každé hollywoodské hvězdy té doby
    Vrcholná verze 300 SLR byla uhlazená závodní varianta, která se však skutečné závodní vřavy nikdy nedočkala. Vůz sloužil jeho konstruktérovi Rudolfu Uhlenhautovi jako služební vůz, s nímž křižoval Německo neskutečnými rychlostmi (i na dnešní dobu)
    Model 300 generace W186 byl v 50. letech minulého století vlajkovou lodí automobilky
    Mercedes 300 W186 se nabízel i v elegantní verzi kabriolet
    Mercedes vyrábí také sanitní vozy, v pozadí je jeden z prvních modelů, v popředí pak lékařský vůz pro šampionát F1
    Kompaktní model 190E oddaně sloužil i v řadách německé policie
    Mercedes nestaví jen luxusní auta, ale také užitková, a to v různých úpravách – například jako hasičský vůz
    Víceúčelový terénní Unimog může být upravený na sněžnou rolbu
    Nemusíte mít tituly z prestižních vysokých škol, abyste v práci dostali jako služebák Mercedes
    Mercedes, to jsou také autobusy všeho druhu
    Mercedes patří k průkopníkům bezpečnosti. S nárazovými testy začínali již v době, kdy ostatní ochranu posádky vůbec neřešili, také jako první přišli s mnoha bezpečnostními systémy (ABS, předpínače bezpečnostních pásů, airbagy a mnohé další)
    Tento model 300 byl speciálně upraven na pojízdnou laboratoř, která za jízdy sbírala data
    Aby to ale dokázala, musela být kabelem přímo propojená za testovacím vozem a musela ho následovat v poměrně těsné vzdálenosti
    Mercedes 600 Pullmann, ta nejluxusnější limuzína pro nadané a vyvolené – a často také pro ty, co za své vrcholné postavení zaplatili krví jiných
    Mercedes 500 SL princezny Diany a slavný Papamobil Jana Pavla II.
    Vidět tahle ikonická závodní auta pospolu, to je blaho pro každého fanouška rychlých kol
    Aerodynamický monopost W196R pro Formuli 1 (1954 a 1955), se kterým jezdili Juan Manuel Fangio a Stirling Moss
    Stirling Moss s vozem 300 SLR v roce 1955 zajel Mille Miglia, šestnáctisetkilometrový závod kolem napříč Itálií, průměrnou rychlostí 158 km/h (na běžných silnicích!). Startoval přesně v 7:22
    300 SL speciálně upravený pro závod Carrera Panamericana 1952, nejnáročnější vytrvalostní podnik, jehož trať vedla podél západního pobřeží celé Jižní Ameriky. Karl Kling a Hans Klenk s tímto vozem přesvědčivě zvítězili, nejdřív ale museli přežít brutální srážku s velkým ptákem v rychlosti přes 200 km/h, proto se na čelním skle objevila ochranná mříž
    Vítězný monopost Formule E Nycka de Vriese a také vítězný speciál AMG GT3 Maxi Götze
    Závodní oddělení Mercedesu má za sebou dekády kontinuálního vývoje, na výsledcích je to znát
    Dva speciály pro Le Mans: CLK-GTR (jeho vývoj trval pouhých 128 dní a Mercedes s ním pak mezi cestovními vozy naprosto dominoval) a Sauber C9 (s takovým závodil i Michael Schumacher)
    Moderní závodní vozy Mercedes zahrnují formule, cesťáky, placky, ale také tahače
    Brutální T80 od Ferdinanda Porsche se své šance získat rychlostní rekord (někde na úrovni 750 km/h) nikdy nedočkal, speciál W125 upravený ze závodní formule rozjel Rudolf Caracciola v lednu 1938 na 432,7 km/h
    Experimentální prototyp C111 sloužil jako základ pro testování různých druhů pohonu včetně Wankelova motoru. Škoda, že na jeho sériovou produkci nikdy nedošlo
    Koncept F400 Carving byl inspirovaný carvingový lyžemi, proto se do zatáčky dokázal naklonit. Kombinoval tak to nejlepší z aut (bezpečí plechů kolem řidiče) a motorek (fyzičtější zážitek z jízdy)
    Koncept kupé F200 předvedl mnoho inovací v čele s řízením joystickem (což se naštěstí neujalo),  velkoprostorový koncept F100 zase ukazoval představu o ideálním rodinném voze
    Koncept hypersportu s motorem z monopostu F1 je dalším důkazem nezdolnosti německých inženýrů, kteří spojili takřka neslučitelné
    Koncept hypersportu s motorem z monopostu F1 je dalším důkazem nezdolnosti německých inženýrů, kteří spojili takřka neslučitelné
    +
     Komentáře
  • Prima Zoom

    První benzínové auto výrazně předběhlo dobu. Jaký mělo motor?

    Před 2 roky
    Kočár bez koní poháněný benzínem v roce 1886 konečně přestal být snem. Poděkovat za to můžeme Karlu Benzovi.
     Komentáře
  • AutoForum

    Jedna z pouhých pěti dodnes pojízdných revolučních Tater jde do aukce ve stavu 1A, kupce bude stát majlant

    Před 2 roky
    Jde tak trochu o Théseovu loď na čtyřech kolech, na hodnotě tohoto stroje to ale nic nezmění. O aerodynamický skvost se strhne dražební bitva, která stěží skončí dříve, než se kladívko bude vznášet nad ciframi v řádu desítek milionů korun.
     Komentáře
  • VědaŽivě

    Na tomto obrázku jsou 2 chyby –⁠ viditelné na první pohled, ale najde je jen ten, kdo má dobře vyvinuté logické myšlení

    Před 3 roky
    Moderní dny soustředění moc nepřejí. Pořád spěcháme od něčeho k něčemu a od jedné aktivity k druhé. Práce, škola, domácnost a někdy jen jeden autobus za druhým.
     Komentáře
  • AutoŽivě

    Šéfka Audi upřesnila, co nás čeká po roce 2035: Máme ještě vůbec naději to elektrošílenství zvrátit?

    Před 3 roky
    Zákaz prodeje spalovacích motorů ze strany EU nastane za pár let. Vedoucí prodeje Audi popsala, co můžeme čekat za změny. Zůstane benzínu aspoň naděje?
     Komentáře
  • Novinky

    Jak Laurin & Klement školil první české řidiče

    Před 3 roky
    Mladoboleslavská společnost Laurin & Klement, ze které vzešla Škoda Auto, má zajímavou historii. K ní patří například i první škola pro řidiče na našem území, s jejíž pomocí se tehdejší automobilka rozhodla školit nové řidiče pro svá průlomová vozidla.
     Komentáře
  • AutoForum

    Francouzi říkají, že auta budoucnosti nebudou mít žádné brzdy, myslí to smrtelně vážně

    Před 3 roky
    Nehodláme nikterak rozporovat, že míra využití brzd u aut obecně klesá a při možnosti intenzivně brzdit motorem je po většinu času skutečně nemusíte potřebovat. Ale aby se bez nich automobily obešly zcela? To jednoznačně není rozumně možné. (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • Tiscali

    Autobus za pětník vydržel třináct let – a pak dlouho nic

    Před 3 roky
    Zdá se to neuvěřitelné, ale dnes uplynulo už 360 let od okamžiku, kdy se lidé poprvé svezli autobusem, či přesněji řečeno omnibusem. Dlouhého trvání ale tato vymoženost neměla a myšlenka hromadné dopravy byla další stovky let u ledu.
     Komentáře
  • AutoForum

    Výrobce Mercedesů včera změnil své jméno, všichni to na vlastní kůži poznáme v úterý

    Před 3 roky
    Je to historický moment, pro který si automobilka zvolila patřičně významný datum. Smyslem změny jsou v prvé řadě peníze, nejsme si ale jisti, zda si zrovna pro takovou strategii zvolila ideální chvíli.
     Komentáře
Reklama